Megane slaat af met warme motor

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Gesloten
Madmaus

Een vriendin van mij heeft een Megane 1.6 16v uit ik geloof 99.
Maar als de auto warm is heeft ze problemen:
Wat doet ie precies.. als ik start dan loopt ie 1 sec, gaat trillen horten en stoten en slaat af als ik nie meteen een extra dot gas bij geef. Gaskabel is het niet, bougies niet, smoorklephuis ook niet.... :(
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
alvast bedankt!
-PAZ-
Über-Spammer

bdp-sensor sneuvelt nog al eens, wij hadden tijdje terug een soort gelijke storing met een clio, daar bleek dat 1 van de hoofd relais niet helemaal goed meer werkte
R5GTT. Drive it like you stole it
R5alpineturbo
Contacteer:

best es laten uitlezen
kan een stuurdoos zijn maar meestal is het wel een bobijn die kapot is waardoor hij op 3 cyl begint te draaien .
die fouten worden geregistreerd in de centrale stuurdoos en die kunnen met de clip van renault worden uitgelezen zodat je meestal onmiddlijk kunt zien wat het prob is
greets thomas
Madmaus

Is die uit te lezen? Want bij het uitlezen gaf die geen storingen door!

Edit: Koude motor doet ie het nu ook.
Stotteren en en dan uitslaan
R5alpineturbo
Contacteer:

wat je ook kan doen is de parameters laten uitlezen terwijl de motor aan het draaien( of stotteren :wink: ) is dan kan je zien wat onderbreekt of zo maar normaal zijn die fouten uitleesbaar zeker als het een 1.6 16V is
greets thomas
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

die vraag kan ook beantwoord worden in het ACT Mégane, het wordt zo een beetje onoverzichtelijk als je 2x die vraag stelt :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gesloten