[Daniël's R5TL-T] 02-09: 2019 nog iets
@Steven: ja man
goeie spul
@pierre: thx ik zal dat morgen ff nakijken...
@Strijder: de perc fan blaast koele lucht op je carb voet om vapor lock te voorkomen (dat je benzine gaat verdampen in de leiding, ze zeggen dat het helpt bij warme start) en je brandstofleiding loopt er ook doorheen...


@pierre: thx ik zal dat morgen ff nakijken...

@Strijder: de perc fan blaast koele lucht op je carb voet om vapor lock te voorkomen (dat je benzine gaat verdampen in de leiding, ze zeggen dat het helpt bij warme start) en je brandstofleiding loopt er ook doorheen...

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Ik moet altijd ff doorstarten, maja als ie dan eenmaal prutteld ff een tikkie gas en hij loopt weer normaal.
Het enige wanneer er soms iets van te merken is, is als ie net is uitgeslagen, dan wil ie heel soms wel eens in 1 tik starten. Maja als zo'n ding eenmaal kortsluiting maakt..
Het enige wanneer er soms iets van te merken is, is als ie net is uitgeslagen, dan wil ie heel soms wel eens in 1 tik starten. Maja als zo'n ding eenmaal kortsluiting maakt..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
jij kan het weten het steef 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
bij mij hangt ie er ook nog wel in
zolang ie het doet, doet ie het, en zodra ie ermee kapt, dan pleur ik hem weg

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
de werking is nogal discutabel, toen mijn auto nieuw was in 1987 zaten er nog te hete sensoren in, een koudere thermostaat in de waterslang helpt meestal veel beter, tenminste als de oude 'warme' thermo er nog in zit.Steven schreef:Hij hangt er bij mij nog steeds wel in trouwens
Maar ik rijd er dagelijks mee en het effect is echt
ik heb er momenteel niet veel last meer van, als het ding kapot gaat ben je zo 250 euro armer.
..gronings... moet vertaald wordenAbel schreef:die antiperculatie fan werkt echt wel hoor.. als ik heb niet laat uitdraaien en ik stap in de auto en ik zij weer wer 5 minuten later.. kan hij ongelovelijk stotteren en bonken
dan brand het motortje, de relais, de dynamo en de bedrading compleet af tot aan de sensor op carburateur, dus......even een zekering erachter aub.Steven schreef:Ik moet altijd ff doorstarten, maja als ie dan eenmaal prutteld ff een tikkie gas en hij loopt weer normaal.
Het enige wanneer er soms iets van te merken is, is als ie net is uitgeslagen, dan wil ie heel soms wel eens in 1 tik starten. Maja als zo'n ding eenmaal kortsluiting maakt..
is mij ook al eens gebeurd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
waar, want ik moet die zekering nog plaatsen
ik heb dit dus gehad met mijn normale fan, daar zit nu idioot dik draad op en 2 zekeringen
ik heb dit dus gehad met mijn normale fan, daar zit nu idioot dik draad op en 2 zekeringen

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Dussss...
ff getestrit de laatste paar dagen, en erachter gekomen dat mn turbo gaar is...bij stationair ratelen de schoepen aan het huis, en blaast ie blauwe rook als de ziekte (stationair, rijdend, accelereren+gas los dikke walm etc. etc.)...dus ik naar de garage toe vanmorgen, ik wilde zeker weten of het alleen de turbo was, en niet dat er meer aan de hand is...
Dus als eerste de boost pipes eraf, stuk rijden en ja hoor, geen rookontwikkeling meer...alleen bij accelereren en gas los, maar dat zijn wss versleten kleprubbers. Geen water in de olie, geen hoge druk in het koelsysteem.
Dus heb ik een nieuwe turbo nodig! niet zo'n ramp (beter als gare koppakking zal ik maar zeggen
) maarja ik wil rijden, en krijg ik dit weer
Ik kan iig zeggen: de auto loopt als een trein! Starten en lopen, geen gestotter of wat dan ook, trekt ook goed. Nog wel ff mn middendemper eruit halen, want met de 1.1 had ik nog een uitlaat roffel, en nu echt helemaal niks meer...zelfs niet met een totaal uitgebrande devil
Oh well, eerst maar die turbo fixen...
Oja kan ik zo langere tijd (paar honderd km/weekje dus) rijden zonder turbo, dus boost pipes eraf? Of is dat niet aan te raden?
ff getestrit de laatste paar dagen, en erachter gekomen dat mn turbo gaar is...bij stationair ratelen de schoepen aan het huis, en blaast ie blauwe rook als de ziekte (stationair, rijdend, accelereren+gas los dikke walm etc. etc.)...dus ik naar de garage toe vanmorgen, ik wilde zeker weten of het alleen de turbo was, en niet dat er meer aan de hand is...
Dus als eerste de boost pipes eraf, stuk rijden en ja hoor, geen rookontwikkeling meer...alleen bij accelereren en gas los, maar dat zijn wss versleten kleprubbers. Geen water in de olie, geen hoge druk in het koelsysteem.

