MADRacing GTT
Ik ben een echte GTT fan, vroeger 1 gehad, en daarna eigenlijk alleen in de motoren gezeten......Ik zit nog steeds in de motoren, ik bedoel dan motorfietsen.....
Vorig jaar weer een GTT uit 1990 gekocht, ik heb er jammer genoeg weinig plezier van mogen hebben, na een half jaar knalde de hoofdkoelleiding en binnen vijf seconde de koppakking op de snelweg....sinds die tijd nog geen tijd gehad om de parel weer op te knappen.......van wege het opzetten van een eigen motorzaak.
Ik heb nu echter weer wat vrije tijd zij het spaarzaam en ben van plan mijn GTT weer op straat te zetten, echter met wat modificaties.... Aangezien ik een tuningzaak heb voor motoren leek het me leuk er een echte demo auto van te bouwen. Dit wel in een groot tijdsbestek want zoals ik al zei is mijn vrije tijd erg spaarzaam.
Mijn Gtt heeft een lekke koppakking en een gescheurde turbo, dat zijn eigen lijk de eerste dingen die gerepareerd moeten worden......
Iedere vorm van info is welkom....ik ben niet zo thuis in de mogelijkheden bij de R5.......
Ik zat te denken aan een nieuwe T25 turbo en een zware metalen koppakking om in de toekomst de turbo druk iets op te kunnen voeren.
Ook wil ik meteen alle slangen vervangen voor siliconen in combinatie met alu pijp.....En er komt een intercooler van een Mercedes vito in dus de bumper zal gemodificeerd moeten worden....echter zo dat je er zo min mogenlijk van ziet, ik ben niet zo fan van onnodige skirts en onpraktische lage spoilers........hopenlijk kunnen jullie me hier een beetje op weg helpen, ik heb ideeen zat.....
Vorig jaar weer een GTT uit 1990 gekocht, ik heb er jammer genoeg weinig plezier van mogen hebben, na een half jaar knalde de hoofdkoelleiding en binnen vijf seconde de koppakking op de snelweg....sinds die tijd nog geen tijd gehad om de parel weer op te knappen.......van wege het opzetten van een eigen motorzaak.
Ik heb nu echter weer wat vrije tijd zij het spaarzaam en ben van plan mijn GTT weer op straat te zetten, echter met wat modificaties.... Aangezien ik een tuningzaak heb voor motoren leek het me leuk er een echte demo auto van te bouwen. Dit wel in een groot tijdsbestek want zoals ik al zei is mijn vrije tijd erg spaarzaam.
Mijn Gtt heeft een lekke koppakking en een gescheurde turbo, dat zijn eigen lijk de eerste dingen die gerepareerd moeten worden......
Iedere vorm van info is welkom....ik ben niet zo thuis in de mogelijkheden bij de R5.......
Ik zat te denken aan een nieuwe T25 turbo en een zware metalen koppakking om in de toekomst de turbo druk iets op te kunnen voeren.
Ook wil ik meteen alle slangen vervangen voor siliconen in combinatie met alu pijp.....En er komt een intercooler van een Mercedes vito in dus de bumper zal gemodificeerd moeten worden....echter zo dat je er zo min mogenlijk van ziet, ik ben niet zo fan van onnodige skirts en onpraktische lage spoilers........hopenlijk kunnen jullie me hier een beetje op weg helpen, ik heb ideeen zat.....
kijk eens op http://www.k-tecracing.com daar kan je wel aardig wat onderdelen vinden voor je 5 

Dank je, maar zit er niets in Nederland, ik ben niet zon internet besteller ik heb graag iets eerst in mijn handen....... 

Bij de weg aangezien de kleppen roestig zijn door de lekkage...was mijn idee meteen de kleppen te vernieuwen...en als ik dan toch bezig ben dacht ik er iets grotere in te zetten, samen met het omzetten van de venture van het inlaat traject....bij motorfietsen werkt dit koppel bevorderend, heeft dit zin???
Mijn vraag is dus eigenlijk wat moet ik aanschaffen om lang plezier en natuurlijk max performance te krijgen......
welke turbo?
kop flowen of niet?
kleppen vergroten of niet?
cylinder bussen vernieuwen?
zuigers vernieuwen?
andere nokkenas met grotere duratie?
carillio drijfstangen?
ik zou dit graag willen weten voordat ik hem in elkaar ga schroeven....
Mijn vraag is dus eigenlijk wat moet ik aanschaffen om lang plezier en natuurlijk max performance te krijgen......
welke turbo?
kop flowen of niet?
zuigers vernieuwen?
carillio drijfstangen?
Nog effe een fototje...hier staat ie op de ambulance om afgevoerd te worden naar de reparatiewerkplaats.....
[img]http://www.vandenbrandt.info/forum/file ... edium_.jpg[/img]

