Hallo,
Nadat ik mijn twingo heb verlaagd, - 4 cm, op z'n orginele veerpoten, heb ik speling op mijn voorste poten.
Als ik auto op de krik heb en aan een wiel ga lopen sjorren, dan zie je onder de motorkap de veerpoot gewoon bewegen, dus los van het carroserie.
De bout kan strakker worden gedraaid.
Kan dit aan het rubber liggen die hier tussen zit, of zijn de schokbrekers gewoon op?
Tevens klinkt er een vreemd gezoem als ik boven de 40 km/h kom, maar met een bochtje naar rechts verdwijnt het.
Het linker voorwiel was ook scheef af gesleten, kan dit door wiellager komen?
Of een ander lager in het blok ( het gezoem dan)?
Alvast bedankt,
Douwe
probleem na verlagen twingo
Kijk eerst ff na of je veer op de goede plek zit en draai daarna de bout goed vast...
Als je de bout niet goed vast krijgt, is je veer te kort voor de veerpoot en zul je andere (lees: kortere) veerpoten moeten hebben...
Dat gezoem is hoogstwaarschijnlijk wel een versleten lager ...
Uitlijning is ook belangrijk tegen versleten (schuin afgesleten) banden...
Als je de bout niet goed vast krijgt, is je veer te kort voor de veerpoot en zul je andere (lees: kortere) veerpoten moeten hebben...
Dat gezoem is hoogstwaarschijnlijk wel een versleten lager ...
Uitlijning is ook belangrijk tegen versleten (schuin afgesleten) banden...
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T