nieuwe twingo rijder wil tunen en defecte brandstofmeter

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
passion-man

Ik heb sinds vrijdag een twingo 1.2 uit 1994. Hij is blauw/paars en heeft erg onwijs leuke toora sportvelgen. Verder is hij totaal standaard.

Ik ben zelf het type van de grote amerikaan maar mijn vrouw wilde graag deze auto dus okee, hij is er, en ik moet zeggen, ik vind hem super.

Van binnen vind ik het erg simpel en kaal maar hij ziet er erg cool uit voor zo'n klein ding. Natuurlijk wil ik hem gaan tunen,

ik begin maar eens met de buitenkant, luxus lichten en een achterspoiler etc. leek mij maar als begin. Misschien electrische spiegels en blauwe dashboard verlichting.

mooie achterdemper en verlagingsveren lijkt me ook leuk. Beetje zij en onderspoilers?

Mocht je zoiets hebben liggen omdat je mooiere hebt gekocht hoor ik het graag, want voor een leuke donatie kom ik het een en ander wel op halen, ook tips zijn altijd meegenomen.

ik hoor het wel en zal binnenkort mijn twingootje eens als foto er op zetten.

Maar nu mijn probleem , de brandstofmeter geeft aan dat hij leeg is, het orange lampje brand dus wel, maar hij is strontjevol. Lijkt mij een flotter of sensor bij/in de tank. Als ik die wil vervangen (kost 15 euro op de sloop) moet dan de hele tank er onderuit of kan je er zo bij? wie o wie heeft er ervaring mee en wil me helpen met wat text en uitleg.

Alvast bedankt
groeten passion-man
Remco_Rs
Contacteer:

Check anders eerst eens de stekker op de flotter zelf,dus eff de achterbank omklappen,dan het stuhje vloer kleed op zij doen.Dan zie je een zwarte dop die je weg haalt,Die haal je eraf endan zie je hem zitten.....TIP.als je de vlotter loswil halen,zorg dan dat je tank zo goed als leeg is,anders kan je tanks vervormen,en krijg je de dop er Niet goed op gedraaid.(in 9 van de 10 gevallen)
gr remco
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Welkom :)

wil je ideeen opdoen voor je twingo? Misschien is het dan een idee om 14 augustus langs te komen bij de Mac in Vuren. Daar is een twingomeeting georganiseerd :)

(wie plaatst het linkje)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
-jacco-
Über-Spammer

Welkom, geen ervaring met defecte brandstofmeter...

Hier het linkje van de Twingo meeting: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 12#1609812
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
passion-man

bedankt voor de tip, ik heb meteen gekeken. Hij is idd makkelijk berijkbaar en ik ben erg blij dat niet die hele tank er onder uit hoeft zeg. Toch wel een makkelijk bakkie zo'n twingo.

Ik heb de stekker een beetje heen en weer gedingest maar nothing. Ik denk dat ik dan de flotter maar moet proberen te verwisselen. Eerste de tank maar leeg rijden hoe lang dat dan ook duurt want ik weet echt niet wat er in zit....

En misschien kom ik de 14e ook wel naar vuren, ik weet t nog niet zeker maar dan zie je me daar vanzelf wel langswippen.

greetz passion-man
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

tank hoeft echt niet leeg,

je gaat naar de sloop, vist daar een flotter uit, en monteert die in je eigen twingo
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Robke
Car: Lexus IS250

Ik zou gewoon een vlotter halen. :lol:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

robclio16V schreef:Ik zou gewoon een vlotter halen. :lol:
Maar ga je daar ook vlotter door??? :p
passion-man

Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

euhm..., ik hou het hierop: ieder zijn eigen :D

persoonlijk zou ik even iets anders gaan halen :p

maar je moet doen wat jij mooi vind (Y)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Monica

Ik vind ze wel wat hebben omdat ze zo apart zijn (Y)
passion-man

wat dan, WEER van die domme 5 spaaks die heeft iedereen hetzelfde standaard troep? (S)

BLERK. :( (N)

ik houd het dan liever bij anders dan anders.
Okee het zijn velgjes, dat had ik er niet voor niks bijgezet, gewoon 13 inch huppelkutjes,,maar wel met style vond ik. (Y)

trouwens ze zaten er al onder en ik vond het in ieder geval VEEEEEL beter dan die domme renault wieldoppen.

ps. dit is een coole link voor "goedkope" tune spoilers.

http://members.home.nl/autobedrijf.koni ... tuning.htm
passion-man

dank je wel monica, ik moet zeggen dat mijn vrouw deze auto uitgekozen heeft dus misschien is het ook wel meer een velg die vrouwen aanspreekt.

Wat ik wel weet is dat de broer van de vorige eigenaresse er stad en land voor gezocht heeft, en die broer is De Groot exeptionel cars te soesterberg waar ik de twingo gekocht heb.

Hij vond ze extreem omdat als je rijd het net lijkt of ze aan 1 poot/spaak vast zitten. Het grootste draagvlak is afgeschermt met een zwarte plaat die je tijdens het rijden niet ziet.