Ik zou es contact opnemen met http://www.jltuning.tk/
Heb je je al eens verdiept in een injectiesysteempje? Als je zelf aardig kan knutselen kun je 't grotendeels zelf bouwen en is 't in relatie wat je ervoor terug krijgt erg goedkoop (zoniet de goedkoopste pk's).MADRacing schreef:Bij de weg aangezien de kleppen roestig zijn door de lekkage...was mijn idee meteen de kleppen te vernieuwen...en als ik dan toch bezig ben dacht ik er iets grotere in te zetten, samen met het omzetten van de venture van het inlaat traject....bij motorfietsen werkt dit koppel bevorderend, heeft dit zin???
welke turbo?
kop flowen of niet?
zuigers vernieuwen?
carillio drijfstangen?
Flowen zou ik niet doen als je een carb blijft gebruiken, ruwe inlaatwand is dan wel aan te raden (goede menging). Iets verruimen kan altijd.
Eigenlijk alles wat je op noemt heeft wel een positief effect. Ik zou de staat van de bussen en zuigers eens nakijken, mits goed afgesteld kunnen de originele spullen erg veel hebben.
Ik was van plan de boel aan de buitenkant zo standaard mogenlijk te houden, daarnaast zijn de raceveren die er reeds onder zitten nog in prima conditie dus daar doe ik niets aan. Ik kies juist voor 15" omdat er voor 13" geen knappe plakkers te vinden zijn.....ivm met tractie.... Kortom verlagen vind ik a niet functioneel en b geen gezicht.....ik heb een hekel aan opgeklopte golfjes syndroom.....Johan schreef:ik zie die advertentie voor die banden van je, maar ik denk dat je het beste 195/45/15 banden kan nemen. Want 195/50/15 gaat aanlopen als je em iest wil verlagen.

Injectie heb ik ook al aanzitten denken, maar schuif ik even op de lange baan, dat kan later ook nog, het gaat me nu puur om het hart, ik heb geen zin om de boel in elkaar te schroeven en er achter te komen dat ik iets essentieels vergeten ben...... Het gaat er om dat ie straks aan de buitenkant standaard lijkt en onder de kap iets meer doet dan standaard, maar wel zo dat het heel blijft, kortom bouwen op 2 bar en rijden op 1,5.....Riël schreef: Heb je je al eens verdiept in een injectiesysteempje? Als je zelf aardig kan knutselen kun je 't grotendeels zelf bouwen en is 't in relatie wat je ervoor terug krijgt erg goedkoop (zoniet de goedkoopste pk's).
Flowen zou ik niet doen als je een carb blijft gebruiken, ruwe inlaatwand is dan wel aan te raden (goede menging). Iets verruimen kan altijd.
Eigenlijk alles wat je op noemt heeft wel een positief effect. Ik zou de staat van de bussen en zuigers eens nakijken, mits goed afgesteld kunnen de originele spullen erg veel hebben.
Ik was benieuwd welke turbo het beste te plaatsen is.... Garret, Mitshubishi, IHI...etc.....jullie ervaringen zullen rijker zijn dan de mijne...ik moet een nieuwe, maar wil niet meteen een te grote kopen, om er later achter te kopen dat de spin-up time of de spooling niet recht komen.......ik dacht zelf aan een t25 met dubbele ball-bearing.....
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
die heb ik net besteld een t25 hybryde 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
neem dan 14 inch velgen, heb je ook meer keus in een 50 of 45 band.MADRacing schreef:Ik was van plan de boel aan de buitenkant zo standaard mogenlijk te houden, daarnaast zijn de raceveren die er reeds onder zitten nog in prima conditie dus daar doe ik niets aan. Ik kies juist voor 15" omdat er voor 13" geen knappe plakkers te vinden zijn.....ivm met tractie.... Kortom verlagen vind ik a niet functioneel en b geen gezicht.....ik heb een hekel aan opgeklopte golfjes syndroom.....Johan schreef:ik zie die advertentie voor die banden van je, maar ik denk dat je het beste 195/45/15 banden kan nemen. Want 195/50/15 gaat aanlopen als je em iest wil verlagen.
195/50-15 is ongeschikt rijdt voor geen meter, moet 195/45-15 zijn
En waarom heeft u besloten deze aan te schaffen??????Luco/Alpine-racer schreef:die heb ik net besteld een t25 hybryde

