Hoi.
naar aanleiding van het inbreek incident heb ik maar een alarm gekocht. Op de verpakking stond 'Easy DIY Install', moet lukken denk ik! Is toch iets lastiger, omdat er weinig vrije draden te vinden zijn.
(het gaat om een 1996 1.2 Clio ph2)
De draden die ik nodig heb zijn:
- positive draden voor de richting aanwijs lampen (niet heel belangrijk)
- +12v na omschakelen sleutel (volgens handleiding van alarm mag dit niet 'auxilliary power supply to radios' zijn)
- +12v altijd aan, maar ze zeggen dat het op een 15a zekering moet. Hierdoor valt de radio aansluiting ook al af.
- earth (doh.. vind ik wel, gewoon metaal zou goed moeten zijn)
Daarnaast hebben ze een draad die je moet aansluiten op de radiatorventilator ALS die positief geschakeld is. Volgens het draden schema in mijn haynes is de clio ventilator geschakeld op de aarde. dus
12v -- ventilator -- termostaat schakkelaar --- earth
als dat het geval is hoef ik deze kabel niet te gebruiken, maar ik wilde het wel ff checken met de meer ervaren personen hier.
De draden die ik vond die geschikt waren zaten of in een klein hoekje, bij de zekeringen, of heel ver uit elkaar.
Heeft iemand suggesties?! Het liefst wil ik hem in onder de motorkap, maar onder een stoel is ook prima.
Alvast bedankt!
edit: pdf-je van de handleiding:
http://www.stadiumcp.co.uk/Instructions/Argos/SRA_6.pdf
(ik heb ook de genoemde ultrasonic detector unit, dus current sensing is niet perse nodig)
Alarm vraagjes
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik wil niet lullig doen, maar je hoeft echt niet veel van dit alarm te verwachten.
Ik zou hem terug brengen en een alarm kopen van een degelijk merk.
Je kan dan zelfs via de afstandsbediening van het alarm de auto vergrendelen en ontgrendelen, als je centrale portier vergrendeling hebt.
die draden die je zoekt zitten onder het stuurkolom,
je hebt nodig:
-LED pulsgever
-Soldeerbout, soldeertin en soldeervet.
-2 vliegende zekeringen (15a)
De draden zitten in een stekker onder de stuurkolom, en met de LED pulsgever kun je ze zo opzoeken.
En dan kun je de alarm draden eraan vast solderen, (waarom solderen?, omdat solderen de enige juiste en degelijke manier is!)
Ik zou hem terug brengen en een alarm kopen van een degelijk merk.
Je kan dan zelfs via de afstandsbediening van het alarm de auto vergrendelen en ontgrendelen, als je centrale portier vergrendeling hebt.
die draden die je zoekt zitten onder het stuurkolom,
je hebt nodig:
-LED pulsgever
-Soldeerbout, soldeertin en soldeervet.
-2 vliegende zekeringen (15a)
De draden zitten in een stekker onder de stuurkolom, en met de LED pulsgever kun je ze zo opzoeken.
En dan kun je de alarm draden eraan vast solderen, (waarom solderen?, omdat solderen de enige juiste en degelijke manier is!)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Hehe .. ik verwacht zeker niet veel van dit alarm, het is een goedkoop meuk ding, maar het is slechts bedoeld om de gelegenheids dief die een ruitje in mept wat aan het schrikken te maken. (vandaar de Ultrasoon sensoren) In dat geval voorkom je in iedergeval dat mensen denken dat de inbreker de eigenaar van de auto is. (wat dus gebeurd is)
Ik heb ff geen geld voor iets beters, maar eigenlijk ook echt geen geld voor een nieuwe radio als hij weer gestolen word. Dus als het een beetje helpt is het me het geld wel waard.
Een 'goede' dief heeft zo'n alarm als dit natuurlijk zo stil, maar daar is het ook niet tegen bedoeld.
Bedankt voor de hulp! Moet lukken nu!
Ik heb ff geen geld voor iets beters, maar eigenlijk ook echt geen geld voor een nieuwe radio als hij weer gestolen word. Dus als het een beetje helpt is het me het geld wel waard.
Een 'goede' dief heeft zo'n alarm als dit natuurlijk zo stil, maar daar is het ook niet tegen bedoeld.
Bedankt voor de hulp! Moet lukken nu!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
tis idd beter als niets
succes, mocht er iets niet lukken, dan geef je maar weer een gil
succes, mocht er iets niet lukken, dan geef je maar weer een gil
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Hij zit er in, en doet iig 'piep' als ik hem inschakel. Nu nog de Ultrasoon sensor afstellen en klaar! Vanwegen de nagative schakel van de radiatorfan heb ik het hele current sensing uit staan, dus er gebeurd niets als er een deur geopend word. Als de US werkt dan gaat het alarm toch wel af als een deur opengaat.
Aangezien het iets te laat is om te experimenteren (te donker en niet lief voor de buren) komt morgen de rest wel.
Heel erg bedankt iig!
Aangezien het iets te laat is om te experimenteren (te donker en niet lief voor de buren) komt morgen de rest wel.

Heel erg bedankt iig!

-
nu het toch over alarmen gaat, heb een alarm in me clio 16v, die van de fabriek uit, maar vind hem niet gevoelig genoeg, wil eigenlijk dat ie al lichtjes gaat piepen als ik een auto ernaast parkeer en de deur dichtgooi. Als ik nu aan de auto frunik (lees slot of deurhendel) dan doet ie nog niks. alleen bij het wat ruigere werk pas. Is het makkelijk om een beter/nieuwer systeem in te bouwen in plaats van het ouwe? De boel is al aangesloten, kan je er dan zo iets anders in hangen?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
in principe is het nu makkelijker[/] om een ander alarm in te bouwen, alleen plug en play bestaat niet.
er moet nog steeds veel uitgezocht worden en je moet weten wat je doet,
voorts is het niet te adviseren om je alarm zo gevoelig af te stellen, want dat ding gaat dan om de haverklap loeien.
er moet nog steeds veel uitgezocht worden en je moet weten wat je doet,
voorts is het niet te adviseren om je alarm zo gevoelig af te stellen, want dat ding gaat dan om de haverklap loeien.