Ja we kunnen niet allemaal TB's betalen 
Hoi,
Is er iemand bij RTC die de spullen en zin heeft om mijn webers af te stellen(hoeft niet voor nix).
Het gaat om 3 x 2 40 mm webers met kelken!,op een V6 24v.
Anders een betaalbaar adres?
Groeten Jean.
Is er iemand bij RTC die de spullen en zin heeft om mijn webers af te stellen(hoeft niet voor nix).
Het gaat om 3 x 2 40 mm webers met kelken!,op een V6 24v.
Anders een betaalbaar adres?
Groeten Jean.
Nee heb je gelijk in, maar dit is nog maar de sneak previewXedrah schreef:Dat bedoel ik niet, maar misschien is het handig om voor elk type(!) systeem een topic te hebben. Anders wordt het nazoeken zo moeilijk.![]()
Maar ja, ik ben al klaar dus het maakt me ook niet uit!Never mind


-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
freddy cane misschienjean schreef:Hoi,
Is er iemand bij RTC die de spullen en zin heeft om mijn webers af te stellen(hoeft niet voor nix).
Het gaat om 3 x 2 40 mm webers met kelken!,op een V6 24v.
Anders een betaalbaar adres?
Groeten Jean.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Neej joh....... voor dit werk moet je andere mannen hebben denkik.... sven wist een goede meen ikTom schreef:freddy cane misschienjean schreef:Hoi,
Is er iemand bij RTC die de spullen en zin heeft om mijn webers af te stellen(hoeft niet voor nix).
Het gaat om 3 x 2 40 mm webers met kelken!,op een V6 24v.
Anders een betaalbaar adres?
Groeten Jean.
Waarom zou je hier andere mannen voor nodig moeten hebben? Voor Freddycane is dit geen probleem....Matthijs schreef:Neej joh....... voor dit werk moet je andere mannen hebben denkik.... sven wist een goede meen ikTom schreef:freddy cane misschienjean schreef:Hoi,
Is er iemand bij RTC die de spullen en zin heeft om mijn webers af te stellen(hoeft niet voor nix).
Het gaat om 3 x 2 40 mm webers met kelken!,op een V6 24v.
Anders een betaalbaar adres?
Groeten Jean.
Ik dacht t dus zo,iemand die t leuk vind om een middagje tussen de renaults te snuffelen,een versnaperingetje hier en daar.en een vacuummeterje zo nu en dan even op t kelkje van de 24 kleppert.En eventueel nog een paar euro`s kado!
M`n project naar een afstelgigant brengen kan altijd nog ,heb liever iemand die helemaal in de renaults is.
Groeten Jean.
M`n project naar een afstelgigant brengen kan altijd nog ,heb liever iemand die helemaal in de renaults is.
Groeten Jean.
Omdat een renault misschien wat anders luistert dan een ander merk auto en voor renault is hier een specialist voor in NL (ben zijn naam alleen kwijt, Sven post eens wat) die iedere optredend probleem al eens gehad heeft meen ikJob-turbo schreef:Waarom zou je hier andere mannen voor nodig moeten hebben? Voor Freddycane is dit geen probleem....Matthijs schreef:Neej joh....... voor dit werk moet je andere mannen hebben denkik.... sven wist een goede meen ikTom schreef:freddy cane misschienjean schreef:Hoi,
Is er iemand bij RTC die de spullen en zin heeft om mijn webers af te stellen(hoeft niet voor nix).
Het gaat om 3 x 2 40 mm webers met kelken!,op een V6 24v.
Anders een betaalbaar adres?
Groeten Jean.

Btw.... waarom zo ver weg.. kan echt wel dichterbij met even goede kwaliteit als Freddy en die van Sven zaten dichtbij Btw..... alpine-specialist misschien ??
Voor de 1 is het ver weg en voor de ander is het dichtbijMatthijs schreef:Omdat een renault misschien wat anders luistert dan een ander merk auto en voor renault is hier een specialist voor in NL (ben zijn naam alleen kwijt, Sven post eens wat) die idere optredend probleem al eens gehad heeft meen ikJob-turbo schreef:Waarom zou je hier andere mannen voor nodig moeten hebben? Voor Freddycane is dit geen probleem....Matthijs schreef:Neej joh....... voor dit werk moet je andere mannen hebben denkik.... sven wist een goede meen ikTom schreef:freddy cane misschienjean schreef:Hoi,
Is er iemand bij RTC die de spullen en zin heeft om mijn webers af te stellen(hoeft niet voor nix).
Het gaat om 3 x 2 40 mm webers met kelken!,op een V6 24v.
Anders een betaalbaar adres?
Groeten Jean.
Btw.... waarom zo ver weg.. kan echt wel dichterbij met even goede kwaliteit als Freddy en die van Sven zaten dichtbijBtw..... alpinespecialist misschien ??




