Ik heb in m'n 5je een externe turbodrukmeter zitten. Bij het intrappen en loslaten/koppelen van het gas sprint de meter ineens met 0,2 tot 0,3 bar vooruit (extra overdruk) waarna ie weer terugloopt. Dit is vreemd gezien ik een dumpvalve heb die toch drukschommelingen tegen moet gaan. Is dit niet link bij het opdraaien van de turbo (bijvoorbeeld bij 1 bar een piek van 1,2 a 1,3?
Turbootje is nieuw géén rivisie. (2004 via Hoet).
Turbodruk piek
Volgens mij is dit wel normaal, actuator reageert misschien wat laat? Stroef?
Waar zit die meter aangesloten? Boven of onder de gasklep?
Volgens mij heb jij em erboven zitten, waardoor ie bij gas dicht ws. net heel ffies heeft tot de dumpvalve opengaat waardoor die druk wel eens een piekdruk kan geven ja.
Zou ik me nou niet druk om maken. En sluit de meter gewoon onder de gasklep aan, das veel actueler.
Volgens mij heb jij em erboven zitten, waardoor ie bij gas dicht ws. net heel ffies heeft tot de dumpvalve opengaat waardoor die druk wel eens een piekdruk kan geven ja.
Zou ik me nou niet druk om maken. En sluit de meter gewoon onder de gasklep aan, das veel actueler.
Hij zit idd boven de gasklep (aansluiting op lobster). Waar kan ik de aansluiting onder de gasklep vinden?
een t-stukkie tussen het vacuumslangetje naar je ontsteking. 

Immer wieder die verdammte Holländer
Hey da's wel een goeie... Ik heb hier ook de dumpvalve op zitten. Krijg je zo geen vertekende waarden? Zo nee, maakt het nog uit of ik 'm dan voor/achter de dumpvalve tstuk plaats?
ik had een fase 2 GTT, dus gewoon achter het schutbord bij je Renix doorknippen, tstuk ertussen en meteen doorvoeren naar binnen. kind kan de was doen 

Immer wieder die verdammte Holländer