Maximum snelheid ooit gereden?
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
haha loopt die nog harder dan 225?Steven schreef:Mijn deur gaat bij die snelheid altijd openstaan, kan ik er zo tussendoor naar buiten kijken
harder wordt lastig met een auto die en cw waarde van een blok beton heeft

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
210 op teller in frankrijk op weg nar dieppe!!
was met een clio rsi

was met een clio rsi
-
- Contacteer:
Knappe gte...ARNO16V schreef:220 op de teller van m'n clio 16v en een keer 200 met m'n 5GTE.
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
gister mijn suzuki gsx-r 750 effe uitgetest, 245 op de teller in 5, toen het gas maar dicht gedraait, had toen nog 6de versnelling over. binnekort toch maar es een stukje weg zoeken waar ik em helemaal kan los laten.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Contacteer:
met mijn oude laguna 215 km/h (op de tellert)
op de motor > 260km/h
op de motor > 260km/h
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
met de Mégane Hatchback 1.6e kon ik op de teller 184/185 doen, nu zit er een spoilertje achterop en zowaar is m'n topsnelheid op de teller gestegen naar 188/189
snap het ook niet helemaal maar je hoort mij niet klagen

snap het ook niet helemaal maar je hoort mij niet klagen
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Contacteer:

Je gaat eerder langzamer door een spoiler... luchtweerstand he..
ligt eraan wat voor een he...
als t de luchtstroom achter de auto stabiliseert, kan je er wel degelijk voordeel van hebben!
als t de luchtstroom achter de auto stabiliseert, kan je er wel degelijk voordeel van hebben!

-
- Contacteer:
Kom op zeg hey... zulke dingen hebben toch alleen positieve invloed op een race wagen ofiets dergelijks.
Wij hebben ze toch gewoon voor de looks?
Wij hebben ze toch gewoon voor de looks?

-
- Contacteer:
nou ja nu snap ik er nog minder van, maar het is echt zo, op de teller ga ik harder.
ik heb nog steeds dezelfde velgen eronder zitten, het zou de bandenspanning kunnen zijn, of de hoeveelheid benzine in de tank, maar ik heb voor het laten monteren van de spoiler de auto regelmatig even naar de top gejaagd, nooit kwam ie uit boven 185, en de eerste keer dat ik mét spoiler even de top aantik staat ie net iets verder op de teller.
juist doordat ik al vaker onder verschillende omstandigheden niet verder kwam dan 185 op de snelheidsmeter zou ik bandenspanning en aantal liters benzine bijna uitsluiten en moet het wel door de spoiler komen.
Of: bij het herstellen van de schade hebben ze;
A) lichtere materialen gebruikt
B) onderdelen weggelaten
ik heb nog steeds dezelfde velgen eronder zitten, het zou de bandenspanning kunnen zijn, of de hoeveelheid benzine in de tank, maar ik heb voor het laten monteren van de spoiler de auto regelmatig even naar de top gejaagd, nooit kwam ie uit boven 185, en de eerste keer dat ik mét spoiler even de top aantik staat ie net iets verder op de teller.
juist doordat ik al vaker onder verschillende omstandigheden niet verder kwam dan 185 op de snelheidsmeter zou ik bandenspanning en aantal liters benzine bijna uitsluiten en moet het wel door de spoiler komen.
Of: bij het herstellen van de schade hebben ze;
A) lichtere materialen gebruikt
B) onderdelen weggelaten

wind mee?
licht bergaf?
licht bergaf?
-
- Contacteer:
wind mee zou kunnen, maar dan heb ik al die andere keren wind tegen gehad????~Haas~ schreef:wind mee?
licht bergaf?
nee niet bergaf, altijd op de A37, soms als ik vanuit richting Hoogeveen kom en soms als ik richting Hoogeveen ga, onder verschillende omstandigheden.
zal het in de gaten houden
reden dat ik het hier postte was omdat een nieuw topic misschien een beetje overdreven is,
enneh met de 19 ben ik ook wel es niet verder dan 170 gekomen, terwijl alle andere keren ik rondom 190 zat
180 in mn nieuwe GTXje
en volgens mij kan ie nog wel harder..

clio 1.8 16v 1991 240km/h afsluitdijk bijna geen wind
clio 1.8 16v 1991 230km/h snelweg drachten groningen redelijke wind tegen
greetzzzzzzz marcel
clio 1.8 16v 1991 230km/h snelweg drachten groningen redelijke wind tegen
greetzzzzzzz marcel
Laatst gewijzigd door jiggy op ma 8 aug 2005 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
240km per wat? Per 2 uur zeker.jiggy schreef:clio 1.8 16v 1991 240km afsluitdijk bijna geen wind
clio 1.8 16v 1991 230km snelweg drachten groningen redelijke wind tegen
greetzzzzzzz marcel

wat lul je nou vaag per uur natuurlijk. want dan (jalours)MarcoG schreef:240km per wat? Per 2 uur zeker.jiggy schreef:clio 1.8 16v 1991 240km afsluitdijk bijna geen wind
clio 1.8 16v 1991 230km snelweg drachten groningen redelijke wind tegen
greetzzzzzzz marcelOf met 12" wieltjes?

