Camco RS650
Ik heb een paar dagen geleden de camco RS650 binnengekregen en ik heb nu al 3 dagen zitten kloten met de "starter" maar ik krijg em niet aan de praat, heeft iemand ervaring met dit alarm/systeem? Ik wordt er helemaal gek van namelijk...
groetjes Jason
groetjes Jason
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
geef eens wat meer gegevens,
auto e.d.
auto e.d.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Sorry, ik heb een Clio 1.8RT uit '91
Ik heb nu op heel veel verschillende manieren de remote starter geschakeld maar op geen enkele manier komt er spanning op de gele starter draad. het contact krijg ik wel aan, maar ook maar voor een paar seconden en daarna gaat het weer uit en gaat mn handzender piepen. Ik weet ook niet goed hoe ik dat ding met de 2 groene draden moet schakelen, alsk em schakel zoals ik denk dat ie moet gaat ie samen met mn handzender ontzettend piepen
Ik heb nu op heel veel verschillende manieren de remote starter geschakeld maar op geen enkele manier komt er spanning op de gele starter draad. het contact krijg ik wel aan, maar ook maar voor een paar seconden en daarna gaat het weer uit en gaat mn handzender piepen. Ik weet ook niet goed hoe ik dat ding met de 2 groene draden moet schakelen, alsk em schakel zoals ik denk dat ie moet gaat ie samen met mn handzender ontzettend piepen

Dat is de startonderbreker relais.
Op zich wel, dat moet weer contact maken.
De andere kabel moet op je ignition-draad, daar waar spanning opkomt als je de sleutel naar de startstand draait.
Werkt hier prima.
Op zich wel, dat moet weer contact maken.
De andere kabel moet op je ignition-draad, daar waar spanning opkomt als je de sleutel naar de startstand draait.
Werkt hier prima.
[img]http://www.camcosystems.nl/files/stroomschema.gif[/img]
Voor de startmotor:
Je hebt bij de 3p rood, blauw, bruin en bruin, en geel.
Meet achterop je contactslot waar wat staat. Je hebt zonder sleutel één constante CONSTANT, met sleutel heb je ACC (accesoire), CONTACT (KEy on) en STARTEN.
ACC is de eerste klik, vaak de radio of airco o.i.d., staat nog niet op contact
Key on is dashboard gaat aan staat op contact
Starten is die kabel waar spanning op staat als je wil starten
De rode kabel sluit je aan op de +12 volt CONSTANT van het contactslot. (met de zekering ertussen).
De blauwe op de ACC stand.
De bruine beide op KEY ON. . Het doel is dat de auto niet kan starten met het contact erop.
De gele sluit je aan op de Starten kabel
De startonderbreker werkt als volgt, het relais onderbreekt de +12 volt van de bobine.
Zoek de + 12 v van de bobine en knip deze door.
Maak het deel wat nog aan de bobine zit vast aan 1 van de 2 groene kabels. Zorg voor wat lengte zodat je e.e.a. nog weg kan werken.
maak de witte van de 7p stekker vast aan de zwarte kabel van het relaisje. Hierbij zet je ook de groene kabel, en deze verbind je dan weer door met het CONTACT signaal.
De gele kabel maak je vast aan de grijze van het relais.
Zorg dat je de overige kabels ook aangesloten hebt. De groene hoeft niet, je moet de blauwe pakken voor de massa als een deur open gaat. Zwart moet je ook aanzetten. Oliesensor niet vergeten, anders blijft de auto doorstarten.
Succes!
Voor de startmotor:
Je hebt bij de 3p rood, blauw, bruin en bruin, en geel.
Meet achterop je contactslot waar wat staat. Je hebt zonder sleutel één constante CONSTANT, met sleutel heb je ACC (accesoire), CONTACT (KEy on) en STARTEN.
ACC is de eerste klik, vaak de radio of airco o.i.d., staat nog niet op contact
Key on is dashboard gaat aan staat op contact
Starten is die kabel waar spanning op staat als je wil starten
De rode kabel sluit je aan op de +12 volt CONSTANT van het contactslot. (met de zekering ertussen).
De blauwe op de ACC stand.
De bruine beide op KEY ON. . Het doel is dat de auto niet kan starten met het contact erop.
De gele sluit je aan op de Starten kabel
De startonderbreker werkt als volgt, het relais onderbreekt de +12 volt van de bobine.
Zoek de + 12 v van de bobine en knip deze door.
Maak het deel wat nog aan de bobine zit vast aan 1 van de 2 groene kabels. Zorg voor wat lengte zodat je e.e.a. nog weg kan werken.
maak de witte van de 7p stekker vast aan de zwarte kabel van het relaisje. Hierbij zet je ook de groene kabel, en deze verbind je dan weer door met het CONTACT signaal.
De gele kabel maak je vast aan de grijze van het relais.
Zorg dat je de overige kabels ook aangesloten hebt. De groene hoeft niet, je moet de blauwe pakken voor de massa als een deur open gaat. Zwart moet je ook aanzetten. Oliesensor niet vergeten, anders blijft de auto doorstarten.
Succes!
Owkeej... Ben ook een beetje bezig met het aansluiten van de RS680. Of althans... voorbereidend bezig. Nu vraag ik mij het volgende af: Waar kan ik het beste de olie sensor draad aan bevestigen?? Het gaat hier om de draad waar +12v op komt te staan na het starten zodat de startmodule ophoudt met het aanspreken van de startmotor.
thnx in advance!!
thnx in advance!!
maar die gaat toch uit als me motor draait??? Dan is toch zo dat de +12v die daarop staat wegvalt na het aanslaan van de auto?? terwijl er toch staat dat er juist +12v op komt zodra de motor draait... hhmmm...
Kga t ff melden aan m'n persoonlijke inbouwmonteur.. die zalt waarschijnlijk beter begrijpen dan ik...=]
Morgen gaat alles erin en ik kan eerlijk gezegd niet wachten... =]
Gents bedankt tot zover en wie weet ben ik genoodzaakt uw expertise na morgen wederom te raadplegen... =]
Kga t ff melden aan m'n persoonlijke inbouwmonteur.. die zalt waarschijnlijk beter begrijpen dan ik...=]
Morgen gaat alles erin en ik kan eerlijk gezegd niet wachten... =]
Gents bedankt tot zover en wie weet ben ik genoodzaakt uw expertise na morgen wederom te raadplegen... =]
goede avond allen,
Terug van een tijdje weggeweest toch dat allarmpje maar weer es ter hande genomen. Toch al een heel eind gevordert maar nu stuiten wij op het volgende: Waar haal je de draden van de centrale vergrendelling en van de knipperlichten vandaan??
Betreft hier ook een clio 1.8 16v RN '81
En hoe kan je de handrem hjet beste aansluiten?? op het lampje?? weet iemand dan ook waar we die het beste vandaan kunnen halen??
Mijn dank is wederom bij voorbaat enorm!!
=]
Terug van een tijdje weggeweest toch dat allarmpje maar weer es ter hande genomen. Toch al een heel eind gevordert maar nu stuiten wij op het volgende: Waar haal je de draden van de centrale vergrendelling en van de knipperlichten vandaan??
Betreft hier ook een clio 1.8 16v RN '81
En hoe kan je de handrem hjet beste aansluiten?? op het lampje?? weet iemand dan ook waar we die het beste vandaan kunnen halen??
Mijn dank is wederom bij voorbaat enorm!!
=]
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
zie http://www.camcosystems.nlMrtn schreef:was dat voor alarm?? klinkt wel luxe
heb zelf het plan om de ProStar aan te schaffen en te monteren, echt vette shit van Camco

