stuurbekrachtiging in bouwen

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
migila
Contacteer:

Is het mogelijk, zonder de hele auto te verbouwen of het stuurhuis te vervangen, mogelijk om stuurbekrachtiging in een clio aan te brengen?

Een vriend van me wil een clio 16v kopen uit 92 maar die heeft geen stuurbekrachtiging en daar baalt hij van. Voor de rest is die clio helemaal goed namelijk.

Alvast bedankt, Groeten Michiel
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Nee!! :wink:

stuurhuismoet zowiezo vervangen worden. maar waarom zou je een bekrachtingd stuurhuis willen. Een onbekrachtigde stuurt directer.

het enige voordeel wat je hebt met een bekrachtigd stuurhuis, is het inparkeren.

Alles is om te bouwen. als je alle onderdelen maar hebt.

Gr.Frits
migila
Contacteer:

ok bedankt.. stuurbekrachtiging rijdt lekkerder... vind die vriend van me en ik ben het er wel mee eens :)

Groetjes MIchiel
Madmaus

Nou ik snap wel dat ie dat wilt. Laatst moest ik me auto slepen, dus zonder stuur bekrachtiging. En daar ga je dan met je super kleine sport stuurtje en 195 wielen. Amper te draaien. vanuit stilstand draaien is gewoon niet te doen.

Migila er staan genoeg cliotjes met stuurbekrachtiging. Gewoon verder kijken.
Bram

Ik vind stuurbekrachtiging echt niet fijn. Vind het nogal zenuwachig af en toe. Gelukkig zit het er bij m'n clio niet op (Y)
migila
Contacteer:

je zult er toch aan moeten geloven. Je volgende auto heeft wel stuurbekrachtiging :)
Bram

Echt niet
Vos

:lol:
LotuzClioWilliams

Als die vriend van jou een dag wil uittrekken om mijn stuurbekrachtiging gratis te vervangen met zijn onbekrachtigde systeem, dan heb ik misschien wel interesse. Een beetje "car fitness" kan geen kwaad. :p
Menno

Frits schreef:Nee!! :wink:

stuurhuismoet zowiezo vervangen worden. maar waarom zou je een bekrachtingd stuurhuis willen. Een onbekrachtigde stuurt directer.

het enige voordeel wat je hebt met een bekrachtigd stuurhuis, is het inparkeren.

Alles is om te bouwen. als je alle onderdelen maar hebt.

Gr.Frits
Nope, een bekrachtigde clio stuurt directer, stuurhuis heeft namelijk kortere overbrenging.
Een bekrachtigde Clio rijdt gewoon beter, omdat je veel sneller kan sturen, en omdat je kan voelen wat er gebeurt, ipv dat je alleen maar aan 't fitnessen bent.

Als je niet aan serieus bochtenwerk doet is de stuurbekrachtiging idd alleen leuk voor 't inparkeren, en klinkt "onbekrachtigd" een stuk stoerder in de kroeg :D
LotuzClioWilliams

Het is ook lekker stil in de wagen zonder die stuurbekrachtiging. :wink:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Menno schreef: Nope, een bekrachtigde clio stuurt directer, stuurhuis heeft namelijk kortere overbrenging.
Een bekrachtigde Clio rijdt gewoon beter, omdat je veel sneller kan sturen, en omdat je kan voelen wat er gebeurt, ipv dat je alleen maar aan 't fitnessen bent.

Als je niet aan serieus bochtenwerk doet is de stuurbekrachtiging idd alleen leuk voor 't inparkeren, en klinkt "onbekrachtigd" een stuk stoerder in de kroeg :D
Solly (F) Verkeerd om aan het denken. 8)
Menno

naja, voor erg softe overmatig bekrachtigde auto's heb je wel gelijk.

En om nog ff op de vraag terug te komen; je kunt de stuurbekrachtiging achteraf inbouwen, is wel 't nodige werk. D'r moet ergens een fotoverslag zwerven hiero, van het inbouwen op de clio van Bas
Robke
Car: Lexus IS250

Ik heb geen stuurbekrachtiging meer op m'n Clio ,m aar nog wel het kortere, bekrachtigde stuurhuis.
Echt lomp zwaar vind ik het niet sturen en hij stuurt nog steeds lekker strak.

Ik heb wel eens in een Clio 16V zonder standaard stuurbekrachtiging gereden en dat miste ik echt niet....
MarcoG
Contacteer:

Ik heb nog een verkrachtigd stuurhuis liggen waar ik niks mee doe...

En met stuurbekrachtiging gaat het ook nog zwaar zat. (Y)
Michel S.
Contacteer:

Heb van ellende zelf maar stuurbekrachtiging bij de 5 ingebouwd. Juist van de Clio. Hebben zelf ook een clio met stuurbekrachtiging en dat stuurt me toch een eindje lekker.
Om te cruisen boeit het geen ruk. Maar op snelheid kun je heel nauwkeurig sturen.
En nog belangrijker je kunt nauwkeurig sturen voor een km of 20.

Bij de 5 zonder stuurbekrachtiging had ik toch de nodige pijn in mijn armen na een half uurtje snelheid rijden.
Met stuurbekrachtiging boeit het niet. Je snijdt de bocht met perfectie in en vliegt er door heen om na 30 minuten lekker uit te stappen.
Wua directheid kan ik niet zeggen dat het stuur nu anders is. Het is nog steeds super direct, en het geeft alle informatie aan de bestuurder door. Dat miste ik wel eens bij non stuurbekrachtigd..

Ben het wel met je eens als het om de hyundai gaat ofzo. Daar is de stuurbekrachtiging kut van. Veel te licht en een strontvlieg op je stuur zorgt al voor afwijkingen.
Plaats reactie