[Clio GT Turbo]Remmerij perikelen
Nice jongen
Succes met het opknappen!

Succes met het opknappen!
foto van de motorruimte?? voorlopig niet...veel te grote zooi 
tnx voor al jullie leuke reacties
@Marcel, voorlopig niet, wel iets van 8 cm verlagen

tnx voor al jullie leuke reacties

@Marcel, voorlopig niet, wel iets van 8 cm verlagen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Nog lager??~Haas~ schreef:@Marcel, voorlopig niet, wel iets van 8 cm verlagen

Project: GTT Blue Sport
middenpijp
en t is de voorpijp... dus zie wel hoe ik dat doe, mayb wel stukje inkorten in hoogte zeg maar...

eigenlijk moest ik mijn vakantiespullen pakken, maar kon t niet laten, ben begonnen om de achteras te schuren en mooi roestvrij te maken. Daarna mooi verzinken 
@steven: goeie tip die elbow

@steven: goeie tip die elbow

Sja bij een clio heb je ws. alleen maar meer ruimte, dus ik zou gelijk goed aanpakken en de boel zelf maken en laten lassen (of zelf doen).
Als je gelijk goeie diameter pakt kun je er flink winst mee behalen.
Maargoed jij zit nu toch met je luie reet in het zand
Als je gelijk goeie diameter pakt kun je er flink winst mee behalen.
Maargoed jij zit nu toch met je luie reet in het zand

Nice wagentje, Haas...
Ziet er strak uit met die velgen idd, weet iemand welke velgen dit zijn? Want ik ben rustig aan t kijken voor andere velgjes en deze vind ik ook wel errug strak namelijk...
Ciao
Bluebird

Ziet er strak uit met die velgen idd, weet iemand welke velgen dit zijn? Want ik ben rustig aan t kijken voor andere velgjes en deze vind ik ook wel errug strak namelijk...
Ciao

Bluebird
'It's not the size of the dog in the fight,
it's the size of the fight in the dog...'
it's the size of the fight in the dog...'
goed, terug uit t mooie portugal, dus meteen maar de boel gaan slopen.
oa gedaan:
-dynamo verwijderd
-dynamo opengemaakt en gechecked
-alle luchtinlaatslangenverwijderd
-kleppendeksel geligt
-ontsteking eraf gehaald voor schoonmaak
-carburateur eraf gechopped
bevindingen:
-dynamo is niet je van het meer,dus laat ik reviceren
-nogal wat vettigheid in de inlaatslangen...
-hoop verrotte zooi die ik ga vervangen zoals kapotte slangen, slangenklemmen enz.
morgen:
-begin maken met uitbouw startmotor
verder planning:
-startmotor eruit, waars vast of kaduuk
-remmen LV maken, schuiven, blokken en klauw+zadel
-grote schoonmaak
-verwijderen ontelbaar veel tieraps
-op zoek naar FMIC
oa gedaan:
-dynamo verwijderd
-dynamo opengemaakt en gechecked
-alle luchtinlaatslangenverwijderd
-kleppendeksel geligt
-ontsteking eraf gehaald voor schoonmaak
-carburateur eraf gechopped
bevindingen:
-dynamo is niet je van het meer,dus laat ik reviceren
-nogal wat vettigheid in de inlaatslangen...

-hoop verrotte zooi die ik ga vervangen zoals kapotte slangen, slangenklemmen enz.
morgen:
-begin maken met uitbouw startmotor
verder planning:
-startmotor eruit, waars vast of kaduuk
-remmen LV maken, schuiven, blokken en klauw+zadel
-grote schoonmaak
-verwijderen ontelbaar veel tieraps
-op zoek naar FMIC

dat heb je altijd met een gt.. Geeft niets.. je zou eens voor de aardigheid in een inlaatspruitstuk van een gemiddelde 16V moeten kijken.. die kunnen ook zeeeer vet/zwart zijn vanbinnennogal wat vettigheid in de inlaatslangen...
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Riel heeft nog zo C klasse? fmic liggen die niet past in zijn 19,
mischien doet hij hem weg?
voor de rest... lekker bezig
mischien doet hij hem weg?
voor de rest... lekker bezig