edit: op Automaxx SE gezien op een stand voor 100 pleuro minder dan op de camco site

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Nou ja als je mazzel hebt werkt het, als je pech hebt niet, ben ik nu achter
Erik O. had al gelijk toen ie me vertelde dat 't rommel was. van de 4 die ik ingebouwd heb werken 2 goed, 1 Nu wel maar had kuren en 1 totaal niet (alarm gaat af, start niet, onder het rijden alarmlichten etc).
Ik meet altijd bij de zekeringkast welke kabel van wat is, daar sluit ik alles aan dmv solderen. Knipperlicht rechts, knipperlicht links etc. Ook de cv vind je daar, kwestie van multimeter nemen en doormeten welke kabel van wat is.

Ik meet altijd bij de zekeringkast welke kabel van wat is, daar sluit ik alles aan dmv solderen. Knipperlicht rechts, knipperlicht links etc. Ook de cv vind je daar, kwestie van multimeter nemen en doormeten welke kabel van wat is.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
ok, dan denk ik maar even dubbel na voordat ik tot aankoop overga.
maar van de 4 ingebouwd 2 goed, in welke volgorde is dit, dus:
de 1e keer meteen goed, en daarna toch een fout?
of ging het na 2 keer fout dan eindelijk ook goed?
degene die het in mijn geval evt. bij mij zou kunnen/willen inbouwen keek er wel aardig tegenop, zoveel van die functies enzo.
dan moet je eigenlijk goede schema's hebben van de electriciteit handel & wandel van je auto.
edit: plus het geluk aan je zijde
maar van de 4 ingebouwd 2 goed, in welke volgorde is dit, dus:
de 1e keer meteen goed, en daarna toch een fout?
of ging het na 2 keer fout dan eindelijk ook goed?
degene die het in mijn geval evt. bij mij zou kunnen/willen inbouwen keek er wel aardig tegenop, zoveel van die functies enzo.
dan moet je eigenlijk goede schema's hebben van de electriciteit handel & wandel van je auto.
edit: plus het geluk aan je zijde

