fotootje van robs cliootje

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
rob123

Dit is em dan mijn groene clio. Heb hier nog de nederlandse nummerplaten, ondertussen rij ik rond met zwitserse.
Btw, voor iedereen met een nog niet verroeste bak heb ik nog wel een tip. Check geregeld je dorpels, als de puntlassen aldaar beginnen te roesten is de ellende niet te overzien. Bij mij is het reeds zover. Was ik maar op tijd geweest met wat hammerite. Die puntlassen zijn gaan roesten, omdat er kleine roestgaatjes zaten in de dorpel, vervolgens is de rand waarin je ook je krik zet gaan vervormen(die rand loopt van voorwie tot achterwiel, bij de 5 is het hetzelfde), waardoor er nog meer water bij kon en ziedaar de ellende. Voorlopig heb ik het maar een beetje proviserend opgelost (dwz, dusdanig dat die zo geen apk doorkomt indien ze het vinden). Maar heb goeie hoop, want het is vrij moeilijk te zien. Wat ik maar zeggen wil: als je gesteld bent op je renault, wees niet zo dom als ik, en doe iets voor het te laat is. Kieper wat wat olie in je dorpel of iets dergelijks (er zijn een paar handige plastikdoppen aan de binnenkant waarin je een trechter kunt zetten) en kwak wat hammerite op die rand.

Rob

[img]http://tinypic.com/9790s6.jpg[/img]
rob123

Ach ik loop me toch te vervelen. Dus kan nog wel meer vertellen.
Heb dit ding al een jaar of drie. Was op zoek naar redelijk geprijsde tweedehands auto. Aldus geen germaanse skelter, maar een franse. Ben niet zo'n auto freak, maar de clio is een leuk geval om te zien. Het is een 1.4. Dus niet echt een rappe bak, maar o wat kun je er lekker een bocht mee nemen! Vooral hier (ik woon sinds anderhalf jaar in zwitserland) kun je daar lol mee hebben.
Hoewel je gek kunt worden van alle gebreken, vind ik het zo onderhand wel iets hebben, die typische probleemjes met franse auto's. Mijn ventilator werkt alleen in standjes 1 en 3. Standje 2 werkt niet. Heb weleens de lampjes in mijn dashboard vervangen, maar heb de moed nu maar opgeven. Mijn hoofdsteun is losgerammeld, en een stoel repareren is niet echt een uitdaging.
Als gezegd ben niet echt een freak, maar heb altijd problemen met geld, dus als het even kan probeer ik zelf iets te doen. In drie jaar tijd is dat het volgende:
*verdeler kap
*uitlaat (twee laatse stukken, echt leuk werk maar niet heus, liggend onder je auto, proberen vastgeroeste bouten los te draaien, kwam eruit door moer 12 erop te rammen op een hamer). Vlak voor de vervanging gespeeld met uitlaat kit, want er was opeens een gat en was op vakantie.
*roest aan de dorpels, gespeeld met popnagels en polyester.
*en of ander plastik dingetje teruggeduwd in stuurkolom, opeens kon ik mijn stuur op en neer bewegen.
*twee keer bougiekabel vervangen.
Al met al, vast dat best wel mee.
Zo eens per half jaar ga ik naar nederland via duitsland. Niets leuker dan plankgas op de snelweg scheuren, maar rij altijd in de nacht om andere dwazen zoveel mogelijk te vermijden.

