[Clio16V]pk's verhogen
ik zou zeggen: hang er een 2.0 16v in...

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
of een 2.0 turbo van een megane rs 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Begin es met n chippie?
-
Zou je dit toe kunnen lichten.Luco/Alpine-racer schreef:of een 2.0 turbo van een megane rs
Hoe wil je een RS blok kwijt in een Clio?
Denk dat je meer plezier heb van een 2.0 16V met een leuk chippie.
VLK Groep
Gooi er een Devil onder, dan heb je meer pk's en een leuk geluid 

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Op de achterbank!Robert-Jan schreef:Hoe wil je een RS blok kwijt in een Clio?Luco/Alpine-racer schreef:of een 2.0 turbo van een megane rs

Project: GTT Blue Sport
-
Daar gaat het wel op lijken Frits.Frits schreef:Op de achterbank!Robert-Jan schreef:Hoe wil je een RS blok kwijt in een Clio?Luco/Alpine-racer schreef:of een 2.0 turbo van een megane rs![]()
Luco het wordt toch eens tijd dat je het Megane RS blok en motorruimtes van diverse Renaults gaat opmeten

VLK Groep
-
- Über-Spammer
wil best een auto ter beschikking stellenRobert-Jan schreef:Daar gaat het wel op lijken Frits.Frits schreef:Op de achterbank!Robert-Jan schreef:Hoe wil je een RS blok kwijt in een Clio?Luco/Alpine-racer schreef:of een 2.0 turbo van een megane rs![]()
Luco het wordt toch eens tijd dat je het Megane RS blok en motorruimtes van diverse Renaults gaat opmeten.

-
In een 21 past het wel maar een 2 liter turbo in een 21 is gewoon te koop en met het 21 blok zijn er veel meer mogelijkheden dan met die F4R turbo
VLK Groep
-
Dat zou ook een idee zijn: met alleen praatjes komen de auto's niet afSteven schreef:Of dattie es wat gaat afmaken, ipv dat gekoop en gebral van em

VLK Groep
Jongens; dat zijn geen oplossingen... andere motoren en turbo's.. Dan kan je net zo goed zeggen scoor ff een Espace F1
Als de kop er nog afligt kan je die laten blueprinten, nokkenassen vervangen (niet te wild anders loopt hij geen stationair meer) spruitstuk & uitlaat en een aangepast management.
Relatief snel gedaan en +/- 5-10 PK levert de combinatie van inlaat, spruitstuk, uitlaat je op. Chipje levert ook wat op maar kan ook zorgen dat je je vermogen beter kan benutten. Dat zijn denk ik de beste eerste stappen met deze motor. Mocht je later nog wildere plannen hebben heb je de basis vast goed.
Als de kop er nog afligt kan je die laten blueprinten, nokkenassen vervangen (niet te wild anders loopt hij geen stationair meer) spruitstuk & uitlaat en een aangepast management.
Relatief snel gedaan en +/- 5-10 PK levert de combinatie van inlaat, spruitstuk, uitlaat je op. Chipje levert ook wat op maar kan ook zorgen dat je je vermogen beter kan benutten. Dat zijn denk ik de beste eerste stappen met deze motor. Mocht je later nog wildere plannen hebben heb je de basis vast goed.
oh ja helemaal mooi...
dus een 2 liter ombouw is geen optie...
das geen andere motor, alleen andere "internals"
ennuh...pk+koppel/ verhouding is ernstig goed vergeleken met nokkenassen en dingen als een luchtfilter, uitlaat, bougievonkjes en compressiepoeder...
EDIT: tel de kosten van nokkenassen, een complete uitlaatlijn+uitlaatspruitstuk, fatsoenlijk luchtfilter en chip eens bij elkaar op...alsjeblieft???

dus een 2 liter ombouw is geen optie...

das geen andere motor, alleen andere "internals"

ennuh...pk+koppel/ verhouding is ernstig goed vergeleken met nokkenassen en dingen als een luchtfilter, uitlaat, bougievonkjes en compressiepoeder...

EDIT: tel de kosten van nokkenassen, een complete uitlaatlijn+uitlaatspruitstuk, fatsoenlijk luchtfilter en chip eens bij elkaar op...alsjeblieft???

