ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Bij DHL mag je dus gewoon lekker thuis zitten, zo'n goeie baas hebben wij.
Nico Clio RS
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 18:46
Locatie: Den Helder

R21 TXE tegen Calibra 2.0 8v

LEuk zo'n sportmodellutje kan tie nog harder??? :lol: vond tie nie leuk :D

R21 TXE vs Mercedes C200

hield hem bij tot zijn remmen niet meer deden stonden bijna in de FIK
Abs lampje aan :lol: remmen krom :D

R5 GTT vs Politieauto (Vento op gas)

Dat is pech turbo weg kenteken niet gezien :lol: avond maar in de kroeg gezeten in de hoop dat ze me niet zouden vinden (N) Nooit meer wat van gehoord :lol: :lol: :lol:
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ClitoRS schreef:Clio rs vs Stilo Abarth
Whoehhaaahhhaahhaa daaaag stilo (S)

Clio rs vs E55 AMG
leuk in tussensprintjes 125 in 3 tot red line :)
Bye bye Mercedes AMG (500pk)!!!!!

Clio rs vs Alfa 156
Kon hem niet eens meer in me spiegel zien
Stond s'avonds de eigenaar van die alfa voor me deur of ik me RIJBEWIJS ff in wou leveren ?????? Was hoofdagent bij politie :( :( :( :evil: :( (N) snelheidsoverscheiding van meer dan 100km kon het niet eens precies klokken dus heeft er maar 70km van gemaakt
HIJ daagde mij toch uit ????
off topic:

Het basismodel van de E-klasse heeft 122 pk. De AMG heeft er 476. De lichtste benzinemotor levert 240 Nm, de AMG is goed voor een recordwaarde van 700 Nm. De kalmste E-klasse, een diesel, neemt 12.1 seconden voor de sprint van 0 naar 100 km/u. De AMG heeft slechts 4.7 seconden nodig. Terwijl de diesel voluit accelereert, sprint de AMG van 0 naar 100 km/u, terug naar stilstand en weer naar 100 km/u. Dan is de AMG nog steeds sneller. De top van vrijwel alle E-klassen is elektronisch begrensd op 250 km/u, zo ook het topmodel. Oh ja, de instap E-klasse kost 49.900 euro. De testauto kost rijklaar 161.000 euro.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Oftewel, niet bye bye AMG,

Maar VET bye bye Clio RS :lol:
Nico Clio RS
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 18:46
Locatie: Den Helder

willow schreef:
ClitoRS schreef:Clio rs vs Stilo Abarth
Whoehhaaahhhaahhaa daaaag stilo (S)

Clio rs vs E55 AMG
leuk in tussensprintjes 125 in 3 tot red line :)
Bye bye Mercedes AMG (500pk)!!!!!

Clio rs vs Alfa 156
Kon hem niet eens meer in me spiegel zien
Stond s'avonds de eigenaar van die alfa voor me deur of ik me RIJBEWIJS ff in wou leveren ?????? Was hoofdagent bij politie :( :( :( :evil: :( (N) snelheidsoverscheiding van meer dan 100km kon het niet eens precies klokken dus heeft er maar 70km van gemaakt
HIJ daagde mij toch uit ????
off topic:

Het basismodel van de E-klasse heeft 122 pk. De AMG heeft er 476. De lichtste benzinemotor levert 240 Nm, de AMG is goed voor een recordwaarde van 700 Nm. De kalmste E-klasse, een diesel, neemt 12.1 seconden voor de sprint van 0 naar 100 km/u. De AMG heeft slechts 4.7 seconden nodig. Terwijl de diesel voluit accelereert, sprint de AMG van 0 naar 100 km/u, terug naar stilstand en weer naar 100 km/u. Dan is de AMG nog steeds sneller. De top van vrijwel alle E-klassen is elektronisch begrensd op 250 km/u, zo ook het topmodel. Oh ja, de instap E-klasse kost 49.900 euro. De testauto kost rijklaar 161.000 euro.
bedankt maar dat wist ik ook al. werk voor dat merk :worship:
Nico Clio RS
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 18:46
Locatie: Den Helder

Florus schreef:Oftewel, niet bye bye AMG,

Maar VET bye bye Clio RS :lol:

Tis ook maar net hoe je het opvat tuurlijk zag ik die amg verdwijnen 8)
ook die kompressor motor heeft zijn dooie punten en de F4R heeft zijn sweet spots als die twee elkaar tegen komen kan je met een RS die AMG gewoon volgen zonder al te ver achter te raken. In een race vanuit stilstand wint hij het altijd !!! en dan is het alleen de electronica die het ding op de weg houd met ESP uit kom je meestal niet verder dan de eerste bandenleverancier omdat er geen rubber meer op je banden zit :lol:

Ik heb er mee gereden en zo'n ding spint nog in zijn 4de versnelling bij 160 gaat ie met zijn reet schudden en komt tie ff niet vooruit door de tractiecontrole 8)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