Idd, motor is motor, zo dnek ik ook altijd..... maarja blijft renault heJob-turbo schreef:Voor de 1 is het ver weg en voor de ander is het dichtbijMatthijs schreef:Omdat een renault misschien wat anders luistert dan een ander merk auto en voor renault is hier een specialist voor in NL (ben zijn naam alleen kwijt, Sven post eens wat) die idere optredend probleem al eens gehad heeft meen ikJob-turbo schreef:Waarom zou je hier andere mannen voor nodig moeten hebben? Voor Freddycane is dit geen probleem....Matthijs schreef:Neej joh....... voor dit werk moet je andere mannen hebben denkik.... sven wist een goede meen ikTom schreef:freddy cane misschienjean schreef:Hoi,
Is er iemand bij RTC die de spullen en zin heeft om mijn webers af te stellen(hoeft niet voor nix).
Het gaat om 3 x 2 40 mm webers met kelken!,op een V6 24v.
Anders een betaalbaar adres?
Groeten Jean.
Btw.... waarom zo ver weg.. kan echt wel dichterbij met even goede kwaliteit als Freddy en die van Sven zaten dichtbijBtw..... alpinespecialist misschien ??
maakt mij niet uit waar hij heen gaat maar hij vroeg om adresjes dus dan komen die. Maar Freddy kan ook wel over weg met Renault motortjes hoor.. Let maar op
![]()
Als er maar fossiele brandstoffen verbrand worden zegt Freddy altijd maar

bedankt voor de reactie`s,maar ik ga nog wel ff verder zoeken naar een techneut!
Ik zie er een beetje tegenop om me A310 op een oprijwagen te sleuren,dan naar iemand toe te gaan die vervolgens zegt dat ik m kan laten staan!
Zelf beschik ik over een grote warme garage met de nodige scchroevendraaiers etc.
mzzl Jean
Ik zie er een beetje tegenop om me A310 op een oprijwagen te sleuren,dan naar iemand toe te gaan die vervolgens zegt dat ik m kan laten staan!
Zelf beschik ik over een grote warme garage met de nodige scchroevendraaiers etc.
mzzl Jean
Enne mensen ,t is een citroen motor!
groetuh.
groetuh.
Matthijs schreef:(ben zijn naam alleen kwijt, Sven post eens wat)
sven is/was nogal dol op de "ringsleutel"
http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.mustert/home.html
Nou ik sla wel een beurt over!
Maar bedankt.
Mzzl
Maar bedankt.
Mzzl
Jij niet dan ?? Ik ken ze verder niet....robert schreef:Matthijs schreef:(ben zijn naam alleen kwijt, Sven post eens wat)
sven is/was nogal dol op de "ringsleutel"
http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.mustert/home.html
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Het mooitste is natuurlijk dat je throttle boddies in combinatie met een DTA e.d. op je auto zet.
Is het mogelijk om dit gewoon op een clio te bouwen, zonder DTA? Dus het inlaatspruitstuk vervangen, benzinedruk verhogen en daarna nog afstellen/chippen op de bank.
Gaat dit wel of niet?
Is het mogelijk om dit gewoon op een clio te bouwen, zonder DTA? Dus het inlaatspruitstuk vervangen, benzinedruk verhogen en daarna nog afstellen/chippen op de bank.
Gaat dit wel of niet?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
ja dat gaat.
Heb ik es gedaan met een clio (renix ecu) voor veban.
De ecu moet dan absoluut custom-gechipped worden omdat met trhottle bodies het MAP signaal zwaar veranderd, en de renix baseerd zn injectie op het MAP signaal.
Heb ik es gedaan met een clio (renix ecu) voor veban.
De ecu moet dan absoluut custom-gechipped worden omdat met trhottle bodies het MAP signaal zwaar veranderd, en de renix baseerd zn injectie op het MAP signaal.
dat was ook het probleem van veban.
Men had een chip gekocht die bij de snelle nokkenas hoorde. De tuner/chipsbakker zei dat tb's nix uitmaakte voor de chip. Dat klopt alleen bij 100% volgas, bij deelast liep de auto bijna niet meer van de rijkheid.
Veban had mij gevraagd of ik een oplossing had. Ze hadden mn auto wel eens gezien en wisten dat ik wat van injectiesystemen af wist. Tis toen gelukt zonder rollenbank, maar lastig was het wel.
Ding liep erg hard.
Men had een chip gekocht die bij de snelle nokkenas hoorde. De tuner/chipsbakker zei dat tb's nix uitmaakte voor de chip. Dat klopt alleen bij 100% volgas, bij deelast liep de auto bijna niet meer van de rijkheid.
Veban had mij gevraagd of ik een oplossing had. Ze hadden mn auto wel eens gezien en wisten dat ik wat van injectiesystemen af wist. Tis toen gelukt zonder rollenbank, maar lastig was het wel.
Ding liep erg hard.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ik heb eindelijk mijn t 1 spruitstuk
ik kan dan nog steeds een soort van trottle bodys er op maken
maar ik denk dat ik voor een 2 traps gasklephuis ga
ik kan dan nog steeds een soort van trottle bodys er op maken
maar ik denk dat ik voor een 2 traps gasklephuis ga
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Niet toevallig van een T2 SvenSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:ik heb eindelijk mijn t 1 spruitstuk
ik kan dan nog steeds een soort van trottle bodys er op maken
maar ik denk dat ik voor een 2 traps gasklephuis ga

