[clio16v] joeri's clio 16V-->Verkocht...
vet hoor! bekende basskist ook...hangt bij jou alleen iets hogere kwaliteit spul in 

-
- Car: megane 2
dat kleine versterkertje gaat er nog uit, ben nog op zoek naar en goeie 2 kanaals versterker.
t liefst zou k de DLS A3 willen, maar die is zo fucking duur
Vanavond nog om spoorverbreders, de velgen die r nu onder zitten staan veel te ver naar binnen (6j ET38) is geen zicht zo.
En morgen mn wielkassen uit laten rollen vanachter.
Voorlopig laat k alleen t kleine randje aan de binnenkant doen, misschien dat k ze later nog wel eens wat verder laat doen.
t liefst zou k de DLS A3 willen, maar die is zo fucking duur

Vanavond nog om spoorverbreders, de velgen die r nu onder zitten staan veel te ver naar binnen (6j ET38) is geen zicht zo.
En morgen mn wielkassen uit laten rollen vanachter.
Voorlopig laat k alleen t kleine randje aan de binnenkant doen, misschien dat k ze later nog wel eens wat verder laat doen.
-
spoorverbreders is niet door gegaan, waren te breed, heb nu smallere besteld.
wielkassen uitrollen ging ook niet, de rol van dat uitrol apparaat kwam boven mn wielkas uit, verzinnen we wel weer wat anders op.
vandaag nog een nieuw persoonlijk record gehaald met db drag, 143 Db.
maar omdat het altijd harder kan gaan mn jbl's weg en komen er cerwin vega's voor terug, 2x 15'' 500w rms per stuk.
vrijdag ook nog een nieuwe 2 kanaals amp besteld, van rockford fosgate, de 401-s.
kunnen we voorlopig weer ff vooruit
wielkassen uitrollen ging ook niet, de rol van dat uitrol apparaat kwam boven mn wielkas uit, verzinnen we wel weer wat anders op.
vandaag nog een nieuw persoonlijk record gehaald met db drag, 143 Db.
maar omdat het altijd harder kan gaan mn jbl's weg en komen er cerwin vega's voor terug, 2x 15'' 500w rms per stuk.
vrijdag ook nog een nieuwe 2 kanaals amp besteld, van rockford fosgate, de 401-s.
kunnen we voorlopig weer ff vooruit

Ik zou maar alvast wat nieuwe ramen bestellen als ik jou was

-
mn nieuwe speeltje
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C01652.jpg[/img]
vanavond alleen nog om mn 'nieuwe' subs

[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C01652.jpg[/img]
vanavond alleen nog om mn 'nieuwe' subs

Leuk speelgoed hoor 

-
- Contacteer:
Doe je de jbl's weg joeri? Ken iemand die er wel intresse voor zou hebben...
greets Pedro Belgica...
greets Pedro Belgica...
-
de jbl's zijn al zo goed als verkocht.
mogt dat niet doorgaan dan heb k nog 2 andere kopers.
Net nog ff bezig geweest om de kist weer enigzins lucht dicht te maken, had eerst meer weg van een vergiet
.
Maar er komt iig wel een andere kist voor in de plaats, of k maak m zelf of k bestel r ergens 1.
mogt dat niet doorgaan dan heb k nog 2 andere kopers.
Net nog ff bezig geweest om de kist weer enigzins lucht dicht te maken, had eerst meer weg van een vergiet

Maar er komt iig wel een andere kist voor in de plaats, of k maak m zelf of k bestel r ergens 1.
"Vincent Vega....." 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
vandaag weer naar een meeting geweest in belgië, heb weer mee gdaan met db drag.
1e keer zonder dat de versterker goed afgesteld was haalde k 141 Db
2e keer was ie wel af gesteld en haalde k 143,2 Db
Kreeg t de 2e keer voor elkaar om bij de auto naast me tot 2x toe t alarm af te laten gaan
natuurlijk ook weer een beker gewonnen, 2e plaats in mijn klasse
1e keer zonder dat de versterker goed afgesteld was haalde k 141 Db
2e keer was ie wel af gesteld en haalde k 143,2 Db
Kreeg t de 2e keer voor elkaar om bij de auto naast me tot 2x toe t alarm af te laten gaan