Ik vind het in ieder geval ook zekers wel wat hebben. Okee het is geen 14 inch en 1000 meter breed maar okee.

WEL COOL.
Monica

Houden zo!!!! :D :D :D
Jes-Men

passion-man schreef:wat dan, WEER van die domme 5 spaaks die heeft iedereen hetzelfde standaard troep? (S)

BLERK. :( (N)

ik houd het dan liever bij anders dan anders.
Okee het zijn velgjes, dat had ik er niet voor niks bijgezet, gewoon 13 inch huppelkutjes,,maar wel met style vond ik. (Y)

trouwens ze zaten er al onder en ik vond het in ieder geval VEEEEEL beter dan die domme renault wieldoppen.

ps. dit is een coole link voor "goedkope" tune spoilers.

http://members.home.nl/autobedrijf.koni ... tuning.htm
had daar vorig week ook mijn speelgoed vandaan.
moet wel effe een dag van te voren bellen dan leggen ze alles effe voor je klaar gr.
Rontwingo

Zeker wel aparte velgen, maar als je begint met stylen aan de buitenkant
dan zou ik ze toch veranderen :p
twingo from hell

ik zou de velgen houden ze zijn zeer zeldzaam aaan het worden .is het beschermplaatje ook uit aluminium of is het plastic?
passion-man

nee, helaas zijn het kunststof kapjes in het midden, maar desalniettemin weel leuk bedacht.

maar bedankt voor jullie leuke reacties, ik had al een beetje voor en tegen verwacht. Smaken verschillen nou eenmaal gelukkig.

Ik ben nog wel op zoek naar wat tweedehands voor en achter bumper en site spoiler dingetjes voor natuurlijk niet te veel. Weten jullie nog wat rond slingeren?
-jacco-
Über-Spammer

Idd, smaken verschillen :D

Ik vind ze apart, laten we daar maar op houden ;)

Voor 2e hands bumpers kun je het beste marktplaats/speurders in de gaten houden, of de sloperijen bij jou in de buurt :D

Sideskirts (Bedoel je die? :D ) kun je eventueel een advertentie plaatsen op marktplaats,
of op een advertentie reageren, ze worden wel aangeboden (Y)
2ehands zul je ze op de sloop niet vinden denk ik ;)

Of bedoel je een achterspoiler? Die zijn er wel op de sloop, alleen ook zeer zeldzaam :D
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Jacco Twingi schreef: Of bedoel je een achterspoiler? Die zijn er wel op de sloop, alleen ook zeer zeldzaam :D
en prijzig :p :p
Project 21 16v
-jacco-
Über-Spammer

Gabri schreef:
Jacco Twingi schreef: Of bedoel je een achterspoiler? Die zijn er wel op de sloop, alleen ook zeer zeldzaam :D
en prijzig :p :p
Niet overal ;)
Bram

Hier ( Velserbroek, rutte ) op de sloop staat nog een twingo met redelijk nette spoiler. Vraagt ie vast niet te veel voor..
passion-man

wat ik nou aan mijn twingo heb hangen zeg.

Ik heb in heel flevoland, den haag en utrecht alle slopen afgebeld. NERGENS een flotter van die twingo te krijgen. ECHT NERGENS !!!!!

stap ik vanmorgen in mijn twingootje en wat denk je..... hij doet t gewoon weer. uit zichzelf zal ik maar zeggen.
Nou kunnen dat 3 dingen zijn.
1 luchtbel in de flotter.
2 rommel in de flotter.
3 De twingo leeft en heeft mij als nieuwe eigenaar goed bevonden.

Ik houd het voorlopig even bij 3 :lol:
Gabri van der Veen
Über-Spammer

als je nog een vlotter nodig hebt, moet zaterdag toch even op de sloop kijken bij een twingo.

Als ik 1 vind kan ik m altijd de 14de meenemen naar Vuren :)
Project 21 16v
passion-man

kon helaas niet komen in vuren, houd me op de hoogte van de volgende meeting jongens. En die vlotter laat maar ff. hij doet t nog steeds. Ik denk echt dat er rommel tussen zat.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

passion-man schreef:
Ik ben nog wel op zoek naar wat tweedehands voor en achter bumper en site spoiler dingetjes voor natuurlijk niet te veel. Weten jullie nog wat rond slingeren?
ik heb nog een twingo spoiler te liggen, ongespoten en niet duur :)
Project 21 16v
passion-man

is dat een spoiler voor onder de voor bumper of voor op de achterklep???
Gabri van der Veen
Über-Spammer

op de achterklep :)
Project 21 16v
passion-man

dat is cool.

wat vraag je voor zo'n ding?

en zit er een derde remlicht in?

en past hij meteen of moet ik hem aanpassen?
Gabri van der Veen
Über-Spammer

geen 3de remlicht, maak morgen wel een fototje, en is door middel van schroeven vast te zetten :)
Project 21 16v
passion-man

ben benieuwd, ik zie de foto nog wel.

wat is ongeveer je prijsje dan?
Plaats reactie