Ingebroken, nieuw achterzijruitje Clio Ph1mk2

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
micha

Terwijl ik even de auto voor de deur had geparkeerd om binnen wat dingen te halen, heeft een of andere jan l*l het lef gehad om (op klaarlichte dag!) mijn kleine achterzij ruit in te tikken om vervolgens mijn radio te jatten! Kl**tzak! :( en net op een dag dat het lekker hard aan het plenzen is!

Nu vroeg ik mij af of alle clio phase 1 achter ruitjes gaan passen, of dat het specifiek van het zelfde model / type moet zijn.
(heb zelf een 1996 clio ph1 mk2, 1.2 oasis) Hier op de sloop staat nog een 1.4 RT uit 1994 en ik hoop dat dat gaat passen, maar voordat ik daar heen tuf, wilde ik ff checken of het gaat passen of niet.
bedankt!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Alle ruiten van een Clio 1 passen!! Dus het maakt niet uit waar je hem uit haalt.

Enige tip die ik je wel geef. Neem de doppen en bevestingen mee terug van de sloop, als ze goed los willen. Die dingen willen af en toe zo vast zitten dat je ze niet heel houdt.

Enne, Balen dat ze niet van je auto af kunnen blijven...... :(

Gr.Frits
Robke
Car: Lexus IS250

Hou er wel rekening mee dat er ook Clio's zijn waarvan de achterruitjes niet open te klappen zijn, dus die hebben dan geen gaatjes in het glas om hem op te hangen.
micha

oh het is trouwens zo'n klein ruitje, van een 5 deurs... dat is misschien wel handig om te weten.

(die klappen nooit open)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

alife schreef:oh het is trouwens zo'n klein ruitje, van een 5 deurs... dat is misschien wel handig om te weten.

(die klappen nooit open)
Sorry, geen ervaring mee.
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

das ook wat, 2 keer ingebroken op een dag hier op het forum..........
zie Ingebroken , nieuwe achter -zijruit R5 GTT

woon jij ook in Amsterdam? Of bestaat toeval toch nog :wink:

wel lullig hoor, en dat op klaarlichte dag, smeerzakken zijn het :(

edit: denk dat je voor jouw ruitje bij een carglass of autotaalglass zaak moet zijn.

dekt de verzekering zoiets eigenlijk niet? of zeggen ze dan dat de boel niet op slot stond?
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
micha

ik woon in engeland.. dus het is echt toeval. En ik weet niet wat de lokale versie van carglass is.

De verzekering dekt het wel, maar na wat zoekwerk komt het er op neer dat niet claimen mij 150 pond No Claim Bonus oplevert volgendjaar. Zelf fixen en niet opgeven lijkt mij goedkoper. (was geen dure radio btw)

Verzekeringen zijn hier sowieso belachelijk duur, dus alle beetjes helpen. Daarnaast heb ik ook nog een eigen risico van 100 pond ofzo, dus claimen schiet niet zo op.
micha

Ok, naar de sloop* geweest en een nieuw ruitje gehaald. Deze kwam uit een (denk ik) phase 1 1.4 RT. (De achterklep was anders dan mijn phase 2). Na enig gekut het raampie er zelf in gekregen.

* na ja .. sloop, 2 auto kadavers en en clio met een dikke deuk en brak interieur.. Spot goedkoop zijn die gasten. :D

Voor toekomstige pech-vogels (misschien kan het slimmer, dit is hoe ik het voor elkaar kreeg):
- binnen paneel deur er uit.
- grote raam naar beneden draaien
- strips rondom het raam er uit trekken
- verticale strip los maken (die tussen het kleine driehoek- en grote vierkant raam)
- nu zou je met wat moeite van voor naar achter het kleine raampie er in kunnen schuiven. Hier voor moet ie wel langs die midden strip gaan.
- raampie mooi in de hoek?
-binnen strips terug duwen
- midden strip weer op z'n plek
- buiten strips er ook weer in duwen
- tijd voor een biertje / kop koffie (ligt er aan waneer op de dag je het doet ;) )
Plaats reactie