Dat was het dan
Rob
mike16v

welkom! leuk he renault's die houden je altijd wel bezig :lol:

ga je er nog iets leuks mee doen, andere velgies, of hou je hem liever origineel?

best pittig toch zo'n 1.4, volgens mij toch nog 80 pktjes...
rob123

Zoiets ja, kan er toch mooi de 180 mee halen. Wel eens gereden in de corsa van mijn ouders, een 1.2, is toch wel een verschil. Bovendien met de benzineprijzen van vandaag is een 1.4 wel een mooie middenweg. En wat tuning betreft, ik houd het maar bij wat noodzakelijke werkzaamheden. (geld, tijd en dergelijke ook nodig voor bier, vakantie, voedsel e.d.). Eerlijk gezegd wat die roest betreft baal ik een beetje van me zelf, was te voorkomen....Je raakt toch een beetje gehecht aan je bak en roest op nare plekken (waar je eigenlijk moet gaan lassen) is niet leuk als ie het voor de rest nog zo goed doet. Zonder die bruine rotzooi, kan ie best nog een tijdje mee met maar 130000 km op de teller. Bovendien weet ik niet wat ik hierna ga doen, zit hier nog voor 2 jaar of zo, en dan moet ik ergens een baan vinden. Is dat niet in europa dan is dat einde auto......Dus voorlopig is het plan om hem twee jaar draaiende te houden en om hem volgend jaar door de apk test hier te krijgen (hopen dat ze niet ontdekken dat die rand voor 50% uit polyester, popnagels en wat stukke ijzer is gemaakt)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Welkom hier.

Wat doe je voor een werk dan dat je in het buitenland zit??
rob123

In nederland noemen ze het een aio-schap of ook wel promoveren. Moet hier in een jaar of 3,4 een onderzoek afronden en mag ik mezelf doctor rob noemen. Voordat ik hier kwam beetje in een bibliotheek gewerkt in nederland, was alles wat ik kon vonden. Ze betalen me een minimumloon hier, en op zich kan daar redelijk van rond komen en zolang die clio niet al te grote gebreken gaat vertonen kan ik ook nog wel een beetje rondschuren al wordt die benzine wel duur....
Het werk dat ik moet doen hier is programeren om grondwater stroming te modelleren in grotten en spleten. Wel leuk, nu hopen dat ik hier een baan mee kan vinden.
Menno

Waar maak je die modellen in? Matlab, of iets heel specifieks?

Ennuh: je klinkt best enthousiast over je clio (en terecht), dus ik zou d'r gewoon voor gaan:
ritsel ergens een slijptol, wat blik en een lasapparaat.
Rotte zooi weghalen (meeste, en vervelendste werk), stukkies blik op maat zagen, knippen of slijpen, d'r in bakken, afwerken, spuiten, in de teer zetten, en hij kan weer een eeuwigheid mee.
rob123

Programeer in FORTRAN, lekker ouderwets.
Tja over die kokerbalken of hoe die dingen ook heten:
Voorlopig heb ik die kokerbalken best wel netjes opgeknapt. Dus voor het komende jaar hoop ik dat ie niet verder roest....Indien ze moeilijk doen (volgend jaar moet ie voor de test) wordt het lassen ja. Maar dat wordt dan wel een hels karwei. Heb wel gezien via de roestgaten hoe het er van binnen uit ziet en dat is niet zo fraai. Volgens mij komen er drie plaatstukken bij elkaar: de bodem, dat gebogen plaatwerk met de steenslag verf erop en een plaat die loodrecht naar boven loopt.....(die zit als het ware in de carroserie). Die laatste is op sommige stukken flink naar boven weggeroest. Dus als ik ga lassen zit ik volgens mij te klooien met drie platen. Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Anyway als er iemand nog een goed idee heeft om stukjes oplapwerk te verbergen voor de apk, ik ben zeer benieuwd. Voorlopig hou ik het op tecyl, maar gezien het allen op die rand zit is dat natuurlijk ook verdacht.
Blijft vreemd toch, complete bruggen zijn gepopnageld uit stukken stalen en bij je auto mag dat niet. Als het geen probleem zou zijn, had ik hem veel mooier (steviger) kunnen popnagelen, dan had je het kunnen zien, maar ik durf te wedden dat je desnoods een comlete bodem kunt popnagelen voor je auto die echt wel stevig is. (Heb wel eens een MIG gezien, ook comleet gepopnageld)
Plaats reactie