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
@abel, klopt wel, maar toch ff in de gaten houden, zit ook ietsiepietsie speling op t asje van de turbo...
pluimen doetie niet, dus kijk t wel ff aan...
@Erik, goeie tip!
pluimen doetie niet, dus kijk t wel ff aan...
@Erik, goeie tip!

speling op de as van de turbo is noodzakelijk, dus normaal, deze zweeft als het ware in het lager.~Haas~ schreef:@abel, klopt wel, maar toch ff in de gaten houden, zit ook ietsiepietsie speling op t asje van de turbo...
pluimen doetie niet, dus kijk t wel ff aan...
@Erik, goeie tip!
elbow of downpipe, 2 verschillende dingen....~Haas~ schreef:eigenlijk moest ik mijn vakantiespullen pakken, maar kon t niet laten, ben begonnen om de achteras te schuren en mooi roestvrij te maken. Daarna mooi verzinken
@steven: goeie tip die elbow

Immer wieder die verdammte Holländer
was ook een goedbedoelde tip flexie, ik kon in den prillen beginne ook niet eensch de turbo aanwijzen 

Immer wieder die verdammte Holländer
@Ray, dat lukt me nog net 
maar waardeer je onderscheid en de lessen die je doceert
@Pierre, weet ik, maar hij heeft zowel axiale als radiale speling...

maar waardeer je onderscheid en de lessen die je doceert

@Pierre, weet ik, maar hij heeft zowel axiale als radiale speling...
gister ook de schroefset opgehaald.....bij robbie. Dus de meesten zullen wel weten hoe laag ie komt te liggen 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
~Haas~ schreef:gister ook de schroefset opgehaald.....bij robbie. Dus de meesten zullen wel weten hoe laag ie komt te liggen


weer een dagje gehobbied aan die kadavers hier voor de deur.
Heb vandaag de startmotor van het blok afgehaald, dus ook de halve uitlaat moeten verwijderen. Ach, het ging goed, nix afgebroken, dus daar ben ik al blij om.
Heb er ff een ros op gegeven, aangezien ik dacht datie vast zat, maar alsik m nu aansluit, draaitie nog steeds niet. Kortom: hoe ken da?
Geen idee waar t startrelais zit, dus wie heeft er tips?
bovendien viel me t volgende op: er zit een schroefoog op en een klein stekkertje. Alleen aan dat schroefoog zit een zwarte en een rode kabel...pourquoi? Ziet er niet uit dat hobby tom dat voor me heeft gefabriekt, dus voglens mij ist standaard.
Daarnaast, mijn dashboard doet t dus niet. Behalve de benzinemeter, dat viel me wel op. Geen toerenteller, kmteller, watertemp, turbodruk, helemaal nop, alleen de benzinemeter+lampje doet t. Wat moet ik controleren en waar, geen idee waar ik moet beginnen.
electrische shit is niet mijn beste kant..dus hulp zou leuk zijn
Heb vandaag de startmotor van het blok afgehaald, dus ook de halve uitlaat moeten verwijderen. Ach, het ging goed, nix afgebroken, dus daar ben ik al blij om.
Heb er ff een ros op gegeven, aangezien ik dacht datie vast zat, maar alsik m nu aansluit, draaitie nog steeds niet. Kortom: hoe ken da?
Geen idee waar t startrelais zit, dus wie heeft er tips?
bovendien viel me t volgende op: er zit een schroefoog op en een klein stekkertje. Alleen aan dat schroefoog zit een zwarte en een rode kabel...pourquoi? Ziet er niet uit dat hobby tom dat voor me heeft gefabriekt, dus voglens mij ist standaard.
Daarnaast, mijn dashboard doet t dus niet. Behalve de benzinemeter, dat viel me wel op. Geen toerenteller, kmteller, watertemp, turbodruk, helemaal nop, alleen de benzinemeter+lampje doet t. Wat moet ik controleren en waar, geen idee waar ik moet beginnen.
electrische shit is niet mijn beste kant..dus hulp zou leuk zijn