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
als het in een vijf past, past het ook in een clioRobert-Jan schreef:Zou je dit toe kunnen lichten.Luco/Alpine-racer schreef:of een 2.0 turbo van een megane rs
Hoe wil je een RS blok kwijt in een Clio?
Denk dat je meer plezier heb van een 2.0 16V met een leuk chippie.

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
koop van dat geld een 2 liter bij patrick met een leuk chippie en je bent klaar
VLK Groep
okee heb het vast ff gedaan voor je...PtrGte schreef:oh ja helemaal mooi...![]()
dus een 2 liter ombouw is geen optie...![]()
das geen andere motor, alleen andere "internals"![]()
nokkenassen: 500 )heb je ze al vrij cheap
complete uitlaat+demper: 400 euro?
uitlaatspruitstuk: 500 euro?
luchtfilter met rompslomp om niet achteruit te gaan: 50? 100?
chip: varierend van 130 tot 600 euro???
echt vet man, bovenstaande geldboom uitgraven voor 5-10 pk...

een van de dingen binnen de rtc is ook dat je niet alles zo serieus moet nemen

maar in weze heeft patrick wel gelijk. De dingen die je noemt zijn wel goed, maar er is veel meer te bereiken voor dat geld, dat bedoeld patrick ook..

maar in weze heeft patrick wel gelijk. De dingen die je noemt zijn wel goed, maar er is veel meer te bereiken voor dat geld, dat bedoeld patrick ook..

2 liter me reet. Hoop gedoe...
Is toch niks mis met andere nokkenstokken, spagetti stuk en herprogrammering.
Kan PtRgte je ook mooi bij helpen (bij de hardware dan)
En dan hou je de kosten ook een beetje binnen de perken.
Is toch niks mis met andere nokkenstokken, spagetti stuk en herprogrammering.

En dan hou je de kosten ook een beetje binnen de perken.

Laatst gewijzigd door MarcoG op wo 10 aug 2005 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
waarom dan niet eerst een twee liter en dan zaken als nokkenassen aan gaan passen? Je weet t he:
there no substitute for cubic inches.......than cubis inches....

juist...DAT bedoel ik...schenen schoppen heb ik andere mensen voor~Haas~ schreef:een van de dingen binnen de rtc is ook dat je niet alles zo serieus moet nemen![]()
![]()

tis idd prima spul...maar ALTIJD een afweging waard...ik heb in de afgelopen paar jaar maar weinig mensen super-happy gezien met hun 1.8 16v upgrade met uitlaten en nokkenassen...zet je deze mensen in een 2 liter...dan komt die smile alsnog
no offence dus...want ik heb zelf ook andere nokkenassen, spaghetti spruitstuk, complete fatsoenlijke uitlaat, filters en nog meer troep op/in mijn auto geschroefd...
uiteraard wel NADAT de 2 liter ombouw al gerealiseerd was

Kul!!! en dat ga ik je bewijzen ook.~Haas~ schreef:waarom dan niet eerst een twee liter en dan zaken als nokkenassen aan gaan passen? Je weet t he:
Pssshhhhh

laat maar komenMarcoG schreef:Kul!!! dan dat ga ik je bewijzen ook.~Haas~ schreef:waarom dan niet eerst een twee liter en dan zaken als nokkenassen aan gaan passen? Je weet t he:
there no substitute for cubic inches.......than cubic inches....
![]()
Pssshhhhh

@Patrick: Jij hebt dan ook wel een monster

Je kunt ook creatief met je luchtfilter behuizing knutselen.
Bij de Gamma hebben ze leuke slangen en alu-verloopstukken voor regenpijpen enzo!
Ik heb een 2e luchtfilterhuis gekocht om een extra luchttoevoer erin te maken vanaf de voorbumpert (kleine zwarte gat naast de mistlamp).
Bij de Gamma hebben ze leuke slangen en alu-verloopstukken voor regenpijpen enzo!

