toerental clio 1.8 16V
mm zit er bij phase 1 wel rood gedeelte?
ik zie bij mij geen rood
. Bij de +-7000 ongeveer komt de begrenzer.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/+Clio16v+_7.JPG[/img]
ik zie bij mij geen rood

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/+Clio16v+_7.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door PaulM op wo 10 aug 2005 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
ja gister ook nog ff het gas ingetrapt op het industrieterrein en ze toerenbegrenser in, leuke klappen komen er dan uitappieclio schreef:naar mijn weten zit de begrenzer er nog gewoon op . Dus als ik het goed begrijp , tot aan het rooie gedeelte op de toerenteller ( 7000 ) is geen probleem ?
hou het op 7200 toeren standaard, dan gaat ie ze begrenser in
Zowel voor als achter zijn nieuwe blokken geplaatst . Voor zijn ook nieuwe schijven gemonteerd . Achterschijven konden volgens mijn kameraad nog wel . Dit lampje gaat flikkeren zodra ik op de snelweg kom , dus alleen als ik boven de zeg maar 100 rij . Hoe kan Dit ?
Normaal zit er een verklikker aan je remblok, zeg maar een draadje met een plastic kapje aan het einde dat samen met het blok afslijt. Als dit kapje tot op het metaal eraf slijt maakt deze contact met de schijf (massa) en gaat het lampje aan.
Het zou goed kunnen dat dat draadje een beetje los hangt te bungelen en bij 100 km/u ergens tegen de massa (subframe ofzo) ligt te tikken, of dat de isolatie ervan ergens stuk is.
Het zou goed kunnen dat dat draadje een beetje los hangt te bungelen en bij 100 km/u ergens tegen de massa (subframe ofzo) ligt te tikken, of dat de isolatie ervan ergens stuk is.
garage? hij staat gewoon buiten
(zie 16v fototopic) Wat wel is, je kan nu temperatuur aflezen door de flits, maar normaal licht me ledje niet meer op als ik hem op contact zet. Het is nog wel heeel zwakjes af te lezen. Alleen nu door de flits niet te zien 

Ledje?? Zitten gewoon twee hoog technologische gloeilampjes achter hoor... net als in de rest van het dashboard... Zitten alleen wel achter een kapje dat je er zo vanaf kan wippen (en ik inmiddels tot 3x toe nog niet heb teruggeplaatst)
Dus als er nou nog wat stuk gaat (of je wil het gewoon gefixt hebben) dash eruit, alle lampjes vervangen en presto!!
Dus als er nou nog wat stuk gaat (of je wil het gewoon gefixt hebben) dash eruit, alle lampjes vervangen en presto!!
die electrische kuren komen met de leeftijd. Net zoals lekkage via de rechter spiegel, ook zon clio probleem. Heb inmiddels 4 kleine probleempjes:
1. Lampje kapot buiten temp meter
2. Achteruit wisser doet het niet
3. lekkage via rechter spiegel bij flinke regen
4. geklapper van loszittend metaalplaatje ofzo bij rijden over kleine bobbels aan linker kant.
5. Daar wacht ik nog op
1. Lampje kapot buiten temp meter
2. Achteruit wisser doet het niet
3. lekkage via rechter spiegel bij flinke regen
4. geklapper van loszittend metaalplaatje ofzo bij rijden over kleine bobbels aan linker kant.
5. Daar wacht ik nog op

Daar heb ik gelukkig allemaal (nog) geen last van, alleen dat er ergens onder de motorkap een raar piep geluidje vandaan komt als ik over een hobbelige weg of drempel rij. ('91er clio met 155.000km).
Weet iemand misschien wat dat kan zijn?
Weet iemand misschien wat dat kan zijn?
Aan de binnenkant van je motorkap en op je voorschermen zitten zwarte blokjes. Deze zorgen ervoor dat je kap mooi uitgelijnd ligt als je hem dichthebt.
Misschien zijn deze wat te droog en piepen die iets? Zitten aan de kant van je voorruit.
Misschien zijn deze wat te droog en piepen die iets? Zitten aan de kant van je voorruit.
het klinkt echt als een licht metaal plaatje dat klappert op ander metaal.alex1971 schreef:Aan de binnenkant van je motorkap en op je voorschermen zitten zwarte blokjes. Deze zorgen ervoor dat je kap mooi uitgelijnd ligt als je hem dichthebt.
Bedankt voor de tip, ik zal het is een keer met siliconenspray inspuiten.alex1971 schreef:Aan de binnenkant van je motorkap en op je voorschermen zitten zwarte blokjes. Deze zorgen ervoor dat je kap mooi uitgelijnd ligt als je hem dichthebt.