Dus heb ik een nieuwe turbo nodig! niet zo'n ramp (beter als gare koppakking zal ik maar zeggen


Ik kan iig zeggen: de auto loopt als een trein! Starten en lopen, geen gestotter of wat dan ook, trekt ook goed. Nog wel ff mn middendemper eruit halen, want met de 1.1 had ik nog een uitlaat roffel, en nu echt helemaal niks meer...zelfs niet met een totaal uitgebrande devil

Oh well, eerst maar die turbo fixen...
Oja kan ik zo langere tijd (paar honderd km/weekje dus) rijden zonder turbo, dus boost pipes eraf? Of is dat niet aan te raden?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
lees de eerste pagina van mijn project topic maar, en baseer daar je conclusie maar op
geloof dat er wel wat goede turbo's zonder idiote prijzen door de club zwerven

geloof dat er wel wat goede turbo's zonder idiote prijzen door de club zwerven
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ok en nu is de vraag wat doe ik nu als vervanging? Ja een andere turbo natuurlijk...
Ik ga gewoon weer voor een standaard T2, ik heb echt geen geld om nu te upgraden. Ik heb ff een paar opties bekeken;
-Renault std. vervanging, iets van 500E inc.
-K-tec std. turbo, volgens hun beter dan org.
500E ex verzendkosten
-MbCarperformance(BBPT dus) std.: 555E, moet ook beter zijn dan std turbo
Ik kan ook wel een 2e hands turbo zoeken, maarja dat doe ik liever via iemand van hier, dan een of andere marktplaats sjappie...
Is ook veel goedkoper dan nieuw, maar je hebt geen garantie op kwaliteit natuurlijk...ik weet zelf niet precies wat ik het beste kan doen, vandaar deze post.
Dus als iemand wat weet, of advies o.i.d., kom maar op!

Ik ga gewoon weer voor een standaard T2, ik heb echt geen geld om nu te upgraden. Ik heb ff een paar opties bekeken;
-Renault std. vervanging, iets van 500E inc.
-K-tec std. turbo, volgens hun beter dan org.

-MbCarperformance(BBPT dus) std.: 555E, moet ook beter zijn dan std turbo
Ik kan ook wel een 2e hands turbo zoeken, maarja dat doe ik liever via iemand van hier, dan een of andere marktplaats sjappie...

Dus als iemand wat weet, of advies o.i.d., kom maar op!
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Berichten: 948
- Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
- Locatie: S'nisse
je kan hem ook laten reviseren komt de prijs geloof ik niet boven die van een nieuwe uit als hij echt helemaal gaar zou zijn en hun maken hem is het iets van 450euro inc. heb je ook weer een nieuwe turbo, bij hoet.
pm steven eens, die heeft een T2 met grootst mogelijk compressorhuis (van een Isuzu Trooper geloof ik). gekocht bij Hoet. hij weet wel hoe of wat en misschien wil ie wel van ze eigen turbo af???
Immer wieder die verdammte Holländer
Prima, regel jij dan ff een T28 Hybrid voor me?-Ray- schreef:pm steven eens, die heeft een T2 met grootst mogelijk compressorhuis (van een Isuzu Trooper geloof ik). gekocht bij Hoet. hij weet wel hoe of wat en misschien wil ie wel van ze eigen turbo af???

