Nokkenassen

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Menno

Ik zou toch nog ff verder gaan met de zoek/sleuteltocht.
Moet toch te fixen zijn. Opgeven doe je pas als je echt weet wat er overleden is, en als dat qua kosten/tijd niet meer de moeite waard is.

Leuk man, beetje hobbyen aan zo'n V6 :)
Abel
Über-Spammer

precies.. dus trek die kop er af en bekijk de boel
Menno

Ik zou toch eerst de distributie d'r op zetten, en kijken of ie loopt, compressiemeten , en als dat goed is linea recta de kroeg in duiken :)

(ik kan je eventueel wel een meter lenen)
canonballman

Ik heb ooit zon zelfde reparatie gedaan aan een laguna met Z7X, en het is een hoop werk. Moet jij de motor en bak er niet uithalen om uberhaupt bij de distributie te kunnen?
Was bij mij een lang verhaal: incl wachten op onderdelen heeft die auto WEKEN in de werkplaats gestaan. En dat was nog bij de Reno dealer.

Onderdelen zijn ook niet altijd snel leverbaar.

Wat Speedline zegt is misschien, nee, WAARSCHIJNLIJK nog wel het SNELSTE en het GOEDKOOPSTE: andere motor, of complete XM V6 oid scoren.

Anders:
nieuwe distributieketting
tandwielen/spanners?
koppakking
diverse andere pakkingen
kleppen
Kop in orde laten maken

Tikt allemaal aan, en dan ook nog eens meer werk
canonballman

En vervang, als je de auto nog langer wil blijven rijden, de spanner van de balansasketting, die zijn slecht van de Z7X.
youri

Super, dat jullie allemaal meedenken. (Y)
maar ik heb nieuws. Ik heb via via een ruilmotor met maar 48000 kilometertjes op het klokje. Ik denk dat ik die maar koop, ik heb immers net 700 uuroos geinvesteerd in nieuwe bandjes en schokdempers en nog wat ander klein spul. Ik bouw gewoon die andere motor in. ( gewoon??)
is wel ff een leuk klusje. Misschien dat ik dan een keer plezier kan hebben met mijn laguna. Trouwens bij de reno dealert hadden ze dit nog nooit meegemaakt. Ik heb hen de kapotte spulletjes laten zien. Ze stonden met verbazing te kijken. :wink: :wink: :smile:
youri

Enne SPEEDLINE, WAAR kan ik zo'n handboek krijgen????
Ik heb al eens vaker gezocht, maar kon er geen een vinden met gegevens van een v6
heb je een tip??graag (Y)
youri

Je hoeft trouwens de motor er niet uit te halen om bij de kettinkies te komen.
alleen de motor wat oplichten kom je een heel end.
tis alleen een beetje krap allemaal
youri

Mijne renooheren: ik (de vader, ja die vectrapiloot) wil U allen heel hartelijk danken voor het meedenken met mijn zoon. Ik voel mij verplicht om bij deze U allen te waarschuwen voor het volgende.
U en ik hebben er nooit bij stilgestaan dat het wel eens een onderdeel kon zijn die eigenlijk NIET in een auto thuishoort. Het volgende is namelijk het geval: vorig jaar heeft de betreffende garage een reparatie aan de distributie uitgevoerd. Daarbij heeft men 1 ketting vernieuwd. Deze ketting heeft rollen die NIET uit 1 stuk bestaan. Deze rollen hebben een naad. Ook de speling van deze rollen is wel 2 mm naar links/rechts.U allen kunt zich wel voorstellen dat deze rollen openwalsen indien men ze redelijk belast. Met alle gevolgen van dien.
Na 1 jaar kun je hier niet meer mee bij de garage aan komen. Mijn raad aan U allen is nu om NOOIT een paar euries te besparen op de ketting.
Nogmaals hartelijk dank: Uw nederige vectrapiloot. (Y) :wink:
Rianne22

Bij mijn vriend zijn auto (Toyota Celica)de nokkeassen kapot... Weg auto, reperatiekosten veel te veel geld :(
Haas
Car: Megane RS

lekkere garage dan als ze er onderdelen opzetten die er niet op thuis horen en al helemaal de krachten niet aankunnen... (N)

succes met het omzetten van t blok!
youri

Het gaat gebeuren, vandaag ga ik beginnen met de harttransplantatie van mijn laguna. Het heeft ff geduurt maar we gaan beginnen. Het wordt een beetje een buurt project want de halve straat heeft wel wat meegeholpen. Als er nog iemand wat tips heeft over het over het overzetten van een andere motor, dan hoor ik het graag.

ps: ben ook bezig met een leder-interrieur.
youri

A.S zaterdag gaan we die ruilmotor plaatsen en aansluiten. Hopen dat ie wil starten. Dan kan ik eindelijk eens naar de meeting bij mij in de buurt.
Tom
Moderator
Car: MB

kontroleer wel de ketting eerst effe :wink: . Hij moet idd in de olie lopen en op de goede spanning staan. Dan kan zo'n ding in principe echt niet kapot (tenzij je de verkeerde ketting hebt)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
youri

Heb ik gecheckt. mooie ketting ziet er nog als nieuw uit en staat mooi op spanning.
moet goed zijn ( hoop ik) :)
maar bedankt voor het meedenken (Y)
youri

De nieuwe motor is geplaatst en hij doet het ook nog
nog ff afmonteren en dan kunnen we weer rijden
:wink:
Robert-Jan

Toch maar voor gekozen om de Laguna te houden (Y).
VLK Groep
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Veel rijplezier straks! (Y)
youri

Ja, ik ben een beetje verliefd geworden op mijn laguna.
en ik denk nog een hele hoop kilometertjes te maken,
zeker nu ik fase 2 koplampen ga ophalen volgende week, en misschien nog lexus- look achterlichten ga monteren.
Ik denk dat ik besmet ben geraakt met het tuning-virus :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ohoooooooo dat gaat geld kosten :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
youri

Ben er bang voor ja
:) :)
Plaats reactie