Heb nieuwe velgen onder me clio RSI uit 94, 15" BSA lance velgen... zien er mooi uit maar komen nog niet geheel tot hun recht.. verlagen dus..
Heb renault gebeld en die willen alleen me achterkant wel verlagen voor 650 euro!!!!!!! (mongolen) Ik heb torsie achter en dat leek hem wel een lastige klus. Nu heb ik dit forum al enigzins afgespeurd en heb een How To gevonden voor torsie verstelling met foto's bij een Renault 5 (volgens mij zelfde systeem als mijn clio). Nu belde ik vandaag over me voorvering met een ander bedrijf en heb ik uitgelegd dat ik zachter zelf ging doen (met behulp van de how to) en hij zei meteen dat ik me daar niet aan moet wagen omdat je dan kans heb dat je veren eruit schieten en dat je dat dan met een speciale sleutel moet aandraaien (god mag weten waar hij het over heeft).
Is torsie verstelling nou een vak apart of is dit te doen op je oprit met de how to?? Geen garage hier in het noord hollandse noorden lijkt mijn clio achter te willen verstellen.. Ik ben dus een beetje nerveus geworden... Is er iemand die (met ervaring) mij kan vertellen dat het op zich simpel is (als die dingen er maar uit gaan). Of is er anders iemand in het Noord Hollandse Noorden die zich hieraan zou willen wagen.. Heb trouwens nog wel een how to nodig voor de voorkant.. iemand??
Met heel veel dank voor de toekomstige reacties!! Mijn clio MOET naar beneden!!!!
MVG Patrick
Verlagingsprobleem!!!Need some help!!!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dat topic van die 5 kun je prima volgen, en wees niet benauwd voor wegschietende veren.
die gast is in de war met voor, voor dient met de nodige voorzichtigheid gedaan te worden.
en als je over veerklemmen kunt beschikken, dan zou ik zeker ook voor zelf doen, dat is zeer eenvoudig
die gast is in de war met voor, voor dient met de nodige voorzichtigheid gedaan te worden.
en als je over veerklemmen kunt beschikken, dan zou ik zeker ook voor zelf doen, dat is zeer eenvoudig
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Heb je een how to voor de voorkant? De veerspanner ga ik gewoon proberen te regelen als ik maar weet hoe alles eraf moet... Die man was dus alleen maar bereid om voor te verlagen en niet achter omdat hij dus al een keer een nare ervaring daarmee heeft gehad....
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
voor is supereenvoudig, dat zie je wel als je het voorste wiel eraf haalt.
je maakt de bouten bovenop de veerpoot los, en 2 bouten onderop de veerpoot, dan heb je de veerpoot al los in handen
je spant de veren goed in met de veerspanners, zodoende dat je ruimte hebt, en dan draai je de bovenste moer eraf. en haal je de toplager eraf
je maakt de bouten bovenop de veerpoot los, en 2 bouten onderop de veerpoot, dan heb je de veerpoot al los in handen

je spant de veren goed in met de veerspanners, zodoende dat je ruimte hebt, en dan draai je de bovenste moer eraf. en haal je de toplager eraf
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
een luchttol kan handig zijn bij vastzittende zooi...zeker als je t niet vaker loshaalt...
En achter moet volgens jou helemaal niet zo'n probleem zijn? Ik snap niet dat alk die lui zich er niet aan willen wagen? Veel auto's hebben toch torsie vering? Hoe hebben die hem verlaagd dan??
Is er toevallig een hobby'ist in de buurt van den helder??????????????
Is er toevallig een hobby'ist in de buurt van den helder??????????????
-
VLK Groep
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
voor is zo makkelijk, dat kan ik nog
met veerspanners de veer in de houdgreep houden, luchtsleutel erop en voila je veer krimpt.
en dan ben je er al bijna (voordat ik het in de verkeerde volgorde hier neerzet, wil je niet in de war maken
)

met veerspanners de veer in de houdgreep houden, luchtsleutel erop en voila je veer krimpt.
en dan ben je er al bijna (voordat ik het in de verkeerde volgorde hier neerzet, wil je niet in de war maken

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Contacteer:
Achter gewoon de uiteinden van die torsiestaven lekker inspuiten met WD40 of Imal.
Gezellig een paar keer herhalen voor de komende 2 weken.
En dan kun je de handleiding volgen waar die link naar verwijst.
Eerder had ik er niet aan begonnen.
Veel plezier ermee
Gezellig een paar keer herhalen voor de komende 2 weken.
En dan kun je de handleiding volgen waar die link naar verwijst.
Eerder had ik er niet aan begonnen.
Veel plezier ermee
Bij je achteras zitten geen veren. Dus dan kunnen ze ook niet wegschieten he
. Het zijn je torsiestaven die deze functie hebben zeg maar. Maar die schieten niet weg.
Dus maak je maar geen zorgen met verlagen van je achterkant.
Dus maak je maar geen zorgen met verlagen van je achterkant.
Achter stelt geen ruk, voor we hebben hier laatst een '91er clio verlaagd en de achterkant ging nog sneller dan de voorkant, tis alleen wel handig dat je van tevoren de boel ffe inspuit met bv WD40.
-
- Contacteer:
als jij een originele RSI hebt dan moet je voor het verlagen
van de achterkant je sideskirts demonteren want je torsiestang
moet je naar buiten trekken bij het demonteren anders heb je
geen ruimte ivm je sideskirt
van de achterkant je sideskirts demonteren want je torsiestang
moet je naar buiten trekken bij het demonteren anders heb je
geen ruimte ivm je sideskirt
Zegt een Peugeot monteur

de staven hoeven er niet helemaal uit, alleen de eerste vertanding, de binnenste vertanding ligt dan ook al los. De staven kunnen maar op maar manier terug erin, dus van alle tandjes en mogelijkheden is er maar 1 juist. Dit kan als je pech hebt even duren om te zoeken. Vaak zit idd je sideskirt in de weg, past je tooltje er niet tussen. maar succes 

Mrtn = Maarten