Probleem met motor Clio16v, kabaal bij hoge toeren..

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
mikko
Contacteer:

Ik heb ben ik bang een groot probleem met mijn 16v..
Zaterdagavond begon de ellende, de olie- koelvloeistof temperatuur begon erg hoog te worden en mijn auto viel ook uit.

Na een afkoelperiode zeer rustig naar huis gereden, en de volgende dag olie ververst voor de zekerheid.
Na de auto netjes op 100 graden te hebben gereden, wou ik eventjes doorgaan +3000 toeren.
Dit vond mijn clio niet leuk en hij begon te rakelen en vreemd te doen te hoogte van het spruitstuk..in de motor.
Dit doet hij dus alleen als ik boven de 3000 toeren zit, ik ben bang dat er iets defect is in het blok.. :(

Volgens de ANWB leek het geluid op een defecte lager in de motor, kan iemand hier meer over vertellen..op welk bedrag moet ik rekenen of is mijn auto afgeschreven.. :(
Weet iemand waar ik dit kan fixen (anders dan Renault), of is er iemand die dit tegen vergoeding zou kunnen repareren?

Ben echt radeloos.. (N)
whyler

pm
mikko
Contacteer:

Laat hem morgen even slepen naar de Renault garage, weet iemand wat ze vragen voor een diagnose?
Menno

weet je zeker dat 't uit 't bovenblok komt?

zo niet: klinkt 't nogal als onderblok, drijfstanglagers. In dat geval: zo min mogelijk (=niet) meer laten draaien.
Wat doet je oliedruk?
mikko
Contacteer:

Mn oliedrukmeter werkt niet, moest nog gefixed worden..dus daar kan ik weinig over zeggen jammer genoeg. :(
mikko
Contacteer:

Nou mn motor is afgeschreven helaas, ben dus op zoek naar een gereviseerd 1.8 of het liefst een 2.0 blok.. :(

Mensen die het eventueel willen inbouwen (betaald natuurlijk ;))..contact me aub :D want ik ben zelf niet al te handig met dit soort klussen.

GVD klote dit,
Madmaus

PM deze jongen is
http://www.renault-tuning.com/profile.p ... ile&u=1645
Volgens mij kan hij wel voor een ander blokje zorgen
Plaats reactie