Nokkenassen
-
Watskeburt?
VLK Groep
op je nokkenastandwielen staan merktekentjes als het goed is...en op je kop ook, dus dat is de stand waar ze in moeten staan. Tevens je krukas goed zetten op dezelfde manier 

-
Volgens mij heeft de oude V6 motor een ketting als distributie
.

VLK Groep

WATSKEBURT??????????????/
ja,da's nu ook wat. de achterste ketting is of eraf gelopen of gebreekt.
1 jaar geleden gerepareerd door garage, maar je zou zeggen NIET goed he.
Nu heeft mijn vader alles gesloopt en vraagt zich af wat nu de standen zijn.
Eeerlijk is eerlijk, hij heeft er wel (verstand) kijk van/op. Mijn vader zegt dat alles heel goochem gemaakt is door die franse meneren, maar niet heus. Als hij nu de gegevens heeft dan kan ik hop ik snel weer lachend rondrijden.
Mijne heren: neem het mijn vader maar niet kwalijk hoor///// hij is een VECTRAkachelaar.

-
Als ik het goed heb staan er geen merktekens op de tandwielen, maar dat zal ik ff nakijken.
Weet je de type aanduiding van de motor?
Weet je de type aanduiding van de motor?
VLK Groep
haha..daar had ik dus ff niet bij nagedachtRobert-Jan schreef:Volgens mij heeft de oude V6 motor een ketting als distributie.

-
Geeft niks Haas de oude V6 12 klepper heeft een ketting als distributie en de latere V6 24 klepper heeft wel een distributieriem~Haas~ schreef:haha..daar had ik dus ff niet bij nagedachtRobert-Jan schreef:Volgens mij heeft de oude V6 motor een ketting als distributie.
![]()
VLK Groep
-
Als je pa een beetje verstand van auto's heeft is ie denk ik wel zo slim geweest om zelf merktekens te maken anders kan het nog wel eens goed fout gaan.
Je kunt ook langs de plaatselijke Renault dealer rijden om er achter te komen wat of waar de merktekens zitten.
Misschien heb je zelfs een stukje speciaal gereedschap nodig.
Je kunt ook langs de plaatselijke Renault dealer rijden om er achter te komen wat of waar de merktekens zitten.
Misschien heb je zelfs een stukje speciaal gereedschap nodig.
VLK Groep
-
Ik ga er van uit dat het 1 ketting is.
Monteer eerst de ketting en zet alles op tijd als je dan nog problemen hebt zou ik de cilinderkoppen er af gaan halen
Monteer eerst de ketting en zet alles op tijd als je dan nog problemen hebt zou ik de cilinderkoppen er af gaan halen
VLK Groep
Robert-Jan schreef:Ik ga er van uit dat het 1 ketting is.
Mijn vader zit naast mij en zegt dat de ketting naar de voorste cilinderrij nog op spanning is maar de achterste heeft helemaal geen ketting meer.
als het 1 ketting is kan hij toch niet zo stak staan. hij moet de krukaspoelie nog verwijderen, daarna kan de hele alu plaat eraf.
dan pas kunnen we zien of het 1 ketting is.Maar mijn vader zegt dat jullie zo ervaren zijn dat jullie zo kunen zeggen hoe of wat.
jaja , hij is niet zo ijdel om te denken dat hij alles weet.

Na montage van de ketting zal een simpele compressiemeting kunnen uitwijzen of de kleppen schade hebben opgelopen, maar voor t gemak zou ik er vast vanuit gaan.
Succes
Succes
Laatst gewijzigd door Bart V op di 26 jul 2005 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
2 kettingen in totaal dus...anders kannie nooit op 3 poten lopen...
-
idd.
Dit is echt vaag, helaas komen dit soort reperaties bijna niet meer voor in de werkplaats dit is echt iets waar je alleen uit kunt komen met de juiste werkplaats documentatie.
Is die ene ketting nog aanwezig of gebroken.
Dit is echt vaag, helaas komen dit soort reperaties bijna niet meer voor in de werkplaats dit is echt iets waar je alleen uit kunt komen met de juiste werkplaats documentatie.
VLK Groep
Robert-Jan schreef:idd.
daar kom ik morgen achter, als mijn vader die laate plaat verwijderd heeft. Komt een kettingbreuk nooit voor dan bij een laguna.