natuurlijk ook weer een beker gewonnen, 2e plaats in mijn klasse

Dat is inderdaad maar een fractie meer dan met die JBL's 

-
Als k er meer uit zou willen halen dan zou k óf de versterker op 1 ohm moeten laten spelen óf een nog zwaardere versteker moet kopen.
Misschien dat er ook nog wel iets meer aan af te stellen valt, maar dat zal niet veel meer zijn.
Misschien dat er ook nog wel iets meer aan af te stellen valt, maar dat zal niet veel meer zijn.
godsk*l*re!!!!!joeri_clio16V schreef:15'' 500w rms per stuk 1000w max.
damn, 2x 15"achterin, ik was al blij met 4 15ers onder me auto

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
het was bijna een verdubbeling van het geluid hoorjoeri_clio16V schreef:Als k er meer uit zou willen halen dan zou k óf de versterker op 1 ohm moeten laten spelen óf een nog zwaardere versteker moet kopen.

Hou er wel rekening mee dat als je een versterker op een lagere impedantie laat spelen, de controle steeds minder wordt.
Dus als je hem op 1 ohm laat spelen heeft de versterker minder controle over de subwoofer dan wanneer je hem op 4 ohm hebt spelen.
Op een hogere impedantie zal het dus een stuk beter klinken, ook op hoge volumes.
Ik weet op wat voor impedantie je nu speelt, maar die versterker levert meer dan genoeg, daar zal het niet zo gauw aan liggen.
Dus als je hem op 1 ohm laat spelen heeft de versterker minder controle over de subwoofer dan wanneer je hem op 4 ohm hebt spelen.
Op een hogere impedantie zal het dus een stuk beter klinken, ook op hoge volumes.
Ik weet op wat voor impedantie je nu speelt, maar die versterker levert meer dan genoeg, daar zal het niet zo gauw aan liggen.
Dan is het gewoon goed ja. Dan heb je gewoon meer als genoeg vermogen.
Voor een dB meting geldt overigens hetzelfde als een vermogensmeting, elke keer heb je wel weer een ander resultaat ivm. andere meetapparatuur, andere weersomstandigheden etc.
Voor een dB meting geldt overigens hetzelfde als een vermogensmeting, elke keer heb je wel weer een ander resultaat ivm. andere meetapparatuur, andere weersomstandigheden etc.
Volgens mij gaat het hier niet om goed klinken, maar puur om het scoren van het aantal dB's.
. 2 stuks 15" in een auto klinkt per definitie
niet mooi
. Ik zou het niet in de versterker zoeken, maar eerder in je kist. Hier kun je meer resultaat mee behalen dan meer vermogen.
niet mooi

-
bij de officiële db metings gebruiken ze overal dezelfde apparatuur, dus zelfde sensor, kabels, software enz.robclio16V schreef:Dan is het gewoon goed ja. Dan heb je gewoon meer als genoeg vermogen.
enigste wat dan nog invloed zou kunnen hebben is de temperatuur bv.
klinkt idd ook totaal nie strak, maar t gaat wel flink hard.Stefan S. schreef:Volgens mij gaat het hier niet om goed klinken, maar puur om het scoren van het aantal dB's.. 2 stuks 15" in een auto klinkt per definitie
niet mooi. Ik zou het niet in de versterker zoeken, maar eerder in je kist. Hier kun je meer resultaat mee behalen dan meer vermogen.
er komt nog wel een andere kist, deze lekt nog en is waarschijnlijk nog te klein.
-
change of plans: alles gaat eruit, subs en monoblok zijn te koop.
Misschien dat vanachter alleen t mdf blijft liggen, maar dat weet k nog nie zeker.
Vanvoor komen kuipstoelen (was k al langer vanplan), isolatie gaat r zoveel mogelijk uit.
en achterpanelen misschien vlak maken.
Verder binnenkort proberen mn rolkooi te spuiten.
Misschien dat vanachter alleen t mdf blijft liggen, maar dat weet k nog nie zeker.
Vanvoor komen kuipstoelen (was k al langer vanplan), isolatie gaat r zoveel mogelijk uit.
en achterpanelen misschien vlak maken.
Verder binnenkort proberen mn rolkooi te spuiten.