5GTT Brandstofpomprelais

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Goedemiddag!

Ik had gisteren een probleempje met mijn 5GTT uit '89. De brandstofpomp draaide niet waardoor ik uiteindelijk mijn auto niet aan de praat kreeg. Ik wil nu dus het relais etc. gaan controleren, maar ik weet nog steeds niet precies waar ik dat kan vinden. Als ik het gedeelte onder mijn dashboard kastje wegschroef, dan komen de zekeringen etc. bloot te liggen, ik zie daar 2 relais zitten, maar geen van beiden zijn voor de brandstofpomp. 1 is voor de Centrale vergrendeling en 1 voor de knipperlichten.

Kan iemand mij duidelijk maken waar ik het relais voor de brandstofpomp kan vinden?

Alvast bedankt! :worship:
Riël
Über-Spammer

Achterpaneel passagierskant naast de achterbank.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Daniël W.
Car: 5TL-T

euh zit ook een naast de zekeringskast achter het dashboard hé, als je aan de rechterkant je hand erachter steekt voel je em zo zitten...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Sander
Contacteer:

Riël schreef:Achterpaneel passagierskant naast de achterbank.
Die is van de hulppomp, die pompt de benzine rond van de klein naar de grote tank zeg maar.
AREXSTYLE schreef:euh zit ook een naast de zekeringskast achter het dashboard hé, als je aan de rechterkant je hand erachter steekt voel je em zo zitten...
Dat is het relai van de hoofdpomp, die pompt de benzine naar de motor en terug.

gr s :D nder
Anonymous

Bedankt voor de snelle reacties! We zijn er al uit. Jammer dat we toch de bekleding aan de passagierskant naast de achterbank al los hadden gehaald :D We kwamen er inderdaad achter dat deze voor het pompje van de reserve tank is.

De oorzaak van mijn probleem zat hem idd in het relais van de hoofdpomp. Er waren, ik denk door ouderdom, meerdere soldeerpunten die scheurtjes vertoonden. Het was dus weer een typisch frans slecht contactenprobleem 8) Maar mijn vader de soldeerexpert heeft het weer gefixed (Y)

Nogmaals bedankt voor de reacties! :worship:
mark 5t
Contacteer:

heeft een brandstofpomprelais van een gtt ook nog 1 of ander vreemd signaal nodig om geactiveerd te worden?

de mijne ging vandaag namelijk niet aan na ongeveer 3 jaar stilstand

ik heb gewoon de dikke rode en witte draad doorverbonden met een schakelaar maar dan gaat ie niet meer uit.

iemand ervaring hier mee?
CChris

jep de bruine draad krijgt een signaal van de toerenteller, aangezien mijn relais het ook niet zo goed meer deed heb ik de rode en de witte ook maar ff doorverbonden dmv een pianotoets zodat ik toch kan rijden..........
R 5 Convertible Rulezz
Plaats reactie