Renault Clio 1.9 dTi tuning

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
mrbean
Berichten: 4
Lid geworden op: za 16 jul 2005 11:17
Locatie: Groningen

In september vorig jaar heb ik deze Clio met 1.9 dTi motor gekocht

[img]http://boonstra.homeip.net/dump/clio/clio1.jpg[/img]

Op zich prima tevreden, maar ik zou wel een paar pk meer willen hebben. Aangezien mijn motor 80 pk heeft en dezelfde dTi in de Megane 100 pk (door een intercooler) ga ik er vanuit dat de motor dit zeker wel aan moet kunnen. Daarnaast komt ook de versnellingsbak uit de Megane.

Ik wil 'm laten opvoeren dmv chipchuning, alleen weet ik niet welke adressen hierbij goed en betrouwbaar zijn en uiteraard niet al te duur. Na wat zoeken op internet kom ik bijvoorbeeld chippoint en fasttech tegen die niet al te duur zijn. Alleen heb ik geen flauw idee of deze een beetje betrouwbaar/professioneel zijn.

Heeft iemand ervaringen met 1 van deze bedrijven of weet iemand een ander goed alternatief?
mrbean
Berichten: 4
Lid geworden op: za 16 jul 2005 11:17
Locatie: Groningen

Inmiddels heb ik op aanraden van iemand mijn auto laten tunen bij Chipmeister Nederland. De kosten waren iets hoger, maar ik heb met wat onderhandelen nog een mooie korting kunnen krijgen.

De inbouw van de nieuwe chip ging snel en het geheel zag er proffesioneel uit. De auto reageert stukken sneller. Er is duidelijk te merken dat er een aantal pk's bij zijn gekomen. Hij is niet op de vermogensbank geweest, maar ze spreken zelf van een vermogen van 80 naar 106 pk en een koppel van 160 naar 190 Nm.

Ik heb vooraf nog wat sprinttijden geklokt. Dus zodra ik dezelfde sprintjes heb getrokken met de getunede versie, kan ik cijfermatig vergelijken.
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Das mooi (Y)
ben benieuwd naar de resultaten (cijfermatig :wink: )
One clio to rule them all
mrbean
Berichten: 4
Lid geworden op: za 16 jul 2005 11:17
Locatie: Groningen

Ik heb de volgende testen uitgevoerd:

1: 5 - 100 km/h (rollende start) - doortrekken tot 3000 rpm
2: 5 - 100 km/h (rollende start) - doortrekken tot 4000 rpm
3: 0 - 100 km/h - zo snel mogelijk
4: 50 - 80 km/h - 3e versnelling
5: 50 - 80 km/h - 4e versnelling
6: 80 - 120 km/h - 4e versnelling
7: 80 - 120 km/h - 5e versnelling

Onderstaand zijn de resultaten, uitgevoerd in de volgende omstandigheden:

* Motor 'op temperatuur'
* Twee personen à 70 kg
* Snelheden op teller, dus excl. eventuele tellerafwijking
* Beide metingen met ongeveer halfvolle tank
* Bij de meting na chiptuning was het wegdek vochtig tot nat, wat waarschijnlijk iets invloed heeft gehad bij de 0-100 meting.
* Alle testonderdelen zijn drie keer uitgevoerd, waarvan het gemiddelde in onderstaande grafiek staat

[img]http://boonstra.homeip.net/dump/clio/ac ... tijden.gif[/img]

Oftewel:
Test 1: 15,7% sneller
Test 2: 17,3% sneller
Test 3: 14,6% sneller
Test 4: 13,0% sneller
Test 5: 17,3% sneller
Test 6: 16,2% sneller
Test 7: 21,3% sneller

Leuke verbetering toch? 8)
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Da's idd een leuke verbetering. Thx voor de info! (Y)
mrbean
Berichten: 4
Lid geworden op: za 16 jul 2005 11:17
Locatie: Groningen

Blijkbaar tel je hier als dieselrijder niet mee, gezien de enorm lange reacties...
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

als jij met een motorisch probleem ofzo aankomt zullen ze je ook met een diesel wel proberen te helpen hoor

dacht trouwens dat Mr. Bean een mini reed (flauw, inkoppertje)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

toch een behoorlijke winst, netjes hoor (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie