Maus schreef:Om weer eens even op 't interface-verhaal terug te komen voor satalietbediening en display in de Megane II.
M'n broer heeft de radio vervangen door een DEH 6700MP (staat op de site aangegeven dat bij de interface (CA-D-PI.180) bovenstaande radio hoort). Maar zoals jullie waarschijnlijk al door hebben, ook hierbij geen werkend display en satalietbediening.
Alles is aangesloten zoals 't beschreven staat, maar het werkt gewoon niet.
Iemand enig idee of dat we 't ooit wel werkend gaan krijgen?
Niemand?
Ik heb laatst ook een nieuwe Pioneer radio laten inbouwen in mijn Clio II en heb hierbij ook een interfacekabel gekocht. Kabel is goed aangesloten, de stuurbediening werkt wel, maar het display NIET
Maar wanneer ik de auto start staat er wel PIONEER in het display en verder doet ie niets. Pioneer gebeld en zij zeggen dat er op mijn radio geen display-output zit!!!
Kortom of je hebt de verkeerde kabel of het werkt ECHT NIET!!
Heb een vraagje. zit er überhaubt een remote bij de standaard bedrading van een megané uit '98 ? Verder stort de moter op de versterker.Dit terwijl de voedings en geluidsdraden appart liggen. Enig idee hoe dit op te lossen is?
Mike (spitsoor) schreef:Heb een vraagje. zit er überhaubt een remote bij de standaard bedrading van een megané uit '98 ? Verder stort de moter op de versterker.Dit terwijl de voedings en geluidsdraden appart liggen. Enig idee hoe dit op te lossen is?
Meestal heeft de massakabel een overgangsweerstand ! oplossing FF schuurpapiertje langs de massa aansluiting op de auto moet het storen weg zijn Zit alleen een remote draad als je hem zelf aansluit
oke thnx morgen ff bekijken. Die remote zit er dus niet nou ja dan maar aan het contact dat via de de sleutel gaat. Zit de radio nu ook op dus gaat lukke
MXP schreef:Ik heb laatst ook een nieuwe Pioneer radio laten inbouwen in mijn Clio II en heb hierbij ook een interfacekabel gekocht. Kabel is goed aangesloten, de stuurbediening werkt wel, maar het display NIET
Maar wanneer ik de auto start staat er wel PIONEER in het display en verder doet ie niets. Pioneer gebeld en zij zeggen dat er op mijn radio geen display-output zit!!!
Kortom of je hebt de verkeerde kabel of het werkt ECHT NIET!!
Bij de papieren welke bij de interface zitten, staat dat dat type radio welke m'n broer nu heeft, zou moeten werken met die interface...
Nou ik heb besloten.. ik ga toch egt de DLS CA51 versterker kopen en (laten) aansluiten op mn DLS PS5a composet en de kleine 10cm speakers achter.. en als ik dan weer geld heb koop ik er nog een woofer bij
Hopen dat het allemaal mee zit en dat het geluid een geslaagd geluid gaat worden
Ik zou zowel de versterker als de subwoofers laten staan . Ik zie in je handtekening dat je bij Nijmegen woont. Mijn advies: ga een middagje naar Hifi-Point is Boxmeer en luister daar eens naar Ground Zero of evt. Audiobahn. Hier ga je echt blij van worden . Hifi-Point is de importeur van Ground Zero, zie hun website: http://www.magma-audio.nl. Je krijgt daar goed advies en ze bieden erg goede service. Een condensator wordt geadviseerd vanaf 500W RMS, dus deze zal je niet nodig hebben, tenzij je het puur voor de looks wil hebben.
Audiozaak 'de tunnel' in nijmegen hoor ik wel vaak van dat ze wel goed spul hebben. Bouwen ook grij in. Heb er zelf geen ervaring mee emt die tent maar misschien is het iets, hoef je niet xtra naar boxmeer te gaan
Eventjes een vraagje. Ik ben een beetje aan het kijken voor andere audio in mŽn auto.
Kan iemand me vertellen of ik een beetje een goede set heb uitgekozen of eventueel ( voor het zelfde budget) beter iets anders kan kopen..
Persoonlijk zou ik de versterker van Lanzar laten liggen. Qua klank beduidend minder en opgegeven vermogen haalt deze absoluut niet. Die opgegeven RMS waarden kloppen voor geen meter op die site. Subwoofer en composet gaan je wel blij maken, maar die versterker absoluut niet
Kan je me vertellen een betere versterker is die past in mijn budget? Het gaat dus om de aansturing van die 2 woofers en composet. Misschien nog een setje speakers, dat ligt er alleen helemaal aan hoeveel geluid die composet geeft.
Alvast bedankt
Oké, maar ga je voor SQ (Sound Quality) of SPL (Sound Pressure Level)? Wat is je muziekvoorkeur?Waarom wil je twee subwoofers? Is dit puur voor de show en inbouw of voor het aantal dB? Je kunt namelijk ook overwegen om 1 X-ION subwoofer te nemen. Bouw je zelf een kist en neem je een gesloten of gepoorte kist? We hebben iets meer info nodig om advies te geven.
Ik wil in principe een set hebben met 2 goede subwoofers ( ook voor de look..) en een goede composet. Dus een lekkere bas en mooize zuivere mid/hoge tonen.
Ik heb een vraagje; bij een standaard radio van een Traffic (CDR 2005) zitten 4 boxen, 2 in de deuren en 2 in het dash. nu weet ik dat er 4 in het dsh kunnen (net kleine tweeters zoals in de megane2) heeft iemand dit? of ervaring mee? moeten van de garage koen anders betaald het bedrijf niet
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden(en ze kosten ook genoeg)
zo 'k kwam een amp tegen voor mijn sub
voor een redelijk prijsje
[img]http://img392.imageshack.us/img392/6324/image0772tu.jpg[/img]
maar meegepakt, nou alleen nog ff uitvinden hoe ik 2
amp's aansluit op 1 accu kabel?
iemand ideeen
toch wel prijzig zo'n ding, of heb je een geldboompje in de tuin luco
kan er eentje kopen met alles erop en eraan dus digitenne, navigatie, enz enz enz enz en in een alpine hoort dus ook alpine
setje was bij elkaar 6000 euro zegt die maar vraag me af of dat wel klopt
die link van jouw zegt 2499 maar das zonder navi en digitenne enz enz
Erik Olijnsma schreef:ben benieuwd, en anders hoor ik het wel
ik heb geen haast maar als het een koopje is
die man krijgt binnenkort nieuwe auto en wil daar weer nieuw spul in
maar ik heb geen haast zover zijn we nog niet met de alpine, maar als er genoeg bij zit
hij wilde er rond de 2000 voor hebben, dan moeten er dus echt wel veel extras op zitten