Twingo 1994, 30.000km.
Mijn Twingo heeft het volgende probleem. Heel af en toe (als ie nog warm is) start hij niet. Ik hoor ook geen klik o.i.d. De motor draait ook niet rond. Er gebeurt gewoon helemaal niets (brandstofpomp doet het wel).
Vervolgens (ben ik inmiddels achter) geef ik een tikje op een apparaatje en hij start weer. Dat apparaat is volgens mij niet de startmotor;
Vanaf de verdelerkap gaan er 4 bougiekabels nr het blok en eentje naar dat apparaat. Is dat niet de bobine?
Wie kan me helpen of heeft hetzelfde probleem???
B.v.d.
Hij loopt overigens prachtig mooi rond.
** Edit by moderator: Topictitel aangepast **
Twingo start niet
jep is de ontstekings module
-
OK, dat is dus wel de startmotor?? En wat kan ik er aan doen? Kan ik eerst de stekker goed schoonmaken en invetten?
de onstekingsmodule is niet de startmotor, die zit nm. onderaan bij de starterkrans.
stekkers nazien en anders even naar garage, de zijdeur nemen.
stekkers nazien en anders even naar garage, de zijdeur nemen.
Laatst gewijzigd door pierre op do 21 jul 2005 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Kijk, ik kom er wel...
Het is een klein (cilinderachtig) apparaatje waar de stekker vanaf de verdelerkap aanzit.
Zaterdag stekker maar loshalen en schoonmaken. Want als ik daar aan heb lopen friemelen start ie weer. Is die ontstekingsmodule nog verder schoon te maken?
Bedankt alvast voor de snelle reactie!
Het is een klein (cilinderachtig) apparaatje waar de stekker vanaf de verdelerkap aanzit.
Zaterdag stekker maar loshalen en schoonmaken. Want als ik daar aan heb lopen friemelen start ie weer. Is die ontstekingsmodule nog verder schoon te maken?
Bedankt alvast voor de snelle reactie!
Als het goed is, komt daar enkel een stekker op, en aan de andere kant die draad uit die naar je verdeler gaat.
Die stekker die erop komt schoonmaken, en beetje contact spray, hij is denk ik een beetje contact gestoord ;P
Die stekker die erop komt schoonmaken, en beetje contact spray, hij is denk ik een beetje contact gestoord ;P
-
OK, dus het is een bekend probleem?
-
Heeft iemand misschien een foto van het blok? Of een duidelijke omschrijving? Het gaat dus om de 1.2 uit 1994. Ik denk nl. dat ik de startmotor (heb de Twingo net) heb gevonden, maar echt zeker weten doe ik dat dus niet.... Tjonge, de Golf (vorige auto) was makkelijker zoeken
......
Peter.

Peter.