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
kan ook
is er verschil?
is er verschil?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
aaaaaaaaargh
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Hier nog een paar afbeeldingen voor een F7P cq F7R;
[img]http://www.hillpower.co.uk/images/galle ... b%2001.jpg[/img]
[img]http://www.hillpower.co.uk/images/galle ... b%2002.jpg[/img]
[img]http://www.hillpower.co.uk/images/galle ... b%2001.jpg[/img]
[img]http://www.hillpower.co.uk/images/galle ... b%2002.jpg[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Aloha,
ook ff mijn duit in het zakje doen hierover. Die TB's zijn geinig, maar zoals je kan lezen in de diverse reakties komen er alweer een hoop extra dingen bij; nokkenassen, injectoren, hergeprogrammeerde chips etc etc.
45 PK erbij door het plaatsen van alleen dit; no way. Hoeveel je wint is afhankelijk van alles rondom voorgenoemde dingen. Met dezelfde injectoren en een systeem dat de lucht bundelt (airbox) waar ook je luchtsensor op kan zou je eens wat pk's kunnen pakken en je throttle response sterk kunnen verbeteren. In welk toerengebied je wint is dan weer afhankelijk van de lengte van de kelk erop.
Dus; leuk om te zien, geinig om aan te werken maar voordat je het beter hebt lopen dan dat het nu loopt, ben je een behoorlijk stuk verder. Vind je dat echter leuk om te doen en wil je verder gaan uitbreiden (met nokkenassen, uitlaat, airbox met drukopbouw, injectoren met meer opbrengst) dan zijn de mogelijkheden ineens een stuk groter geworden!
Good luck
PS; waar je wél relatief eenvoudig mee kan winnen is een programmeerbare injectie/onstekingsunit.
ook ff mijn duit in het zakje doen hierover. Die TB's zijn geinig, maar zoals je kan lezen in de diverse reakties komen er alweer een hoop extra dingen bij; nokkenassen, injectoren, hergeprogrammeerde chips etc etc.
45 PK erbij door het plaatsen van alleen dit; no way. Hoeveel je wint is afhankelijk van alles rondom voorgenoemde dingen. Met dezelfde injectoren en een systeem dat de lucht bundelt (airbox) waar ook je luchtsensor op kan zou je eens wat pk's kunnen pakken en je throttle response sterk kunnen verbeteren. In welk toerengebied je wint is dan weer afhankelijk van de lengte van de kelk erop.
Dus; leuk om te zien, geinig om aan te werken maar voordat je het beter hebt lopen dan dat het nu loopt, ben je een behoorlijk stuk verder. Vind je dat echter leuk om te doen en wil je verder gaan uitbreiden (met nokkenassen, uitlaat, airbox met drukopbouw, injectoren met meer opbrengst) dan zijn de mogelijkheden ineens een stuk groter geworden!
Good luck
PS; waar je wél relatief eenvoudig mee kan winnen is een programmeerbare injectie/onstekingsunit.
Voor de mannen met een 1800 is denk ik de beste manier van tuning met grote stappen het monteren van een F7R 2-liter motor...
Dan win je tenminste een stuk aan koppel over het gehele toerengebied... En er zijn tegenwoordig een flink aantal RTC-ers die hier over mee kunnen praten...
TB's zijn leuk speelgoed om de motor meer lucht te laten verpompen. Maar zoals al eerder vermeld... Lucht stroomt vanaf je luchtfilters door je inlaatspruitstuk, je cilinderkop, je kleppen (bediend door je nokkenassen), je uitlaatspruitstuk en de rest van het uitlaatsysteem.
En in dat gehele traject moet alles qua maatvoering/ luchtstroom op elkaar afgestemd zijn. Anders is alle moeite meestal tevergeefs...
Dan win je tenminste een stuk aan koppel over het gehele toerengebied... En er zijn tegenwoordig een flink aantal RTC-ers die hier over mee kunnen praten...
TB's zijn leuk speelgoed om de motor meer lucht te laten verpompen. Maar zoals al eerder vermeld... Lucht stroomt vanaf je luchtfilters door je inlaatspruitstuk, je cilinderkop, je kleppen (bediend door je nokkenassen), je uitlaatspruitstuk en de rest van het uitlaatsysteem.
En in dat gehele traject moet alles qua maatvoering/ luchtstroom op elkaar afgestemd zijn. Anders is alle moeite meestal tevergeefs...
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
http://homepages.nildram.co.uk/~cadams/ ... build.html
[img]http://homepages.nildram.co.uk/~cadams/ ... 6_full.jpg[/img]
[img]http://homepages.nildram.co.uk/~cadams/ ... 6_full.jpg[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
- Locatie: Alkmaar
ik zou het alleen al doen voor het zichtspeedline schreef:... Anders is alle moeite meestal tevergeefs...

een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
zo te zien gaat dus passenDonleben schreef:http://homepages.nildram.co.uk/~cadams/ ... build.html
[img]http://homepages.nildram.co.uk/~cadams/ ... 6_full.jpg[/img]

wat voorn radiator zullen ze daar gebruiken ?