Peter5GTT BS project (Einde project, onderdelen te koop)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

paz-maniac schreef:als de peilstok eruit komt is dit meestal door te veel carterdruk, als je blok al last had van een kantelende zuiger zou het best kunnen dat ie gewoon vast geslagen is. heb je geen rare geluiden gehoort voordat ie er mee stopte??? kijk eens onder de dynamo of rond je blok best kans dat er gewoon een gat in is geslagen door een gebroken drijfstang.
Geen rare geluiden gehoord.
Waar komt dat teveel aan carterdruk vandaan ?
Onder m`n dynamo komt idd het meeste olie vandaan.
Ga zo naar m`n garage (door de regen) en neem dan ff foto`s.

Iemand toevallig een 2de hands blokkie leggen voor het geval dat ??? :(
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

blokjes moeten er nog wel te vinden zijn, check marktplaats anders effe. volgens mij staan er daar nog regelmatig blokjes aangeboden
R5GTT. Drive it like you stole it
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Nou hier dan het resultaat:

[img]http://img323.imageshack.us/img323/1788/dsc000912pt.jpg[/img]

Zo als jullie zien, ligt dus m`n complete oliefilter ernaast inclusief die koppeling met thermostaat.

[img]http://img84.imageshack.us/img84/4996/dsc000904fs.jpg[/img]

[img]http://img84.imageshack.us/img84/7048/dsc000922fu.jpg[/img]

En dit is dus waar ik me zorgen om maak.
Het draad in m`n blok is echt minimaal. Niet zo gek dus dat het hele zaak eruit is getrild/geblazen.
Denk dus dat het getrild is omdat anders m`n peilstok er ook uit had moeten liggen, en dat is dus niet zo.
Ik krijg die koppeling er dus mooi niet meer ingedraaid, iemand een oplossing voor dit probleem ?

En heeft er misschien iemand ook een oorzaak van dit probleem ?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

dit moet wel op te lossen zijn lijkt mij, dit is in elk geval beter dan een vast geslagen blok, je kon hem wel gewoon rond draaien neem ik aan.

kan je de draad niet opzuiveren???
R5GTT. Drive it like you stole it
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

paz-maniac schreef:dit moet wel op te lossen zijn lijkt mij, dit is in elk geval beter dan een vast geslagen blok, je kon hem wel gewoon rond draaien neem ik aan.

kan je de draad niet opzuiveren???
Ronddraaien nog niet geprobeerd.
Dat is iets voor morgen.

En ja dat draad opzuiveren, geen idee hoe ik dat moet gaan doen.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

hoe was je olie druk voordat ie er mee stopte???, en olie temp of heb je geen extra meter in de auto???
R5GTT. Drive it like you stole it
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Olie temp was goed.
Olie druk deed het al een poosje niet dus daar heb ik geen goede indicatie van.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

komt inderdaad dat je bout te kort is heb er zelf een gemaakt die 1, 5 cm langer is en dus geen problemen daarmee heeft .
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Heeft die adapterplaat voor de oliekoeling dan een iets te korte draad dat ie met filter en al eruit gespuugd is?
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Uhhm de draad van die adapterplaat lijkt mij wel lang genoeg hoor.
En de kwaliteit van het draad is ook goed.
Het is immers het draad wat in m`n blok zit wat kapot is.

Kan namelijk ook zijn dat ik dat ding er vroeger ooit is scheef heb opgedraaid. Maar dat is ook weer een beetje onwaarschijnlijk aangezien ik er nu alweer anderhalf jaar mee rij.

Maar heeft iemand een manier om het hele zaakie weer in m`n blok te schroeven??
Of mag ik op zoek gaan naar een ander onderblok ??
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

peter5GTTurbo schreef:En ja dat draad opzuiveren, geen idee hoe ik dat moet gaan doen.
Daar bestaan draad vijlen voor. Daar mee kun je de draad mee opknappen. En als dat lukt zou ik hem met Locktite verlijmen in het blok. Als nr.641 pakt komt hij niet meer los, 243 kan ook die is minder permanent.
peter5GTTurbo schreef:Iemand toevallig een 2de hands blokkie leggen voor het geval dat ???
Ik heb hier ook nog een blok met een kapotte koppakking staan, dat is ook een oplossing. En een betere voor de lange termijn denk ik.

gr sander
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

das mooi neuk peter...
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

~Haas~ schreef:das mooi neuk peter...
Idd mooi neuk.

Heb nu wel de meest uiteenlopende plannen voor de 5.
Variërend van weg doen tot compleet andere blokken (2.0L 16V)er in hangen.
Dan ben ik alleen bang dat ik de turbo ga missen.
Dus maby een 2.0 turbo blokkie.
Ach wie weet.

ga nu wel als eerst voor een zo goedkoop mogelijk reparatie.
Corniels
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 21 nov 2003 8:31
Locatie: Katwijk
Contacteer:

ja 2.0 L turbo is leuk ... dan geef ik je gereedschap wel aan :lol:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Yep ken je alleen 2 keer een 5ie van kopen.