De totale omloop van de band moet natuurlijk hetzelfde blijven, en waarom zou een 15"50 hoog niet goed rijden dan??????pierre schreef:neem dan 14 inch velgen, heb je ook meer keus in een 50 of 45 band.MADRacing schreef:Ik was van plan de boel aan de buitenkant zo standaard mogenlijk te houden, daarnaast zijn de raceveren die er reeds onder zitten nog in prima conditie dus daar doe ik niets aan. Ik kies juist voor 15" omdat er voor 13" geen knappe plakkers te vinden zijn.....ivm met tractie.... Kortom verlagen vind ik a niet functioneel en b geen gezicht.....ik heb een hekel aan opgeklopte golfjes syndroom.....Johan schreef:ik zie die advertentie voor die banden van je, maar ik denk dat je het beste 195/45/15 banden kan nemen. Want 195/50/15 gaat aanlopen als je em iest wil verlagen.
die is 9,75 cm hoog + hele inch van 15 inch velg erbij = 12,3 cmMADRacing schreef:De totale omloop van de band moet natuurlijk hetzelfde rijden, en waarom zou een 15"50 hoog niet goed rijden dan??????pierre schreef:neem dan 14 inch velgen, heb je ook meer keus in een 50 of 45 band.MADRacing schreef:Ik was van plan de boel aan de buitenkant zo standaard mogenlijk te houden, daarnaast zijn de raceveren die er reeds onder zitten nog in prima conditie dus daar doe ik niets aan. Ik kies juist voor 15" omdat er voor 13" geen knappe plakkers te vinden zijn.....ivm met tractie.... Kortom verlagen vind ik a niet functioneel en b geen gezicht.....ik heb een hekel aan opgeklopte golfjes syndroom.....Johan schreef:ik zie die advertentie voor die banden van je, maar ik denk dat je het beste 195/45/15 banden kan nemen. Want 195/50/15 gaat aanlopen als je em iest wil verlagen.
de standaard op 13 inch velg is 10,5 cm bandhoogte, dus je acceleratie wordt die van een volvo 340, wellicht moet je zelfs de volvo voor laten gaan.
dus rechts bij de stoplichten graag ivm met traagheid.
ik heb zelf 195-45 15 inch en vindt het nu ook al merkbaar langzamer accelereren, helaas bestaan er geen 195-40 banden, anders had ik die gekozen.
Laatst gewijzigd door pierre op ma 8 aug 2005 18:48, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
omdat die sterker is dan standaard dus evt iets hogere druk kan hebben en omdat er ook een grotere intercooler op komtMADRacing schreef:En waarom heeft u besloten deze aan te schaffen??????Luco/Alpine-racer schreef:die heb ik net besteld een t25 hybryde