AREXSTYLE schreef:Dussss...
Dus heb ik een nieuwe turbo nodig! niet zo'n ramp (beter als gare koppakking zal ik maar zeggen)

geef mij maar een gare koppakking!
Nou Riel, grappig dat je het zegt. Jij zegt A, ik zeg B, en het blijkt A en B...
Koppakking doorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!

Dus. Heb maandagavond een andere turbo opgehaald, deze er dinsdagochtend op gesleuteld, geprimed en rijden maar. Samen met mn vader (hij de eer achter het stuur
). Alles gaat goed, koelsysteem werkt prima (fan slaat aan etc.) Turbo komt goed op druk, levert goed druk, prima prima prima. Op een gegeven moment, de auto is lekker warm dus wat verder open draaien tot 4000rpm...spring zegt een waterslang (achterop de waterpomp)! Sja dat kan, dachten wij. Misschien een klem niet goed vastgezet? Klem niet helemaal sjofel meer? Weten wij ook niet meer...
Auto naar de garage gesleept, CO zou ook worden afgesteld. Mn monteur niet helemaal tevreden met de hoge druk in het koelsysteem, dus wij testen testen testen, maar geen uitsluitsel of het de koppakking was of niet. Fan sloeg ook niet meer aan, water temp meter sloeg op hol. Toen was het inmiddels 1800u, terwijl hij normaal om 1700u naar huis gaat
Dus maar ff gestopt...
Volgende dag heeft mn vader (mijn vakantie weer voorbij
) alle contacten van de relais van de fan, en de thermocontact vernieuwd, de thermocontact doorgemeten, het was allemaal nog goed dus alles weer gemonteerd, en ja hoor alles doet het ook nog (verrassing!)
Nu dus wel enorme druk op het koelsysteem, water spoot uit het expansie vat, maar dat pas bij hoog+belast toerental...
Vandaag heeft mn vader (ja handige kerel he!
) de kop eraf getrokken, blijkt dat nog niet zo lang geleden de koppakking is vervangen, maar dat zonder de kop na te laten kijken...
Nou is de pakking eigenlijk wel goed, maar de 3e cilinderbus ligt te laag, vandaar dat ie pas bij hogere belasting gaat lekken
Morgen de zuigers+bussen trekken...
Kop naar een revisiespecialist gebracht, laten nakijken en er zitten haarscheuren bij de klepzittingen, dat moet normaal zijn maar je weet pas of het (te) diep is als je afperst+vlakt. Dat gebeurt morgen en dat weet ik meer over de toestand van de kop zelf...fingers crossed!
Squishvlakken zien er trouwens heel goed uit, evenals de bussen
Maargoed, ik heb dus voor een goede prijs dit blokkie gekocht met alles erop en aan. Gast vertelt mij dat hij x aantal pakkingen heeft vervangen, alles behalve de koppakking omdat die volgens hem nog perfect was. Ik ben dus duidelijk voorgelogen, want nu blijkt dat ik het hele blok uit mekaar kan trekken om zijn gepruts recht te zetten (en maar hopen dat de kop goed is
), de turbo heb moeten vervangen, de ic, de dynamo...
word er niet goed van.
Blech. Ik zal binnenkort weer ff wat foto's posten van het blokkie etc., hopelijk met wat beter nieuws
Koppakking doorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!




Dus. Heb maandagavond een andere turbo opgehaald, deze er dinsdagochtend op gesleuteld, geprimed en rijden maar. Samen met mn vader (hij de eer achter het stuur

Auto naar de garage gesleept, CO zou ook worden afgesteld. Mn monteur niet helemaal tevreden met de hoge druk in het koelsysteem, dus wij testen testen testen, maar geen uitsluitsel of het de koppakking was of niet. Fan sloeg ook niet meer aan, water temp meter sloeg op hol. Toen was het inmiddels 1800u, terwijl hij normaal om 1700u naar huis gaat


Volgende dag heeft mn vader (mijn vakantie weer voorbij

Nu dus wel enorme druk op het koelsysteem, water spoot uit het expansie vat, maar dat pas bij hoog+belast toerental...
Vandaag heeft mn vader (ja handige kerel he!





