Misschien toch ff leuk dat ik het een beetje uitleg wat je nou precies moet doen.
Achterklepslot
Je haalt het zwarte rooster weg dat zit met drukkers dus voorzichtig los trekken beetje bij rommelen met een schroevendraaier voor als ze echt niet los willen. Als dat ding weg is zie je het slot zitten. Daar om heen zie je een ijzerplaatje die kan je weg trekken. Je slot zit nu los in je achterklep. Aan het slot zit een slangetje voor waterafvoer (ff loshalen) en een stangetje (Dik ijzerdraad achtig) Die haal je uit het klik systeempje. Dat stangetje is volgens mij van je centrale deur vergrendeling die je slot op en dicht doet.
Op dezelfde manier werk je het nieuwe slot er in is wel ff rommelen met dat ijzereplaatje waarmee je slot vast blijft zitten aan de klep
Tankdopslot
Je neemt de tankdop in de hand je ziet opstaande plastic puntjes zeg maar die moet je aan de kant zien te drukken met een schroevendraaier beetje rommelen. Je wipt het slot steeds een beetje hoger is ff irritant ding lijkt ook heel breekbaar dus voorzicht aan het werk. Het nieuwe slot druk je er in terug (pats zegt ie dan)
Deurslot
Je hebt hier twee torx schroevendraaiers voor nodig weet ff niet welke maten. Je gaat dus het paneel loshalen. Je draait de torxschroefjes er uit van je deurbakje. Het deurbakje zit met een soort van haakje in je paneel en zit op dat scheidingsplastictje in het midden van je deurbakje geklikt. Beetje duwen en hij zegt klik en het bakje is los. Als je dan electrische ramen/spiegel hebt zit er nog schakelaar(s) doorheen deze haal je los. Dan haal je het scheidingsplasticje los met 1 torxschroefje. Vervolgens haal je de deuropener los 1 grotere torxschroef. Er zit dus weer een systeem in van zo een ijzerstangetje ff je opener een kwart slag draaien en hij is los. Nu je handvat je trekt de bovenkant weg zit redelijk goed geklemt dus wat danootje powerrrr nodig. Als dat weg is haal je weer je grotere torxschroevendraaier te voorschijn om de twee torxschroefjes los te draaien. Dan moet je alleen nog even de binnenafwerking van je spiegel los halen. In mijn geval heb ik electrische spiegels dus een blindpaneeltje die trek je er zo van af. Dan zie je twee of drie torxschroefjes, losdraaien en dan bevestingins dingetje zit ook los. Je deurpaneel zit nu eigenlijk los alleen kit en klik dingetjes voorzichtig trekken en rommelen. Je paneel is weg

In het hoekje zit je slot, weer zon ijzerplaatje weg trekken, slot zit los ijzere stangetjes er uit. nieuwe slot er in vast zetten met ijzerplaatje en dan de stangetjes. Als je het anders om doet eerst de stangetjes en dan het ijzerplaatje krijg dat plaatjer er veel lastiger in of niet. hehe
Contactslot.
De plastic kappen om je slot weg halen je ziet nu de kabeltjes zitten van je slot. Ook ff het plastic zwarte rondje dat om je slot zit. Je haald de stekkers eruit. Achter je slot aan het ijzer zit een mini torxschroefje die losdraaien (undercover) Dan pak je de sleutel draait hem volgens mij totdat je contact hebt. Onder het slot kan je dan het eerste pennetje indrukken, de tweede gaat niet. Je moet de eerste dan ingedrukt houden met je schroevendraaier ofzo, want als je nu volgens mij een stukje terugdraait gaat het tweede pennetje ook naar binnen en is de boel los. Let wel op als je startblokkering/alarm hebt hoe de draden van die dingen gesoldeerd zitten. Bij mij was de oranjedraad van het contact slot door geknipt en volledig op iets anders gesoldeerd. 1 van de gele was gestript en was een kabeltje bij gedaan en dat geldt ook voor de rode.
Dus misschien kan iemand nog wat vertellen voor wat die twee gele, de oranje en de rode (power) draden zijn
(de gele op de gele de rode op de rode)
kelazerus wat een tekst