dus ja als je toch een nieuwe moet
ik leg nu rookgordijnen neer

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
onzin ik rij ook met 15 inch, is nog snel zat hoorpierre schreef:die is 9,75 cm hoog + hele inch van 15 inch velg erbij = 12,3 cmMADRacing schreef:De totale omloop van de band moet natuurlijk hetzelfde rijden, en waarom zou een 15"50 hoog niet goed rijden dan??????pierre schreef:neem dan 14 inch velgen, heb je ook meer keus in een 50 of 45 band.MADRacing schreef:Ik was van plan de boel aan de buitenkant zo standaard mogenlijk te houden, daarnaast zijn de raceveren die er reeds onder zitten nog in prima conditie dus daar doe ik niets aan. Ik kies juist voor 15" omdat er voor 13" geen knappe plakkers te vinden zijn.....ivm met tractie.... Kortom verlagen vind ik a niet functioneel en b geen gezicht.....ik heb een hekel aan opgeklopte golfjes syndroom.....Johan schreef:ik zie die advertentie voor die banden van je, maar ik denk dat je het beste 195/45/15 banden kan nemen. Want 195/50/15 gaat aanlopen als je em iest wil verlagen.
de standaard op 13 inch velg is 10,5 cm bandhoogte, dus je acceleratie wordt die van een volvo 340, wellicht moet je zelfs de volvo voor laten gaan.
dus rechts bij de stoplichten graag ivm met traagheid.
ik heb zelf 195-45 15 inch en vindt het nu ook al merkbaar langzamer acclereren, helaas bestaan er geen 195-40 banden, anders had ik die gekozen.
Ik begrijp je niet helemaal ik ga uit van de standaard bandenmaat....als je die wegzet in 15" dan is de 50% hoog exact gelijk aan de standaard maatvoering...volgens rekentabel......
ik zal het dan exact voorrekenen:
standaard is eigenlijk 175/60-13 met een omtrek van 1,6962 meter
195/55-13 heeft een bandhoogte van 10,725 cm en dus een omtrek van 6,28x( halve diameter velg= 16,51+10,725)= 1,7104 meter.
195/50-15 heeft een bandhoogte van 9,75 cm en dus een omtrek van 6,28x( halve diameter velg = 19,05+9,75 )= 1,8006 meter.
de omtrek is dus toegenomen met zon 10 cm
standaard is eigenlijk 175/60-13 met een omtrek van 1,6962 meter
195/55-13 heeft een bandhoogte van 10,725 cm en dus een omtrek van 6,28x( halve diameter velg= 16,51+10,725)= 1,7104 meter.
195/50-15 heeft een bandhoogte van 9,75 cm en dus een omtrek van 6,28x( halve diameter velg = 19,05+9,75 )= 1,8006 meter.
de omtrek is dus toegenomen met zon 10 cm
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja en?
wat heb je aan wielspin in 1, 2 en 3

wat heb je aan wielspin in 1, 2 en 3

standaard zit ik op een omloop van 1772,49mm....
bij 15"50% hoog kom ik uit op een omloop van 1809,56mm....
Een verschil van 37,07 mm....dat is 2,09 % anders vertaald het scheelt 3 km per uur op de klok bij 100 in het uur......
anders gezien origineel een diameter van 564,2 met 15"met 50% hoog zit ik dan op 576 dat is dus een totaal diameter verschil van 11,8 mm en dus ook 2,09%......kortom verwaarloosbaar.......
Bij de weg standaard zit er een 195 op bij mij.....
Een verschil van 37,07 mm....dat is 2,09 % anders vertaald het scheelt 3 km per uur op de klok bij 100 in het uur......
anders gezien origineel een diameter van 564,2 met 15"met 50% hoog zit ik dan op 576 dat is dus een totaal diameter verschil van 11,8 mm en dus ook 2,09%......kortom verwaarloosbaar.......
Dat is dus precies mijn probleem, daarom wil ik er Toyo Proxus race onder hebben en die zijn er niet in 13" en ja ik weet het die dingen hebben weer minder grip in de regen.......Luco/Alpine-racer schreef:ja en?
wat heb je aan wielspin in 1, 2 en 3![]()
![]()
![]()

hier effe wat foto's van de lekkages......
[img]http://www.vandenbrandt.info/forum/file ... small_.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
met andere woordenMADRacing schreef:standaard zit ik op een omloop van 1772,49mm....

voor 15 inch is de maat voor de gtt 195/45x15 en voor 16 inch komt de maat dichter in de buurt van de originele maat als je 195/40x16 neemt
195/50x15 schaaft aan en 195x45x16 ook
dit is door ervaring van gtt rijders door de jaren heen eruitgekomen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
ik weet niet hoe jij rekent, maar pak ander gewoon de rolmaat, heb ik ook gedaan, 13 inch zit je op 1,70 meter en 15 inch inch 45 zit je al op 1,75.MADRacing schreef:standaard zit ik op een omloop van 1772,49mm....
het verschil bij 1,80 is al 6 procent
Ik denk dat ik dan standaard een andere omloop heb....... 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
kan je hem een hand gevenSteven schreef:Ik denk dat jij niet zo eigenwijs moet zijn

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
hahaSteven schreef:Je praat tegen jezelf Luco....

hij komt bij jouw vandaan steve dus logisch dat die net zo eigenwijs is als jij

Ik ben eigenwijs idd, ik ben ook niet snel overtuigd, maar dat heb je ook nodig in mijn vak.....Steven schreef:Ik denk dat jij niet zo eigenwijs moet zijn
Ik heb echter net als jij de rolmaat gebruikt, misschien dat er al verkeerde bandjes op hebben gezeten dat zou best kunnen, laat ik het zo zeggen al zou de boel zeg 6 % afwijken, ik trok toch al met spinnend geweld weg....en straks al helemaal dus ik maak me niet echt veel zorgen om de 15"/50 hoog.... Daarnaast is het een van de weinige maten waar je knap racerubber in kunt krijgen....en dat is voor mij eigenlijk veel belangrijker....Het gebrek aan tractie is namelijk een drama......