De optie die ik nu heb is een goed onderblok halen.
En die dan eerst maar eens reviseren.
Geen zin om dit gekloot nog een keer te hebben.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

hmm zie de prijs nu pas....

idd, onderblokkie moet je op iedere straathoek wel kunnen krijgen. wel klote niet kunnen rijden in de zomer, daar doen we het toch allemaal voor?
Immer wieder die verdammte Holländer
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

-Ray- schreef:hmm zie de prijs nu pas....

idd, onderblokkie moet je op iedere straathoek wel kunnen krijgen. wel klote niet kunnen rijden in de zomer, daar doen we het toch allemaal voor?
Ja precies.
Beetje aan de dure kant.
Nou zodra ik een ander onderblok heb rijdt die binnen een paar dagen weer hoor.
Zou het vreemd vinden als die voor dit weekend nog niet rijdt.
Maar ja kan natuurlijk altijd tegen zitten met onderdelen die ik moet bestellen.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Nou dit onderblok is dus vastgelopen.
Geen beweging meer in te krijgen.
Iemand enig idee of daardoor ook de kop is beschadigd ?

Het andere blokkie wordt in ieder geval morgen opgehaald.
Ben wel van plan om het gelijk goed te doen.
Dus voor het weekend zit die er denk niet in.(misschien tijdens het weekend :P )
Wil hem in ieder geval netjes schoonmaken en gelijk een kleurtje geven (ff een zooi velgenspray kopen)
Moet er natuurlijk wel weer lekker fris uit zien.

Het blok is nu al bijna gestript dus het inbouwen zou niet al teveel tijd moeten innemen.

Nog ff een laatste vraagje.
Heeft er iemand ervaring met de lage compressie zuigers die de verschillende tjoeners aanbieden.
Mijn toekomstvisie is toch wel zo`n 180 pk uit het blokkie te halen.
Zijn die dingen dan echt nodig of is het overdone??
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Eerst je blok laten balanceren(bleu-printen) en die lage compressie kun je beter laten doen dooor je cilinder kop te laten bewerken. Kun je ook gelijk de kanalen laten aanpassen
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Peet als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het wl woon toch om de hoek :D.
VLK Groep
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

-Ray- schreef:en hier heb je je basis:

http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=14
kan je beter nieuw kopen voor 3000
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Ik kan een al "gebleuprinted" blokje kopen.
Boven en onderblok dus met nieuwe lagers (23k gelopen).
Schijnt iets van 650 te hebben gekost en hij verkoopt hem nu voor een nette prijs omdat die een 16v blok in de zijne zet.
Heb net ff gevraagd om foto`s dus ben benieuwd.

@RJ ik weet je te vinden, dit wordt alleen de derde keer al dat het blokje eruit wordt gehaald. Dus moet allemaal goed komen.


Moet alleen nog ff een momentsleutel zien te regelen, aangezien m`n vaste uitlener met vakantie is.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

peter5GTTurbo schreef:Ik kan een al "gebleuprinted" blokje kopen.
Boven en onderblok dus met nieuwe lagers (23k gelopen).
Schijnt iets van 650 te hebben gekost
Kost iets meer volgens mij dus zal er maar ff goed naar kijken ofhet wel echt zo is
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Dat dacht ik dus ook al.
En aangezien die gast bijna nooit op het forum is, heb ik ook een klein beetje argwaan.
Maar dat zie ik morgen dan wel weer.


dit is de link naar het te koop topic: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18606
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Krijg net de foto`s binnen van het blokkie.
En het ziet er niet onaardig uit.
Hoop wel dat die weet wat bleuprinten is en niet dat die denkt dat het verven is. Blok is namelijk blauw. :P

Iemand tips waar op te letten bij het aanschaffen van een blok wat niet loopt??
Geen zin om straks met 2 kapotte blokken te zitten.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Alstie blauw is komt ie waarschijnlijk van Achterberg vandaan. Komt die van mij ook vandaan [img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... gerry2.jpg[/img]
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

en als ie echt geblueprint is zullen er wel rekeningen van zijn???
Immer wieder die verdammte Holländer
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Heb er wel een gekregen iig :( . Altijd makkelijk voor de taxateur
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Hmmm ben nou echt benieuwd.
Hij is blauw maar zo blauw als die van jouw nou ook weer niet.
Toch niet erg dat ik hem een ander kleurtje geef ?? :P
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

steven zou zeggen: maak m rose peet :D
Immer wieder die verdammte Holländer
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Anders Peter(Achterberg) ff bellen. Die weet het je zo te vertellen :wink:
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

-Ray- schreef:en als ie echt geblueprint is zullen er wel rekeningen van zijn???
Dat is dus het probleem, hij heeft geen rekeningen meer.
Nou moet ik zeggen dat ik ook niet overal de rekeningen van heb (behalve de handgeschreven rekeningen van JL :P ), maar dit is dus wel "verdacht".
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

-Ray- schreef:steven zou zeggen: maak m rose peet :D

Ik zou bijna zeggen dat ik hem mis, maar dat gaat me dan net weer iets te ver :P.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

GerryTT schreef:Anders Peter(Achterberg) ff bellen. Die weet het je zo te vertellen :wink:
En wat zou ik hem dan moeten vertellen??
Het nummer wat ergens op het blok staat zeker ?
Plaats reactie