Ik heb een 2e luchtfilterhuis gekocht om een extra luchttoevoer erin te maken vanaf de voorbumpert (kleine zwarte gat naast de mistlamp).
eeuuhh...
is da nie bijna hetzelfde???
je gaat proberen 1 liter in een cilinder van 450 cc te stoppen...
450x4 = 1800
1000x4 = 4000 = 4.0 liter ... is dat geen "slagvolumevergroting"
ja ik weet het zo werkt het niet...maar toch...
EDIT: reactie op de kul-psssht van limbo-Marco
is da nie bijna hetzelfde???

je gaat proberen 1 liter in een cilinder van 450 cc te stoppen...
450x4 = 1800
1000x4 = 4000 = 4.0 liter ... is dat geen "slagvolumevergroting"

ja ik weet het zo werkt het niet...maar toch...
EDIT: reactie op de kul-psssht van limbo-Marco

Laatst gewijzigd door PtrGte op wo 10 aug 2005 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
ja, maar dan nog...stel je perst t uiterste uit je 1.8 blok.
Schreof alles over op een 2.0 en herschrijf de chip voor een 2.0 aangezien die anders is dan voor een 1.8 en je hebt gewoon meer vermogen...
Schreof alles over op een 2.0 en herschrijf de chip voor een 2.0 aangezien die anders is dan voor een 1.8 en je hebt gewoon meer vermogen...
jongens; het gaat me er voornamelijk om dat iemand gewoon vraagt wat te doen om eenvoudig zijn auto wat op te leuken. En ik vind dan dat dat soort suggesties heus wel leuk zijn en haalbaar maar dan trekken we inderdaad wel een turbo2 uit de kast ofzo..
En wat de prijs aangaat; degenen die zo leuk rekenen kan ik helpen met eenvolgende sommetje;
Nieuwe turbo; DUUR
aangepaste uitlaat; DUUR
Aangepaste Chip; (minder) DUUR
(dan laat ik de rest van de aanpassingen nog even achterwege)
Of een gereviseerd 2 literblok; DUUR + BERG WERK
Zelf zal ik het hierbij laten verder... ik heb alleen een antwoord willen geven op de vraag waarmee dit topic geopend werd
En wat de prijs aangaat; degenen die zo leuk rekenen kan ik helpen met eenvolgende sommetje;
Nieuwe turbo; DUUR
aangepaste uitlaat; DUUR
Aangepaste Chip; (minder) DUUR
(dan laat ik de rest van de aanpassingen nog even achterwege)
Of een gereviseerd 2 literblok; DUUR + BERG WERK
Zelf zal ik het hierbij laten verder... ik heb alleen een antwoord willen geven op de vraag waarmee dit topic geopend werd
Tuurlijk, gewoon d'r in proppe die lucht. Als het niet wil horen, moet het maar voelen!
En uiteraard, een 2 liter is altijd meer dan een 1.8
Maar dan kun je je motorblok nog van een ceramisch laagje laten voorzien en vervolgens met 3 bar druk gaan rijden...en een seq. bak erop en en en...
En uiteraard, een 2 liter is altijd meer dan een 1.8
Maar dan kun je je motorblok nog van een ceramisch laagje laten voorzien en vervolgens met 3 bar druk gaan rijden...en een seq. bak erop en en en...

wie heeft t over een turbo??
2 liter? duur? Prijzen van patrick zeker nog nooit bekeken en waars evenveel werk als nieuwe nokkenassen plaatsen...
2 liter? duur? Prijzen van patrick zeker nog nooit bekeken en waars evenveel werk als nieuwe nokkenassen plaatsen...
okee ik zal kijken of ik hier een zinnig antwoord op kan geven...appieclio schreef:Ik ben sinds kort in het bezit van een clio 16V uit 1993 . Heeft iemand nog tips om de pk's van de auto te verhogen ? Ander luchtfilter is reeds geplaatst ( k & n ). Tevens is de kop afgevlakt .
nee dus...ik zeg altijd: "ik kan het zo gek maken als je zelf wil...moet je wel aangeven wat je budget is"
als je dan vaak het bedrag hoort weet je al dat er weinig pk-winst zal komen...
harde waarheid helaas...motortuning=geldverslinden...
(maar wel gaaf

leuke reacties allemaal , de vraag was of er uit MIJN EIGEN BLOK nog een beetje extra pk's te halen waren. Ik dacht zelf zo rond de 800 euries daarvoor te willen uitgeven . Dus een ander blok is geen optie .
Alex begrijpt wel wat ik bedoel zo te lezen . Hoeveel scheelt eigenlijk zo'n chip in het vermogen .
Alex begrijpt wel wat ik bedoel zo te lezen . Hoeveel scheelt eigenlijk zo'n chip in het vermogen .
ik denk zo 10 a 15 pk, maar doe dit dan in combi met een set nokkenassen, dan is er meer te halen..