Ik heb toch nog wel wat vragen mbt tot de aansluitingen op de solex dis carb en de intercooler van de gtt.
Helaas kan ik nergens een duidelijk schema vinden welke nippels waarvoor dienen en blijft het gokwerk en naar plaatsjes in het motorruim staren.
Wie kan mij vertellen waar de 2 nippels op de IC naartoe behoren te gaan? Naast de 2 grote lucht doorlaten heb je aan de onderkant van de ic nog 2 nippels zitten. Die bedoel ik dus.
Verder zou ik het zeer op prijs stellen als iemand een schema had van de aansluitingen van de solex carb of een paar duidelijke foto's met een beetje uitleg welke slang wat is en waar naartoe gaat.
Bedankt vast.
aansluiten slangen
die 2 nippels aan de onderkant van je ic
komen in een(bevestegings) plaat te zitten zodat je ic blyft zitten
samen met een rubber band van boven naar beneden ook nog eens vastklemt
foto's kan ik je helaas niet aan helpen
komen in een(bevestegings) plaat te zitten zodat je ic blyft zitten
samen met een rubber band van boven naar beneden ook nog eens vastklemt
foto's kan ik je helaas niet aan helpen
-
misschien kan je zelf een foto plaatsen en dan kunnen we hier kijken wat waar moet is misschien makkelijker! of kijken of iemand bij jou in de buurt woont die je ff kan helpen.
mooi dat scheelt weer dat het geen aansluitingen zijn want ik wordt er langzaam een beetje gek van van al die slangetjes
en het motortje is een 1.2 en ga eerst met de orginele carb aan de gang maar het wordt toch wel aangeraden om de carb te nemen van een gtt.
bedankt allemaal weer.

en het motortje is een 1.2 en ga eerst met de orginele carb aan de gang maar het wordt toch wel aangeraden om de carb te nemen van een gtt.
bedankt allemaal weer.
De originele carb zal uberhaupt niet werken omdat daar alle turbodruk aan alle kanten naar buiten blaast 
Een gtt carb is voor een 1.2 wel bruikbaar neem ik aan, voor de 1.4 is ie wat klein, dus hij is wat minder klein voor de 1.2
Aan de linkerkant van de carb zitten 2 nippels. De onderste verbind je via een t-stuk met de nippel bovenop de zwarte elleboog die op de carb zit. De bovenste is de benzinetoevoer, die van de Benzinedrukregelaar afkomt (die heb je ook nodig van de GTT!) De aansluiting die je op je t-stuk vrij hebt zet je bovenop die benzinedrukregelaar. De gtt heeft er een T-stuk met nog een aansluiting op die naar de drukmeter in je dash gaat.
De andere twee nippels op je elleboog aan de rechterkant kun je doorlussen met een slangetje, of afdoppen, niet nodig.
Je hebt dus ook een benzinepomp nodig, ik weet niet of die al op de kadett zit, maar ik betwijfel het. Zorg voor een pomp met voldoende capaciteit (vrijwel elke pomp van een MPI motor voldoet wel) en benzineslangen met een ruime diameter (6mm).
De benzinedrukregelaar heeft 4 aansluitingen. De bovenste gaat de turbodruk op, dus vanaf eerdergenoemd t-stukje. De slangen aan de zijkant is toevoer. Een komt ie op binnen, de ander gaat naar de carborateur. De onderste aansluiting is de retourslang naar de tank.
Ik heb het cupboek nog online staan geloof ik, kijk eens voor aansluitingen op
http://members.lycos.nl/csa51/Coupe/
daar staat ook wel wat tussen?

Een gtt carb is voor een 1.2 wel bruikbaar neem ik aan, voor de 1.4 is ie wat klein, dus hij is wat minder klein voor de 1.2

