Lekker aan het cruisen, net vertrekken (2 min eerder) motor had nog lekker frisjes, plots reageert de wagen niet meer op gaspedaal, ik kan het contact niet meer afleggen (was nog steeds aan het bollen aan het +- 40per/uur) de ruitensproeiers sproeien verschrikkelijk hard en tot slot bij stilstand heel veel rook vanonder de motorkap, ik dus vlug effe opengegooid, ondertss was de sleutel uit het contact, maar het contact bleef branden..(net als het lampje van elektronische storing)
steekvlammen aan mijn rechterkoplamp, kant chauffeur, in de kabelboom daar net onder die richting het relaisbakje gaat, dus vlug effe brandblusser erbij en geblust, moest ik dat niet gedaan hebben of geen bij me hebben *R.I.P 16v*, nuja, zover is het niet gekomen
na bekomen te zijn, effe bekeken met zaklamp, onder de wagen was er een grote lek van water, de baan liep een beetje naar beneden, dus er was een klein stroompje, maar ik denk dat het enkel gebeurde tijdens de vlammen, en bij het blussen dat het stopte
verder was er ook een grote uitstoot van ?benzine? uit de (devil) uitlaat..
hoe zou dit kunnen komen? kortsluiting?
en hoe het herstel best aanpakken? moet ik gans de (motor)kabelboom vervangen?
nog een ander vraagje, een kabelboom van een clio 1 16v phase 2, past die in een clio 1 16v phase 1? en de ECU (stuurdoos) is die dezelfde?
echt een klote dag, maar ik geef de clio-power nooit op