Renault Laguna aankoop, is dit iets voor een jonge jongen?

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Rianne22

Hallo,

Mijn vriend heeft (helaas) zijn Toyota Celica naar de kl*te, en daardoor is hij noodgedwongen om een nieuwe auto aan te schaffen.
Ik vind deze Renault Laguna :

http://www.autoonline.nl/cust/detail.as ... ceto=&zip=

wel wat voor hem.
Maar.... hij is zo verknocht aan Toyota, en hij wil eigenlijk geen Frans merk rijden.
Naar mijn mening is deze auto ideaal voor hem, zeker omdat hij wel iets sportief is.
Is dit een redelijke auto, voor een jonge jongen, welke wel van een redelijke snelle auto houdt?
Waar op te letten tijdens (een eventuele) proefrit?
Ik vind dit namelijk een superauto, ik denk dat alleen het merk Renault hem tegen houdt... hij is zo verknocht aan Toyota, omdat deze natuurlijk motorisch erg sterk zijn.
Welke argumenten kan ik aandragen, om hem ervan te overtuigen, dat bovenstaande auto ideaal voor hem is? :wink:

Ik hoop op veel reactie's!
En heeft iemand ergens in de achterhoek nog een mooie renault (megane, laguna) zien staan, voor een redelijke prijs?
Haas
Car: Megane RS

als hij houdt van een snelle auto, zit je bij deze laguna niet helemaal goed. Het is geen slak, maar wij hebben zelf thuis dezelfde gehad en t is geen sprinter zeg maar.
Tsja, verder, wat zal ik zeggen, t zijn comfortabele auto's en zijn op zich ook best leuk op te bouwen met wat velgjes, een paar veertjes, e.d.

beste manier om hem te overtuigen of een mening te laten vormen is denk ik gewoon om erin te rijden. En mocht hij dit nix vinden, hoeft niet te betekenen dat hij renault nix vind natuurlijk. Een williams of megane 2.0 16v is heel wat anders dan deze laguna..

succes!
NielsT

Voor dat geld zal onderhand ook wel een Clio Williams >-) te koop zijn? Is ook lekker compact, wegenbelasting is lekker laag, weet niet hoe oud hij is maar verzekering valt in mijn geval ook nog wel mee.
Foeke

hij had een celica zo te lezen, dus dan is een willie qua verzekering ook wel te doen
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Martijnberk
Contacteer:

prijs is te hoog voor het aantal kilometers, ik heb bij de renault dealer in schagen een laguna 2.0 gekocht met 85.000 km voor 4000,- echt een superwagen....

1.8 is de instapper, voor is de airco hoewel deze vaak problemen geeft
Riël
Über-Spammer

Ja, veelste duur. Die moet je vinden voor 3500 euro die uitvoering. Wel een Alize, dus compleet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rianne22

clio is geen optie, te klein voor mijn vriend. :)
Hij is hovenier, dus vaak een aanhanger met veel kg achter de auto hangen. :wink:
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Inderdaad, Laguna met 1.8 is te licht. Laguna weegt nog aardig wat, weet niet precies hoeveel.

Een even oude Laguna met dikkere motor kan natuurlijk wel, en een nieuwere met 1.8 16v of zwaarder (maar dan wel binnen het budget natuurlijk, als dat mogelijk is) kun je vast ook flink mee wegscheuren.

Dus een 2.0 ofzo. 3.0 V6 is helaas te duur, maar die zijn wel zwaar pittig dacht ik.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Plaats reactie