hallo,
mijn linker knipperlicht in mijn twingo doet t niet, ook als ik mijn knipperlicht naar links doe dan tikt hij ook niet in het display.
nu heb ik in een winkelruit gekeken als ik mijn rechterlicht aanzet die knippert en tikt wel en mijn linkerlicht doet niks.
maar soms als ik mijn koppeling op laat komen tikt en knippert hij wel.
zou iemand mij kunnen vertellen wat dit kan zijn?
alvast bedankt
knipperlicht
-
- Über-Spammer
en als je nu de alarmlichten aanzet, brand dan ook alleen rechts?
-
- Über-Spammer
dan zal het waarschijnlijk aan je schakelaar liggen die geen contact meer maakt
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Zelf...ilonatje schreef:en zou ik dat zelf kunnen maken of moet dat een garage doen?
Schakelaar uitbouwen en netjes in de contact spray zetten. Of anders je schakelaar verwisselen met een van de sloop bv.

Project: GTT Blue Sport
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
vast een heel grappig gezicht als je achter jou rijdt
maar is idd. iets van kortsluiting of eerder een massaprobleem ofzo.
aangezien het verder gaat dan je rempedaal, schakelaar of instrumentenpaneel..

maar is idd. iets van kortsluiting of eerder een massaprobleem ofzo.
aangezien het verder gaat dan je rempedaal, schakelaar of instrumentenpaneel..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
ik heb altijd oude afgereden bakjes gereden en voor mij klinkt dit als muziek in de oren, oftewel HEEL BEKEND.
99 % is idd een massa probleem. brobeer de massa v/d achterlichten even via een ander punt te pakken of er een nieuw draadje aan te maken. Grote kans dat het weer werkt.
suc6
99 % is idd een massa probleem. brobeer de massa v/d achterlichten even via een ander punt te pakken of er een nieuw draadje aan te maken. Grote kans dat het weer werkt.
suc6
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
het gezegde: als muziek in de oren, gaat over dat het over iets erg plezierigs en aangenaam gaat.
de eerste iemand die met plezier elektronica problemen op wil lossen moet ik nog tegenkomen
de eerste iemand die met plezier elektronica problemen op wil lossen moet ik nog tegenkomen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ik ken er wel een die maakt met plezier complete kabelbomen zelfErik Olijnsma schreef:het gezegde: als muziek in de oren, gaat over dat het over iets erg plezierigs en aangenaam gaat.

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
das wat anders, dat vind ik ook nog wel leuk werk, maar storingen met electronica? ... das dodelijk saai hoor
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
ach kom op jongens, (en meisje) er is toch nix zo lekker als lekker rommelen met je twingo electro shit bagger die niet werkt maar met ietswat prutserietus van jezelf aan elkaar gebakken t weer doet.
DAT VOELT GOED MAN.
heb je gewoon zelf gedaan. en als het dan echt niet lukt kun je altijd nog 200 euro naar de renault dealer sponseren.
toch?
DAT VOELT GOED MAN.
heb je gewoon zelf gedaan. en als het dan echt niet lukt kun je altijd nog 200 euro naar de renault dealer sponseren.
toch?
-
het scheelt natuurlijk een mooi beetje dat ik al 10 jaar in de techniek zit. Enige ervaring heb ik er dan ook mee. Toch makkelijk he zo'n mbo-tje.
Maar idd. mocht je je zaklamp nog niet eens aan de praat weten te krijgen dan zal ik me hier zeker niet aan wagen nee. Kun je beter een goede buurman met opleiding zoeken of naar de garage.
Maar idd. mocht je je zaklamp nog niet eens aan de praat weten te krijgen dan zal ik me hier zeker niet aan wagen nee. Kun je beter een goede buurman met opleiding zoeken of naar de garage.
-
- Contacteer:
Reeds via PM maar anderen hebben er missichien ook wat aan>ilonatje schreef:hallo,
mijn linker knipperlicht in mijn twingo doet t niet, ook als ik mijn knipperlicht naar links doe dan tikt hij ook niet in het display.
nu heb ik in een winkelruit gekeken als ik mijn rechterlicht aanzet die knippert en tikt wel en mijn linkerlicht doet niks.
maar soms als ik mijn koppeling op laat komen tikt en knippert hij wel.
zou iemand mij kunnen vertellen wat dit kan zijn?
alvast bedankt
Het hele verhaal wijst op een verkeerd lampje. Met een contakt i.p.v. twee!
P.S. Dit is niet een typisch vrouwelijk mankement hoor!
Groeten, Cor.
Knipperlichtlampje heeft ook maar een contact. Twee contacten heeft remlicht/achterlicht.
Ik denk los contact op 't relais, of hendel kapot. Als een lampje slecht contact maakt of stuk is, knippert het dashboard toch wel!
Kan ook een zekering zijn. Die zitten ook gescheiden.
Ik denk los contact op 't relais, of hendel kapot. Als een lampje slecht contact maakt of stuk is, knippert het dashboard toch wel!
Kan ook een zekering zijn. Die zitten ook gescheiden.
-
- Contacteer:
[quote="Riël"]Knipperlichtlampje heeft ook maar een contact. Twee contacten heeft remlicht/achterlicht.
Inderdaad, dan maakt het knipperlicht contakt met het remlicht en stroomt de spanning naar voren i.p.v. dat het knipperlicht werkt. Druk je dan op de rem, dan krijg je leuke effecten. Probeer het maar eens.
Lachen joh!
Groeten uit Etten-Leur
P.S. Hoe staat het trouwens met die Rooie 5???????
Cor.
Inderdaad, dan maakt het knipperlicht contakt met het remlicht en stroomt de spanning naar voren i.p.v. dat het knipperlicht werkt. Druk je dan op de rem, dan krijg je leuke effecten. Probeer het maar eens.
Lachen joh!
Groeten uit Etten-Leur
P.S. Hoe staat het trouwens met die Rooie 5???????
Cor.
-
- Contacteer:
Dan is er dus niets mis met de lampjes maar waarschijnlijk met een blootliggende draad of zo iets. Die maakt dan af en toe kontakt tussen je remlicht en knipperlicht. Dat kan dus ook In een schakelaar.ilonatje schreef:nou ik heb nog niks met mn auto gedaan of hij doet weer normaal , net nu ik wil laten zien wat er aan de hand is doet ie gewoon . Ik snap er werkelijk niks van....
Hou het in ieder geval in de gaten. Dat gaat terugkomen. Zelfs een Reno herstelt niet vanzelf.
Groeten!