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Nee, als je een beetje weet hoe de auto werkt zoek je het wel uit. Het schema van dat camco ding is Nét genoeg.
Eerste keer ingebouwd bij opel kadett, dat was dat ie half goed ging.
Tweede keer bij een volkswagen polo 1994, prima
Derde keer bij een volkswagen polo 2001, prima (koop dan een goed alarm denk ik dan maar goed)
Vierde keer bij een bmw 520, waardeloos. Heb het er maar weer uitgeript en teruggestuurd.
Oh nee en nog ingebouwd bij een Honda civic 1993, doet het geloof ik ook nog prima
Eerste keer ingebouwd bij opel kadett, dat was dat ie half goed ging.
Tweede keer bij een volkswagen polo 1994, prima
Derde keer bij een volkswagen polo 2001, prima (koop dan een goed alarm denk ik dan maar goed)
Vierde keer bij een bmw 520, waardeloos. Heb het er maar weer uitgeript en teruggestuurd.
Oh nee en nog ingebouwd bij een Honda civic 1993, doet het geloof ik ook nog prima

nou... nog steeds hommelles met dat allarm... nog steeds hetzelfde probleem. Contact gaat aan exhter er geberut niks. Ook het relais tussen de bobine en allarm schakelt niet. het vermoeden is nu dat het ligt aan de manier waarop wij de handrem draad aangesloten hebben.
Deze is nu zo aangesloten dat hier +12 volt op komt bij contact. het lijkt mij echter dat deze juist niewts moet hebben bij het swtarten of heb ik dat fout??
krijg nu op de handzender 4 piepjes... geloof ik.
Deze is nu zo aangesloten dat hier +12 volt op komt bij contact. het lijkt mij echter dat deze juist niewts moet hebben bij het swtarten of heb ik dat fout??
krijg nu op de handzender 4 piepjes... geloof ik.
Je moet gewoon de handremkabel aftappen. Daar komt massa op als de handrem aangetrokken is. Zo staat het ook in het schema.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik zit aan zoiets te denken voor de GTT
http://www.camcosystems.nl/index.php?ac ... duct_id=33
der zit nu een supergevoelige gemini in (die uit staat omdat ie zo snel af gaat
)
Zou het wat zijn?
der zit nu een supergevoelige gemini in (die uit staat omdat ie zo snel af gaat

Zou het wat zijn?
-
- Contacteer:
Probeer jij hem dan eerst even
.
Koop ik hem daarna.
Maar om heel eerlijk te zijn, ik vind die handzendertjes er echt goedkoop uitzien.

Koop ik hem daarna.
Maar om heel eerlijk te zijn, ik vind die handzendertjes er echt goedkoop uitzien.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Koop een koe!. het weiland heb je al achter je huis.dennisvr schreef:heb niet veel eisen
als het maar gaat loeien
Project: GTT Blue Sport
-
- Contacteer:
en daarom heb ik um toen ook gekocht.....ForeverYoung schreef:zie http://www.camcosystems.nlMrtn schreef:was dat voor alarm?? klinkt wel luxe
heb zelf het plan om de ProStar aan te schaffen en te monteren, echt vette shit van Camco
edit: op Automaxx SE gezien op een stand voor 100 pleuro minder dan op de camco site

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik zou de gemini even afstellen, dat kan met het bakjedennisvr schreef:ik zit aan zoiets te denken voor de GTT
der zit nu een supergevoelige gemini in (die uit staat omdat ie zo snel af gaat)
Zou het wat zijn?
Dit zou echt een laatste wanhoop daad moeten zijn.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
hoe moet ik dat weten
ik kijk de 14e wel even voor jou
(als je met dat blauw gevaarte komt)
en anders: zoeken, probeer eerst de centrale alarm kast te vinden.
zodra je die hebt, moet je gewoon alle bedrading bijlangs, tot je een extern kastje tegenkomt waarmee je de ultrasoon kunt regelen.
Bij hele oude alarmen zit dit kastje er niet. Dan kun je nog besluiten om het ultrasoon weg te laten.

ik kijk de 14e wel even voor jou
en anders: zoeken, probeer eerst de centrale alarm kast te vinden.
zodra je die hebt, moet je gewoon alle bedrading bijlangs, tot je een extern kastje tegenkomt waarmee je de ultrasoon kunt regelen.
Bij hele oude alarmen zit dit kastje er niet. Dan kun je nog besluiten om het ultrasoon weg te laten.
-
- Über-Spammer
- Contacteer: