digitaal is kut
zat in de corvette ook kon het nou niet echt handig noemen
Renault 11 TXE dash in R19 16v
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Volgens mij ging het er toch om dat ik ut mooi vindSteven schreef:Overigens, houd iedereen er wel rekening mee dat je hersenen analoog veel beter kunnen verwerken dan digitaal?
Meestal kijk je alleen waar de teller staat en uit je geheugen haal je per direct op hoe hard dat is.
Met digitaal moet je toch eerst telkens de vertaalslag maken met aflezen en dan koppelen aan de waardes die jij in je geheugen hebt hangen voor acceptabel/niet acceptabel.
Nou is dat voor toerenteller niet erg, maar digitale snelheid is toch ook lastig.
Nog mooier voorbeeld is de olietemp die bij mij in de A-stijl hangt, ik kijk altijd ff snel in een paar tiende van een seconde waar ie staat. Zonder er verder bij na te denken.
Doe mij maar analoog iig

Maarre ik heb hier nergens gezegt dat ik mijn analoge tellerbak ga weg gooien! Ik wil gewoon digitaal in de auto

ut maakt me nie uit wat het dashboard aangeeeft als er maar iets op komtSteven schreef:Vooral doen, ik meld het alleen maar even dat je meer denkwerk (=meer tijd, vermoeiender bla.) moet verrichten om de resultaten te interpreteren
en als ik gas geef de balkjes omhoog schieten van de toerenteller

-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
TMC16v schreef:Je moest eens weten hoe Knight Rider verslaafd ik vroeger was![]()
Denk dat dit toch wel de reden is voor TMC om het gewoon door te zetten.....

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Schiet eens op met die foto'sMrtn schreef:zal ik straks even doen voor je, eerst de Peug even wassen
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/ ... ellers.jpg[/img]
E9 ???Roy schreef:Schiet eens op met die foto'sMrtn schreef:zal ik straks even doen voor je, eerst de Peug even wassen![]()
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/ ... ellers.jpg[/img]
Maargoed zie nu al dat het niet gaat passen in een R19 dash
Gedeelte wat nog analoog is kan ik niet kwijt!
Toevallig meer foto's van de zijkant oid?
tegen dat fotobestand/netwerk van sommige kan je niet op fotograferenRoy schreef:Schiet eens op met die foto'sMrtn schreef:zal ik straks even doen voor je, eerst de Peug even wassen![]()
- foto-

Maar E9 is een foutmelding, kheb ook E4 die altijd wordt weergegeven. Menno heeft eens een schema gemaild waar de foutmeldingen staan gemeld met betekenis. Instrumentenpaneel heeft een boardcomputer met allerlei functies die ik niet heb aangesloten/kan aansluiten. Dat geeft ie aan als errors. Na het starten is het goed.
Mrtn = Maarten
Iets waar sommige 19's wel mee uitgerust zijn, De mijne dan toevallig weer nietMrtn schreef:tegen dat fotobestand/netwerk van sommige kan je niet op fotograferenRoy schreef:Schiet eens op met die foto'sMrtn schreef:zal ik straks even doen voor je, eerst de Peug even wassen![]()
- foto-![]()
Maar E9 is een foutmelding, kheb ook E4 die altijd wordt weergegeven. Menno heeft eens een schema gemaild waar de foutmeldingen staan gemeld met betekenis. Instrumentenpaneel heeft een boardcomputer met allerlei functies die ik niet heb aangesloten/kan aansluiten. Dat geeft ie aan als errors. Na het starten is het goed.

Maargoed das jammer dan. Ga ut toch proberen aan de gang te krijgen
ForeverYoung schreef: Dacht zelf ooit 'even' een digitaal klokje uit een PTT R21 in m'n 19 te drukken, maar dat bleek toch wel heel anders qua connector. Is dus nooit iets geworden, schijnt ook moeilijk te zijn om dat even door te meten, zelfs al doe je dit vaker dan gemiddeld, zoals een kennis van mij.


Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Mrtn schreef:ForeverYoung schreef: Dacht zelf ooit 'even' een digitaal klokje uit een PTT R21 in m'n 19 te drukken, maar dat bleek toch wel heel anders qua connector. Is dus nooit iets geworden, schijnt ook moeilijk te zijn om dat even door te meten, zelfs al doe je dit vaker dan gemiddeld, zoals een kennis van mij.das les 1 electronica
toch even een andere kennis zoeken
de originele klok connector zoals die in de 19 zit heeft verschillende contactpunten, maar dat klokje van de 21 had een reepje zeg maar, een printplaatje
ik vind het een beetje moeilijk om uit te leggen maar het is dus iets moeilijker om vast te stellen waar wel stroom opstaat en waar niet.
heb er eens een paar fotootjes van gemaakt: http://community.webshots.com/album/350313528GRBRoG alleen het contactreepje is net niet meegekomen, maar je kunt het op 1 van de foto's net zien, bovenaan.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Klokje lijkt sprekend op die van een Renault 19 phase 1,ForeverYoung schreef:Mrtn schreef:ForeverYoung schreef: Dacht zelf ooit 'even' een digitaal klokje uit een PTT R21 in m'n 19 te drukken, maar dat bleek toch wel heel anders qua connector. Is dus nooit iets geworden, schijnt ook moeilijk te zijn om dat even door te meten, zelfs al doe je dit vaker dan gemiddeld, zoals een kennis van mij.das les 1 electronica
toch even een andere kennis zoeken
de originele klok connector zoals die in de 19 zit heeft verschillende contactpunten, maar dat klokje van de 21 had een reepje zeg maar, een printplaatje
ik vind het een beetje moeilijk om uit te leggen maar het is dus iets moeilijker om vast te stellen waar wel stroom opstaat en waar niet.
heb er eens een paar fotootjes van gemaakt: http://community.webshots.com/album/350313528GRBRoG alleen het contactreepje is net niet meegekomen, maar je kunt het op 1 van de foto's net zien, bovenaan.
Is simpel kunstje om analoog klokje te vervangen door digitale.
Is kwestie van uitzoeken,
Wat de massa (minpool) is
Wat de contstande plus en de geschakelde plus is(voor memory)
Daarnaast heb je nog 1 extra draad die zorgt voor de verlichting.
Heb zelf net ff gekeken,
Digitale klok heeft een schuifstekker en heeft 1 draad meer een bruine,
Kwestie van stekker opzoeken en meten waar die blauwe voor is, Waarschijnlijk geschakelde plus omdat de analoge klok continu loopt en de digitale pas aangaat als je de auto op contact zegt!
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Nou ja ik heb er nu niks meer aan, maar leuk om te weten als ik ooit weer een 19 rijd. En zo mooi vond ik dat digitale R21 klokje ook niet, heb later wat oranje wijzertjes uit een Clio gesloopt en die in m'n 19 klokje verwerkt, veel leuker, staat nog sportief ook! En natuurlijk het originele klokje bij verkoop weer teruggeplaatst
Hoe bedoel je? Ik heb nog nooit een digitaal klokje in een 19 gezien, wel die analoge met die oubollige kleurtjes. Op de sloop vaak zat tegengekomen, altijd laten zitten want vond ze niet echt mooi.Klokje lijkt sprekend op die van een Renault 19 phase 1,
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)