Aan de linkerkant van de carb zitten 2 nippels. De onderste verbind je via een t-stuk met de nippel bovenop de zwarte elleboog die op de carb zit. De bovenste is de benzinetoevoer, die van de Benzinedrukregelaar afkomt (die heb je ook nodig van de GTT!) De aansluiting die je op je t-stuk vrij hebt zet je bovenop die benzinedrukregelaar. De gtt heeft er een T-stuk met nog een aansluiting op die naar de drukmeter in je dash gaat.
De andere twee nippels op je elleboog aan de rechterkant kun je doorlussen met een slangetje, of afdoppen, niet nodig.
Je hebt dus ook een benzinepomp nodig, ik weet niet of die al op de kadett zit, maar ik betwijfel het. Zorg voor een pomp met voldoende capaciteit (vrijwel elke pomp van een MPI motor voldoet wel) en benzineslangen met een ruime diameter (6mm).
De benzinedrukregelaar heeft 4 aansluitingen. De bovenste gaat de turbodruk op, dus vanaf eerdergenoemd t-stukje. De slangen aan de zijkant is toevoer. Een komt ie op binnen, de ander gaat naar de carborateur. De onderste aansluiting is de retourslang naar de tank.
Ik heb het cupboek nog online staan geloof ik, kijk eens voor aansluitingen op
http://members.lycos.nl/csa51/Coupe/
daar staat ook wel wat tussen?
oke ik voel me echt een dom blondje maar langzaam begin ik het te snappen.
Ik heb de elleboog niet. Helaas kwam die niet mee met de carb. Dus daar moet ik nog naar opzoek. Voor nu wil ik nog met de orginele carb rijden (dat gaat ik heb mensen gesproken die nog rijden met de orginele carb).
De onderste nippel komt dus vanaf de actuator via de de zwarte elleboog.
De hogere nippel is de benzine toevoer (aan dat uistekende ding op de carb)
[img]http://www.xs4all.nl/~msluijt/tmp/Afb005.jpg[/img]
maar wat zijn dan de nippels aan de andere kant. Ik snap de onderste 2 dat moeten koeling nippels zijn voor de koelvloeistof.
De andere 2 tast ik nog een beetje van in het duister.
[img]http://www.xs4all.nl/~msluijt/tmp/Afb006.jpg[/img]
Ik heb de elleboog niet. Helaas kwam die niet mee met de carb. Dus daar moet ik nog naar opzoek. Voor nu wil ik nog met de orginele carb rijden (dat gaat ik heb mensen gesproken die nog rijden met de orginele carb).
De onderste nippel komt dus vanaf de actuator via de de zwarte elleboog.
De hogere nippel is de benzine toevoer (aan dat uistekende ding op de carb)
[img]http://www.xs4all.nl/~msluijt/tmp/Afb005.jpg[/img]
maar wat zijn dan de nippels aan de andere kant. Ik snap de onderste 2 dat moeten koeling nippels zijn voor de koelvloeistof.
De andere 2 tast ik nog een beetje van in het duister.
[img]http://www.xs4all.nl/~msluijt/tmp/Afb006.jpg[/img]
-
- Contacteer:
Ik pak wel ff de hayness erbij.
2 tellen
2 tellen
Onderste foto:
Bovenste nippel: benzinetoevoer.
Onderste nippel: komt samen met de nippel aan die kant op de elbow en die gaan samen naar de drukmeter en de bovenste aansluiting van de benzinedrukregelaar.
Bovenste foto:
Schuine nippel vooraan: benzineoverloop (gewoon losse slang naar beneden gooien)
Andere nippel kun je de actuator (op de turbo) en je dumpvalve mee regelen.
De bovenste 2 aansluitingen op de elbow aan deze kant kun je doorverbinden met elkaar of allebei afblinden, deze zijn onnodig voor je turboombouw.
Bovenste nippel: benzinetoevoer.
Onderste nippel: komt samen met de nippel aan die kant op de elbow en die gaan samen naar de drukmeter en de bovenste aansluiting van de benzinedrukregelaar.
Bovenste foto:
Schuine nippel vooraan: benzineoverloop (gewoon losse slang naar beneden gooien)
Andere nippel kun je de actuator (op de turbo) en je dumpvalve mee regelen.
De bovenste 2 aansluitingen op de elbow aan deze kant kun je doorverbinden met elkaar of allebei afblinden, deze zijn onnodig voor je turboombouw.
-
- Contacteer:
Bovenste is toevoer.
Onderste regelt je retour.
Beiden worden aangesloten op de benzinedrukregelaar.
Onderste wordt aangesloten op bovenkant van je regelaar en de bovenste op 1 van de zij-aansluitingen. Andere zij-aansluiting gaat naar je benzinepomp en de onderste gaat retour naar je tank.
Heb helaas ff geen schemaatje ervan.
Onderste wordt aangesloten op bovenkant van je regelaar en de bovenste op 1 van de zij-aansluitingen. Andere zij-aansluiting gaat naar je benzinepomp en de onderste gaat retour naar je tank.
-
- Contacteer:
ja Steef ik ga je steeds minder mogen 

peter5GTTurbo schreef:Bovenste is toevoer.
Onderste word aangesloten op de aansluiting op de zwarte elleboog en via een t-stuk op de regelaar. had ik dat niet geschreven ?

Bovenste gaat op één van de zijaansluitingen (de dunste) van de benzinedrukregelaar.
Jep.
Daar zit een speciale nippel voor met een kogeltje dat er maar eenrichtingsverkeer mogelijk is. Kijk of je die nog kan vinden, aangezien het originele klepje (op de rembekrachtiger) wel moeilijk wil doen met overdruk (dat komt doordat er dan vacuum voor 't klepje zit en turbodruk erachter, da's wat veel van 't goeie).
En een slang van een cm doorsnee is niet verkeerd.
Daar zit een speciale nippel voor met een kogeltje dat er maar eenrichtingsverkeer mogelijk is. Kijk of je die nog kan vinden, aangezien het originele klepje (op de rembekrachtiger) wel moeilijk wil doen met overdruk (dat komt doordat er dan vacuum voor 't klepje zit en turbodruk erachter, da's wat veel van 't goeie).
En een slang van een cm doorsnee is niet verkeerd.