Nou is de pakking eigenlijk wel goed, maar de 3e cilinderbus ligt te laag, vandaar dat ie pas bij hogere belasting gaat lekken

Kop naar een revisiespecialist gebracht, laten nakijken en er zitten haarscheuren bij de klepzittingen, dat moet normaal zijn maar je weet pas of het (te) diep is als je afperst+vlakt. Dat gebeurt morgen en dat weet ik meer over de toestand van de kop zelf...fingers crossed!
Squishvlakken zien er trouwens heel goed uit, evenals de bussen

Maargoed, ik heb dus voor een goede prijs dit blokkie gekocht met alles erop en aan. Gast vertelt mij dat hij x aantal pakkingen heeft vervangen, alles behalve de koppakking omdat die volgens hem nog perfect was. Ik ben dus duidelijk voorgelogen, want nu blijkt dat ik het hele blok uit mekaar kan trekken om zijn gepruts recht te zetten (en maar hopen dat de kop goed is




Blech. Ik zal binnenkort weer ff wat foto's posten van het blokkie etc., hopelijk met wat beter nieuws

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Ik heb nog wel een koppie liggen als 't moet hoor, en nog velen met mij, voor een paar euri. Dat zijn allemaal de kosten niet. Het extra werk is vervelend, vooral nu de bussen ook nog kut zitten. Is wel goed te fixen allemaal, nou aan de slag ermee dan 

[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402327.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402330.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402345.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402350.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402352.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402354.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402356.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402357.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402360.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402367.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402382.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402383.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402390.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402393.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402396.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402404.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402437.JPG[/img]
Goed. Een heleboel foto's, bovenaan mn auto bij de garage, al koploos na constateren lekke koppakking (wat dus 3e cilinderbus bleek te zijn, was waarschijnlijk gewoon slechte montage van motoronderdelen door de vorige eigenaar
). De meeste foto's hoef ik geen uitleg bij te geven...die koppakking is wat erin zat, helemaal niks mis mee! Jammer jammer.
Verderop mn gereviseerde kop, geslepen krukas, onderblok met nieuwe lagerschalen (mooi he
), krukas erin, kleppen gemonteerd, krukas klaar, en nieuwe hydraulischedistributiekettingspanner
.
Wat er allemaal is gebeurd dus:
-krukas geslepen tot de 1e ondermaat
-kop afgeperst, gevlakt, nieuwe klepgeleiders, nieuwe kleprubbers, kleppen opnieuw ingefreesd
-nieuwe afdichtingen cilinderbussen
-1,9mm versterkte koppakking+kopbouten, versterkte spruitstukpakking
-nieuwe distributiekettingspanner
Blokkie wordt morgen ingebouwd, ik moet werken maar mn vader+broer+maat gaan druk aan de slag
Ik vind het alleen wel jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar zo zij het
Met andere woorden, de auto gaat dit weekend weer draaien! Als het meezit draait ie vrijdag, kan de CO en turbodruk nog ff worden afgesteld
.
Updates zullen volgen uiteraard!
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402330.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402345.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402350.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402352.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402354.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402356.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402357.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402360.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402367.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402382.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402383.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402390.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402393.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402396.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402404.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... 402437.JPG[/img]
Goed. Een heleboel foto's, bovenaan mn auto bij de garage, al koploos na constateren lekke koppakking (wat dus 3e cilinderbus bleek te zijn, was waarschijnlijk gewoon slechte montage van motoronderdelen door de vorige eigenaar

Verderop mn gereviseerde kop, geslepen krukas, onderblok met nieuwe lagerschalen (mooi he