Maar ik mag je mentaliteit wel....lekker voet bij stuk houden.......

Mwah ik meot zeggen dat bij mij het tractieprobleem nog wel meevalt.
Ik heb alleen aan het einde van z'n 1 wat gestuiter en op nat wegdek in 2 dat ie doorspint, maja das logisch.
Beide heb je met een standaard GT op 13" semperit ook
Ik heb alleen aan het einde van z'n 1 wat gestuiter en op nat wegdek in 2 dat ie doorspint, maja das logisch.
Beide heb je met een standaard GT op 13" semperit ook

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ach je km teller is ook gelijk wat accurater
ik heb ook 15 inch maar die onvoorstelbare topsnelheden die de meeste hier roepen haal ik niet en toch halen de meeste me ook niet in rarara

ik heb ook 15 inch maar die onvoorstelbare topsnelheden die de meeste hier roepen haal ik niet en toch halen de meeste me ook niet in rarara

in 45 hoog heb je toch iets van 20 merken, zoals michelin pe2, bridgestone 720, goodyear, dunlop etc.
195/45VR15 Barum BRAVURIS 78V 61,58
195/45VR15 Bridgestone RE720 78V 91,33
195/45VR15 Continental SPORT CONTACT 2 78V 95,50
195/45WR15 Dunlop SPORT 2000 78W 97,13
195/45VR15 Dunlop SPORT 2040 E 78V 84,34
195/45WR15 Dunlop SPORT 9000 78W 101,00
195/45VR15 Falken ZE-512 78V 65,90
195/45VR15 Firestone FHTZ200FS 78V 85,68
195/45VR15 Fulda CARAT EXTREMO 78V 70,36
195/45VR15 Goodyear EAGLE F1 GSD-3 78V 102,04
195/45VR15 Hankook K102 78V 67,38
195/45VR15 Kleber DYNAXER DR 78V 78,39
195/45VR15 Marshal 717 78V 65,60
195/45VR15 Michelin PIL. EXALTO PE2 78V 112,31
195/45VR15 Michelin PILOT EXALTO 78V 107,40
195/45VR15 Matador MP42 78V 60,69
195/45VR15 Pirelli P7 78V 323,87
195/45VR15 Semperit DIRECTION-SPORT 78V 72,29
195/45VR15 Toyo PX-T1 S 78V 68,87
195/45VR15 Uniroyal RAINSPORT 1 78V 79,43
195/45VR15 Vredestein SPORTRAC 2 78V 83,75
195/45VR15 Yokohama A539 RPB 78V 81,07
195/45VR15 Barum BRAVURIS 78V 61,58
195/45VR15 Bridgestone RE720 78V 91,33
195/45VR15 Continental SPORT CONTACT 2 78V 95,50
195/45WR15 Dunlop SPORT 2000 78W 97,13
195/45VR15 Dunlop SPORT 2040 E 78V 84,34
195/45WR15 Dunlop SPORT 9000 78W 101,00
195/45VR15 Falken ZE-512 78V 65,90
195/45VR15 Firestone FHTZ200FS 78V 85,68
195/45VR15 Fulda CARAT EXTREMO 78V 70,36
195/45VR15 Goodyear EAGLE F1 GSD-3 78V 102,04
195/45VR15 Hankook K102 78V 67,38
195/45VR15 Kleber DYNAXER DR 78V 78,39
195/45VR15 Marshal 717 78V 65,60
195/45VR15 Michelin PIL. EXALTO PE2 78V 112,31
195/45VR15 Michelin PILOT EXALTO 78V 107,40
195/45VR15 Matador MP42 78V 60,69
195/45VR15 Pirelli P7 78V 323,87
195/45VR15 Semperit DIRECTION-SPORT 78V 72,29
195/45VR15 Toyo PX-T1 S 78V 68,87
195/45VR15 Uniroyal RAINSPORT 1 78V 79,43
195/45VR15 Vredestein SPORTRAC 2 78V 83,75
195/45VR15 Yokohama A539 RPB 78V 81,07
Laatst gewijzigd door pierre op wo 10 aug 2005 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.