kettingen zijn er om 500000km mee te gaan zeg maar.iets in die sferen, dus breken, geen idee, maar lijkt me niet de bedoeling. Onmogelijk is het natuurlijk niet..
succes!!
succes!!
-
Ik heb er nog nooit eerder van gehoord, ik vind het ook een vreemd verhaal een jaar geleden gefixd bij een garage nu alweer probs.
VLK Groep
als t toen niet goed is gebeurd, kan ik me er iets bij voorstellen...maar in de regel is t nogal vreemd ja
Robert-Jan schreef:Ik heb er nog nooit eerder van gehoord, ik vind het ook een vreemd verhaal een jaar geleden gefixd bij een garage nu alweer probs.
Vakwerk he, maar ik zit er wel mee.
Een jaar geleden heb ik deze auto gekocht, na een week of 5 ging hij raar stationair lopen. als je het stuur iets verdraaide liep hij als een zonnetje. Mijn vader zei toen gelijk dat er wat met de distributie was.
De garage zei (geen renaultdealer hoor) dat het aan de stuurbekrachtigingspomp lag. via internet hebben ze toen een 2de handse laten komen en erop gezet. geen verbetering natuurlijk.
toen hebben ze van ellende maar de hele distributie zijde losgemaakt en kwamen erachter dat het aan de kettingspanner lag. Ik kreeg geen antwoord op mijn vraag WAT er aan mankeerde aan die spanner. dat hele gedoe heeft jaja 5 hele weken geduurd. ik kwam wel van mijn buikje af zo op de fiets. maar 5 weken???????????//
Ik vermoed dat er met die spanner nu iets aan de hand is. Het was garantie namelijk.Ze zullen het wel met kauwgom en plakband öpgelost"hebben. Okee, het was geen bovaggarage. maar daarom mag je toch nog wel iets goeds verwachten.
-
Ik heb idd het vermoeden dat er iets met je spanner of geleider mis is.
Normaal komen dit soort problemen helemaal niet voor.
Heb jij een onderhoudshistorie van de auto?
Als je er helemaal niet uit komt zou ik contact opnemen met de dichtsbijzijnde Renault dealer en de auto ANWB laten keuren.
Normaal komen dit soort problemen helemaal niet voor.
Heb jij een onderhoudshistorie van de auto?
Als je er helemaal niet uit komt zou ik contact opnemen met de dichtsbijzijnde Renault dealer en de auto ANWB laten keuren.
VLK Groep
vanwaar die anwb keuring RJ? Hij heeft de auto toch al?
-
Idd hij heeft de auto al een jaar maar een Bovag garage geeft een jaar garantie op zijn reperaties.
Bij een ANWB keuring krijg je een algemeen beeld van je auto, als je het niet helemaal vertouwd ivm de geschiedenis van de auto.
Bij een ANWB keuring krijg je een algemeen beeld van je auto, als je het niet helemaal vertouwd ivm de geschiedenis van de auto.
VLK Groep
snap ik, maar t was geen bovag garage, dus ik dnek dat je er weinig mee opschiet...
-
You're right verkeerd gelezen, dan heeft een ANWB keuring idd geen zin niet dat ik er een voorstander van ben, er kwam vorige week een vent terug bij mijn werk met zijn auto en een ANWB keurings rapport wat een mierenneukers zijn dat zeg.
In het ergste geval heeft ie klepschade, maar leuk is het zeker niet.
In het ergste geval heeft ie klepschade, maar leuk is het zeker niet.
VLK Groep
-
Dan heb je alleen de onderdelen van de distributie.
Ben bang dat je ook klepschade hebt.
Wordt idd een dure reparatie.
Ben bang dat je ook klepschade hebt.
Wordt idd een dure reparatie.
VLK Groep
-
Dat geloof ik graag 2x zo'n geintje binnen een jaar.
VLK Groep
A. Regel een handleiding voor het betreffende model; staan ook motorgegevens in en ook de instructie hoe nokkenassen op tijd te zetten van het betreffende Z7X motortype...
B. Ruilmotor/ sloopmotor/ voorraadmotor ?
C. Blokken zitten in 605's, XM's, Safrane's en Laguna's... Dus zat slopers...
Tip: Citro XM - dingen hebben zoveel afschrijving dat de motor los uit een 3 jaar oude auto meer waard is als het complete hok...
De meest verse motoren voor het minste geld... Verkoop je de rest in onderdelen aan zo'n mafkees van de citrofielenbrigade... Je hebt tenslotte nogal voorraad nodig om een XM rijdend te houden...
B. Ruilmotor/ sloopmotor/ voorraadmotor ?
C. Blokken zitten in 605's, XM's, Safrane's en Laguna's... Dus zat slopers...
Tip: Citro XM - dingen hebben zoveel afschrijving dat de motor los uit een 3 jaar oude auto meer waard is als het complete hok...

Laatst gewijzigd door speedline op do 28 jul 2005 21:02, 2 keer totaal gewijzigd.
tis t zoeken iig waard toch...
Zou het zo erg kunnen zijn? Veel erger dan de kleppen zal 't niet zijn, en aangezien het een kop is met (maar) 6 kleppies moet de schade zelfs kostentechnisch nog wel meevallen? Licht nu eerst die kop eens eraf en kijk je dan wat je doet ipv nu zeggen dat je niet meer wil 
Die ketting vervangen zal ook de wereld niet zijn. Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

Die ketting vervangen zal ook de wereld niet zijn. Of zie ik het nu helemaal verkeerd?