hoe noem je dit grote vriend marcoGrobclio16V schreef:Ik weet nie of ik het al eerder gepost had, maar ik heb geen zin om terug te lezen.![]()
Clio 16V '91: 246 km/h.
*allen zijn op de teller afgelezen snelheden.
jah ik ook.Steven schreef:Jah, maar Rob rijd niet met een 1.8je

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
jaja 240 met een 1.8 16v
sorry maar daar geloof ik geen ruk vanof je moet een gigantische tellerafwijking hebben
sorry maar daar geloof ik geen ruk vanof je moet een gigantische tellerafwijking hebben
Nee de 240 haal ik bij lange na nie, 220 heb ik wel es gehaald en ik moet zegge daar had ie niet zo heel veel moeite mee en zelfs nog een klein beetje toeren over.
Is op m'n eigen teller gemeten met 15 inch eronder, dus daar zal ongetwijfeld een afwijking in zitten, en laat ik dan maar niet beginnen over de afwijking met m'n 17 inches d'r onder
.
220 heb ik zelf meegemaakt maar 240???
Is op m'n eigen teller gemeten met 15 inch eronder, dus daar zal ongetwijfeld een afwijking in zitten, en laat ik dan maar niet beginnen over de afwijking met m'n 17 inches d'r onder

220 heb ik zelf meegemaakt maar 240???
Er zijn Clio 1.8 16V's die wel 250-260km/h kunnen halen hoor.
Fok dat ding wat op en pleur er een JC5 van een Williams onder en je bent klaar.
Met een standaard JB3 bak en een 1.8 16V motor haalde ik de 230 km/h op de teller, dat was bij 7000 tpm.
Veel harder zal hij niet gekund hebben denk ik, maar met wat aanpassingen en een langere 5 is het zo voor elkaar.....
Fok dat ding wat op en pleur er een JC5 van een Williams onder en je bent klaar.
Met een standaard JB3 bak en een 1.8 16V motor haalde ik de 230 km/h op de teller, dat was bij 7000 tpm.
Veel harder zal hij niet gekund hebben denk ik, maar met wat aanpassingen en een langere 5 is het zo voor elkaar.....
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
boven de 200 heb je vrij veel vermogen nodig om een km harder te kunnen vanwege de toenemende weerstand.
een paar pk erbij en een langere vijf? dan nog geloof ik niet dat je de 240 haalt of je moet er een heleboel aan doen
en dat staat er dus niet bij
maar een standaard clio 1.8 16v 240 no way
een paar pk erbij en een langere vijf? dan nog geloof ik niet dat je de 240 haalt of je moet er een heleboel aan doen
Dan denk ik dat m'n verhaal wel redelijk klopt, het enige wat er aan mijn auto gedaan is is een aangepaste uitlaat+katvervanger+middendemper/soundpipe, en dat zul je in het vermogen niet direct merken, maar ik heb documentatie liggen van supersprint met deze combi onder een clio 1.8 16v uit 91' waar een testrapport bij is dat het een paar pk's scheel (en dan bedoel ik positief uiterraad).
Ik weet alleen niet of dit ook van invloed is op de top van de auto.
Ik weet alleen niet of dit ook van invloed is op de top van de auto.
Wat ik zeg, 240 dat heb ik ook nog nie meegemaakt...
Maar ja wie ben ik?
Misschien plat op het stuur, wind mee, heuveltje af, en zelf meesteppen?
Maar ja wie ben ik?
Misschien plat op het stuur, wind mee, heuveltje af, en zelf meesteppen?
Kijk, nu heb je het tenminste over een standaard Clio 16V.Luco/Alpine-racer schreef:boven de 200 heb je vrij veel vermogen nodig om een km harder te kunnen vanwege de toenemende weerstand.
Niemand heeft gezegd dat Jiggy een standaard Clio 16V heeft, wel dan?

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
zegt ie zelf niet dat er een 2 liter in ligtrobclio16V schreef:Kijk, nu heb je het tenminste over een standaard Clio 16V.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
laat maar dit wordt een eindeloze discussie ik geloof het gewoon nietrobclio16V schreef:Kijk, nu heb je het tenminste over een standaard Clio 16V.Luco/Alpine-racer schreef:boven de 200 heb je vrij veel vermogen nodig om een km harder te kunnen vanwege de toenemende weerstand.
eerst zien dan geloven

-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
op die reply zit ik ook te wachten. Want wat ligt er nu in?Frits schreef:zegt ie zelf niet dat er een 2 liter in ligtrobclio16V schreef:Kijk, nu heb je het tenminste over een standaard Clio 16V.
nu ga ik waarschijnlijk wat boze mensen krijgen maaruh, boeiend als de clio niet harder gaat dan 240. De 16v is toch gemaakt voor de acceleratie.
Alsof je dat dagelijks rijdt in nederland. En dan nog, weet niet of je blok er lekkerder op wordt als je continue net onder de begrenzer rijdt.... Niet dat ik heilig boontje ben, rij ook wel eens rond de 180 ofzo.
Alle hate mail is welkom

Alle hate mail is welkom