Ik probeer achter de ET-waarde van de velgen van mijn Clio te komen en hier slaag ik niet echt in. Vandaar dat ik mij even aangemeld heb, want hier zitten vast kenners die dit zo oplepelen
Ik heb een Cio 1.6 16v dynamique uit 2002 en daaronder zitten de velgen die standaard onder de 2.0 16v uit dat jaar zaten. Welke ET-waarde hebben deze velgen? De bandenmaat is overigens 195/45-R16.
Ik probeer achter de ET-waarde van de velgen van mijn Clio te komen en hier slaag ik niet echt in. Vandaar dat ik mij even aangemeld heb, want hier zitten vast kenners die dit zo oplepelen
Ik heb een Cio 1.6 16v dynamique uit 2002 en daaronder zitten de velgen die standaard onder de 2.0 16v uit dat jaar zaten. Welke ET-waarde hebben deze velgen? De bandenmaat is overigens 195/45-R16.
Alvast mijn dank!!
Peter
Even op zolder gekeken: 48.5, wat hoger is dan de ET van een niet-RS. Ze staan dus verder naar binnen. Bij een RS wordt dat gecompenseerd door een grotere breedte van de wielophanging, bij andere Clio's is een dunne spoorverbreder nodig om aanlopen te voorkomen.
Dat snap ik niet helemaal ik zou geen enkele Renault weten met een ET waarde van 48.5, d'r zijn wel recentere type's met een waarde van 50, maar 48.5? Lijkt me raar en in m'n boeken komt dat al helemaal nie voor.