Hi,
Even een vraag over mijn tussenautootje...
Terwijl mijn ontmantelde phase 1 de garage in beslag neemt, moet ik de koppeling van mijn 106 1.4i vervangen(slipt zo erg dat ik bijna niet meer vooruit komt).
Ik weet het....het is geen renault, maar de koppeling heeft het helaas niet lang genoeg uitgehouden en moet er dus toch nog geld en tijd in pompen.
Het probleem is als volgt: er lekt motorolie(moet telkens bijvullen) tussen de bak en het blok.
Volgens mij betekent dit dat de keerring aan de kant van het blok z'n werk niet doet(kapot is?)?
Heeft iemand enig idee hoe dit zit bij een 106? Kan ik met het loshalen van de bak er al bij?
Heeft iemand ook ervaring met deze auto en het vervangen van de koppeling?
Ik baal er stevig van, want het wordt een kl#te klus -> moet het op straat doen...en het is de eerst koppeling die ik sinds mijn brommertijdperk vervang(1 voordeel, in ieder geval dan al ervaring> die van m'n 5 moet ook nog..); nog goede tips? Alles is welkom....
Thnx...
Tussendoortje
Is goed te doen bij een peug, maar dit blijft een renault forum, moet je het topicje toch sluiten 
Maar je moet idd de bak eraf schroeven, eerst de aandrijfassen eruit. Dan de koppeling los schroeven, vliegwiel los schroeven en keerring vervangen. Zet er meteen een nieuwe koppeling in, verkoopt straks weer goed.
Is wat minder klote als bij een gtt, dus succes!

Maar je moet idd de bak eraf schroeven, eerst de aandrijfassen eruit. Dan de koppeling los schroeven, vliegwiel los schroeven en keerring vervangen. Zet er meteen een nieuwe koppeling in, verkoopt straks weer goed.
Is wat minder klote als bij een gtt, dus succes!