Wat er allemaal is gebeurd dus:
-krukas geslepen tot de 1e ondermaat
-kop afgeperst, gevlakt, nieuwe klepgeleiders, nieuwe kleprubbers, kleppen opnieuw ingefreesd
-nieuwe afdichtingen cilinderbussen
-1,9mm versterkte koppakking+kopbouten, versterkte spruitstukpakking
-nieuwe distributiekettingspanner
Blokkie wordt morgen ingebouwd, ik moet werken maar mn vader+broer+maat gaan druk aan de slag



Ik vind het alleen wel jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar zo zij het

Met andere woorden, de auto gaat dit weekend weer draaien! Als het meezit draait ie vrijdag, kan de CO en turbodruk nog ff worden afgesteld

Updates zullen volgen uiteraard!
Laatst gewijzigd door Daniël W. op zo 18 sep 2005 8:26, 1 keer totaal gewijzigd.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Is deze auto toevallig van een jonge uit meppel geweest?
Beetje druk gehad de laatste tijd, vandaar dat het ff heeft geduurd...maar ik heb er al 1500km opzitten! Bij 1000km ff olie ververst+filtertje.
Blokkie start en loopt als een zonnetje, moet alleen nog wel mn turbodruk en CO afstellen, gebeurt aanstaande dinsdag. Ik heb eigenlijk helemaal geen problemen gehad
, behalve dat een aandrijfashoesklemband eraf liep (?!) maar dit ontdekte ik op tijd, en het viel nog onder garantie...Ze drinkt geen koelvloeistof (echt helemaal niks) maar lekt wel een beetje olie ergens onderop het blok, waarschijnlijk de carterontluchting; maar dat kan ik beter bekijken als ie dinsdag op de brug staat. Oja en mn ic bandje is geknapt, vraag me niet hoe...ook al was ie nieuw
Wederom:Garantie!
Wat dingetjes die nog gaan gebeuren op korte termijn:
-kachelbediening! rij er al een paar weken zonder
-draden onsteking wegwerken (ribbelslang! de renix hangt achter schutbord, dus ik heb ze wat verlengd)
-nieuwe bougiekabels+kingcable, en voor die laatste een gat boren in het schutbord
-parafan plastic pas maken
-morgen weer ff kleppenstellen, en die uitlaatverstevigingsstang monteren
-rechterdorpelkoker vervangen, en 2 plekjes aan de voorste draagbalken lassen+tectyleren
-luchtfilterhuisdeksel ff normaal monteren, en een nieuwe koudeluchttoevoerslang aanschaffen
Voor zover ik me kan bedenken...foto's moet ik nog ff maken, ze is ook al een half jaar niet meer gewassen of gepoetst. Die rooie deur begint helemaal dof uit te slaan! En dat willen we niet he
Ik moet er wel ff bij vermelden, het duurde maar een paar meters met die turbo motor om me helemaal verslaafd te maken, ik beleef er elke dag weer meer plezier mee...zeker met dit mooie weer; overschakelen als ik naast ze rij tijdens inhalen

Elke keer die verschrikte gezicht: priceless
Blokkie start en loopt als een zonnetje, moet alleen nog wel mn turbodruk en CO afstellen, gebeurt aanstaande dinsdag. Ik heb eigenlijk helemaal geen problemen gehad



Wat dingetjes die nog gaan gebeuren op korte termijn:
-kachelbediening! rij er al een paar weken zonder

-draden onsteking wegwerken (ribbelslang! de renix hangt achter schutbord, dus ik heb ze wat verlengd)
-nieuwe bougiekabels+kingcable, en voor die laatste een gat boren in het schutbord
-parafan plastic pas maken
-morgen weer ff kleppenstellen, en die uitlaatverstevigingsstang monteren
-rechterdorpelkoker vervangen, en 2 plekjes aan de voorste draagbalken lassen+tectyleren
-luchtfilterhuisdeksel ff normaal monteren, en een nieuwe koudeluchttoevoerslang aanschaffen
Voor zover ik me kan bedenken...foto's moet ik nog ff maken, ze is ook al een half jaar niet meer gewassen of gepoetst. Die rooie deur begint helemaal dof uit te slaan! En dat willen we niet he

Ik moet er wel ff bij vermelden, het duurde maar een paar meters met die turbo motor om me helemaal verslaafd te maken, ik beleef er elke dag weer meer plezier mee...zeker met dit mooie weer; overschakelen als ik naast ze rij tijdens inhalen



Elke keer die verschrikte gezicht: priceless

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
rij je nu ook harder dan 90 ?



Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Moest je zondag werken Marco?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Bijhouden?!Patrick (Basic) schreef:Gefeliciteerd.
Ik zou ook wel heel raar opkijken als een 5 tl mijn Williams bijhoudt

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Afgelopen vrijdagmiddag ff turbodruk afgesteld (eindelijk!). Gezien ik niet wist op wat voor druk deze turbo was afgesteld (drukmeter op het dash ging ook bij volgas in het rood), heb ik m maar ff laten afstellen. Bleek op 1,0 bar onder de gasklep te zitten, dus teruggezet naar een respectabele 780mbar. Ik denk dat ik nu wel op een goede 120pk zit
Koeling van de motor is ook goed, heb alleen bij lagere snelheden wat probs omdat ik nog een TL voorbumper+grill heb...ben nog op zoek naar een GTTph2 grill...
Ik ga binnenkort ook maar eens al mn vacuumslang onder de kap vervangen, grootste deel is in slechte staat. Gelijk maar silicone erin
Ik vond ook wat foto's van toen de auto voor de eerste keer klaar was, let wel DIT ZIJN OUDE FOTO'S!!! Maar ik moest ze nog ff laten zien:
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... stride.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... breach.JPG[/img]
Er komen binnenkort wel weer wat nieuwe foto's, maar mn camera heeft momenteel vakantie in de USA, dus het laat nog ff op zich wachten

Koeling van de motor is ook goed, heb alleen bij lagere snelheden wat probs omdat ik nog een TL voorbumper+grill heb...ben nog op zoek naar een GTTph2 grill...
Ik ga binnenkort ook maar eens al mn vacuumslang onder de kap vervangen, grootste deel is in slechte staat. Gelijk maar silicone erin

Ik vond ook wat foto's van toen de auto voor de eerste keer klaar was, let wel DIT ZIJN OUDE FOTO'S!!! Maar ik moest ze nog ff laten zien:
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... stride.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... breach.JPG[/img]
Er komen binnenkort wel weer wat nieuwe foto's, maar mn camera heeft momenteel vakantie in de USA, dus het laat nog ff op zich wachten

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
wel erg relaxed een tl met turbo dan sta je wel raar te kijken als je in je golfje gti of (sl)opeltje gsi der totaal uitgereden word door een 5 tl met wit plaatwerk en een rode deur 

ik heb een renaultje 5 supercampus, Gaat in de goeie richting 


Weer ff een klein updateje...
ik rij inmiddels alweer bijna 5000km probleemloos rond en 1:11,5

blokkie verbruikt helemaal geen vloeistoffen, en braakt nergens rook

Verder ben ik afgelopen weekend erachter gekomen dat mn IC wel degelijk lek is

Lag een laagje zwarte zooi in, en ik heb het dus nooit gezien. Verder ziet ie er wel goed uit; is zoiets te repareren?
Gaat om een scheurtje van nog geen millimeter, en ong. 4cm lang.
Half december wordt de auto ook voorzien van een nieuwe rechterdorpel,
en kan ik dan ook gelijk ff van onder tectyl bijwerken etc...

Ik ben nog steeds opzoek naar een koudeluchtslang naar het luchtfilterhuis, ze blijken nogal schaars maar zijn bij mr. Reno 55 euro inc.

En! De veer van het remdrukverdeler. Ik rij al 10 maanden zonder achterremmen geloof ik


De strip maak ik nog wel ff zwart met black chrome, maar hier ff een voorproefje van mn nieuwe embleem:
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... mbleem.JPG[/img]


::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
ik maak originele IC`s van compleet aluminium zoals je ze hebben wil geen probleem.
laat maar wat horen via pm
laat maar wat horen via pm