
M'n versnellingsbak was begin 2004 overleden en moest gereviseerd worden. Reviseren van een versnellingsbak is niet bepaald goedkoop, maar heb er uiteindelijk voor gekozen om wat geld erbij te leggen en meteen een 16V (F7P) blok erin te hangen met de daarbijhorende JB3 Versnellingsbak.
Het motorblok en versnellingsbak heb ik uit Zeeland opgehaald en heb de motorblok laten vlakken en flink wat nieuwe onderdelen erop gezet. Onderblok zag er nog prima uit dus heb daar niks aan gedaan. De motor komt uit 1995 en had 120.000 km op de teller staan.
Vervolgens heb ik eind 2004 de motor die uit elkaar lag naar Bart gebracht die mijn project wilde verwezenlijken. In no time had hij alle schroefjes op zijn plaats en lag het blokkie met de nieuwe onderdelen inelkaar. Het was nog wachten op de nieuwe koppeling en de versnellingsbak kon erop gezet worden. Nog kleine moeilijkheid bij de dummylager, maar dat had Bart goed opgelost.
Toen had ik m'n auto begin 2005 naar z'n werkplaats gebracht om de motoren te verwisselen. Daarvoor waren nog een aantal onderdelen nodig zoals luchtfilter, radiator, ventilator, spruitstuk, tripodekoppeling (waardoor versnellingsbak stuk was gegaan), Motorkabelboom, dynamo etc. etc. etc.
Uiteindelijk na aantal avonduren en drukke tijden heeft Bart m'n project verwezenlijkt. De 16V motor ligt erin en rijdt als een trein. Het past allemaal net aan (klein bobbeltje op m'n motorkap, maar dat wordt weggewerkt).
Ik haalde em gisteravond op en reed weg, eindelijk weer in m'n Reno. Ik stond echt verbaast hoe snel die was


Ik wil Bart nog bedanken voor het knappe en nette werk dat hij verricht heeft. Het zit echt netjes in elkaar, tnx

Foto's komen nog van het blok.
Grts. Stephan