-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
turbodruk is alleen een slangetje wat naar je elbow op je carburateur loopt.
maar de achtergrondverlichting doet het dus ook helemaal niet.
Voor de km-teller: Er zit neem ik aan een gtt bak op, dan zit er ook een (grijze) kabel van je bak naar je dashbord. met in het midden een zwarte connector.
Ik heb hier nog wel een reserve tellerbak liggen. Waar alleen de kmstand-teller het niet van doet. Dus die kan je wel lenen als het moet.
maar de achtergrondverlichting doet het dus ook helemaal niet.
Voor de km-teller: Er zit neem ik aan een gtt bak op, dan zit er ook een (grijze) kabel van je bak naar je dashbord. met in het midden een zwarte connector.
Ik heb hier nog wel een reserve tellerbak liggen. Waar alleen de kmstand-teller het niet van doet. Dus die kan je wel lenen als het moet.
Laatst gewijzigd door Johan op di 26 jul 2005 18:08, 2 keer totaal gewijzigd.
gtt bak ja...verlichting doet t wel. Tom had t over een zekering, maar die heb ik dusnog niet gevonden 

dit verhaal is opgelost~Haas~ schreef:bovendien viel me t volgende op: er zit een schroefoog op en een klein stekkertje. Alleen aan dat schroefoog zit een zwarte en een rode kabel...pourquoi? Ziet er niet uit dat hobby tom dat voor me heeft gefabriekt, dus voglens mij ist standaard.


-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
mooi zo, tja voor de rest, de koelvloeistoof sensor zit een beetje aan achterkant van je waterpomp (als je voor de auto staat). Toeren teller signaal komt van de ontsteking. Oliedruk meter doet die het al?? die sensor zit op de olie leiding die naar de turbo gaat.
hmz...ben nu op mijn kamer, dus niet bij de auto, maar kan me herinneren dat die er wel zit, maar niet is aangesloten 
zowiezo wordt ik onderhand weemoedig van die kabelboom...

zowiezo wordt ik onderhand weemoedig van die kabelboom...
zal morgen eens niet mijn digicam vergeten als ik weer aant werk ga 
vandaag ff inkopen gedaan:
- nieuwe startmotor (steven, goeie tip
)
- nieuwe wiellagers achter
- nieuwe schijven achter
- nieuwe blokken achter
- nieuwe remleidingen achter
- nieuwe remslangen achter
moet nog paar klauwen en zadels op de kop tikken ergens. Bovendien wil ik morgen de uitlaat opnieuw ophangen, dat ding hangt echt met houtje touwtje vast...zoals meer aan dat blok op dit moment

vandaag ff inkopen gedaan:
- nieuwe startmotor (steven, goeie tip

- nieuwe wiellagers achter
- nieuwe schijven achter
- nieuwe blokken achter
- nieuwe remleidingen achter
- nieuwe remslangen achter
moet nog paar klauwen en zadels op de kop tikken ergens. Bovendien wil ik morgen de uitlaat opnieuw ophangen, dat ding hangt echt met houtje touwtje vast...zoals meer aan dat blok op dit moment

goed, vandaag moeten werken, maar kon t toch niet laten de startmotor erin te ploffen, gelukt dus. Hij loopt weer als een zonnetje, wel te merken zo'n nieuw startertje 
die rare tik uit de motor is nu ook weg, maar draaide nu zonder v snaar, dus ben benieuwd of t de waterpomp of de dynamo was
. Morgen ff de uitlaat uit elkaar schroeven op werk en dan met nieuwe montageshit mee naar huis. Ding hing echt voor geen meter
Vraagje: weet iemand de maten van de tapeinden voor het in en uitlaatspruitstuk? Zag van onder dat niet alle tapeinden benut zijn om deze vast te zetten
en das toch echt de bedoeling 
Wie kan er wat plaatjes online zetten?

die rare tik uit de motor is nu ook weg, maar draaide nu zonder v snaar, dus ben benieuwd of t de waterpomp of de dynamo was


Vraagje: weet iemand de maten van de tapeinden voor het in en uitlaatspruitstuk? Zag van onder dat niet alle tapeinden benut zijn om deze vast te zetten


Wie kan er wat plaatjes online zetten?
foto's 
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/ClioTurbo07.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/ClioTurbo08.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/ClioTurbo09.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/ClioTurbo10.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/ClioTurbo11.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/ClioTurbo12.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/ClioTurbo13.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/ClioTurbo14.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/ClioTurbo15.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/ClioTurbo07.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/ClioTurbo08.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/ClioTurbo09.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/ClioTurbo10.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/ClioTurbo11.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/ClioTurbo12.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/ClioTurbo13.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/ClioTurbo14.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/ClioTurbo15.jpg[/img]