ClitoRS schreef:R21 TXE tegen Calibra 2.0 8v

LEuk zo'n sportmodellutje kan tie nog harder??? :lol: vond tie nie leuk :D
calibra 2.0 8v heeft ook maar 114 pk, maar dat ding weegt nog behoorlijk wat. ik had uit de 19 (RT 1.8i) rond de 113 pk en scheelt wel ff 100 tot 150 kilo (uit m'n hoofd)

plus dat die Calibra 2.0 8v dus meer benzine verbruikt om hetzelfde aantal pk's als 'mijn' 1.8je eruit te persen :)

is overigens (min of meer) dezelfde motor als in de Manta B 2.0 GSi (m'n oom heeft er 1 uit '85, mooie wagen)

Manta is trouwens lichter dan Calibra dacht ik, die van m'n oom weegt 1011 kg (ook weer uit m'n hoofd)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Nico Clio RS
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 18:46
Locatie: Den Helder

R25 v6 vs Manta

denk dat win ik wel !!! fout gedacht ding was tot het einde getuned
niet te volgen bij 170 kwam die ff voorbij zetten :worship: dacht dat ik stil stond gozer helaas niet gesproken
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

ClitoRS schreef:R25 v6 vs Manta

denk dat win ik wel !!! fout gedacht ding was tot het einde getuned
niet te volgen bij 170 kwam die ff voorbij zetten :worship: dacht dat ik stil stond gozer helaas niet gesproken
GT/E? die zijn iets sneller dan de GSi tjes, maar ben maar een leek als 't op Manta's en andere Opels aankomt
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Nico Clio RS
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 18:46
Locatie: Den Helder

Lag volgens mij een andere motor in zo'n 2,2 literblok met trotlebody's of iets van een 2l turbo uit een calibra ???

was zo'n ding uit 1970 ofzo heb me er nooit in verdiept .
Ben ook anti opel
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nee, de oude opels vind ik echt super!

Maar zo'n manta heb ik me ook eens mee verkeken aan 't stoplicht met de gtt. Denk hehe, die gaan we pakken. Ik zie zijn achterbanden nog roken, ik maakte geen schijn van kans ... Helaas :smoke:
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

laatst reed der ook een manta naast me op de landscheidingsweg richting a44. Maar ik moest naar de sloop ernaast. dus ik sloeg linksaf. Hij hield het hele verkeer al vast omdat ie bij de stoplichten wou sporten. Toen hij zag dat ik linksaf ging stak die ze duim op en ging als een waanzinnige vandoor. Alleen jammer voor hem dat ik net 10 seconden eerder was ingehaald door undercover politie (die trouwens hinderlijk achter me aan hadden gereden). Probeerde nog te waarschuwen maar hij was al weg.
Toch beniewd wat de specs zijn van zo'n bak.
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Net op de A4 met mijn RS ph1 met een Mini Cooper S opgetrokken. Konden neit echt sporten maar ging gelijk op. Echt mooie bakjes. Ik (Y) en hij vond mijn RS ook wel (Y) . De andere weggebruiekrs konden echter niet snappen dat na 2 keer knipperen met de ogen de 2 autootjes van achter hem naar voor hem gingen. :smoke:
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

vannacht in den haag gesport met een scenic 1.9dci. Bij het eerste verkeerslicht zat ie niet op te letten waardoor ik met men 1.2 16 klapper clio ervoor kon komen bij het 2e verkeerslicht om de utrechtse baan op te rijden zat ie wel op te letten en ging de strijd aan (Y) jammer joh dat een diesel sneller moet schakelen. Hoorde zen moter flink brullen iig. Hij haalde het niet :D Die man was wel sportief overigens kreeg een (Y) toen ie mij voorbij reed om richting A'dam te gaan
SMILLIAW
Berichten: 520
Lid geworden op: do 8 mei 2003 22:00
Locatie: Jail

gisteravond heb ik gereden tegen een civic model 93(nog geen 900 kg)met en vtec blok erin, lichter vliegwiel, andere uitlaat + KNN.
die eigenaar loopt mn geest al een tijdje te lullen met hoe hij me eruit gaat rijden.
1ste x gewonnen, 2e x ook(hij schakelde mis), 3e x met een andere bestuurder die goed kan rijden, gelijk spel.
civic vti met spagetti spruitsuk + KNN, 1ste x gewonnen, 2e x verloren.
honda prelude 2.2 turbo, verloren helaas.
wordt vervolgd..........
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Pak ze Sunil! :D
SMILLIAW
Berichten: 520
Lid geworden op: do 8 mei 2003 22:00
Locatie: Jail

ik doe mn best :D
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Hopelijk krijgen ze erna nachtmerries :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

SMILLIAW schreef:gisteravond heb ik gereden tegen een civic model 93(nog geen 900 kg)met en vtec blok erin, lichter vliegwiel, andere uitlaat + KNN.
die eigenaar loopt mn geest al een tijdje te lullen met hoe hij me eruit gaat rijden.
1ste x gewonnen, 2e x ook(hij schakelde mis), 3e x met een andere bestuurder die goed kan rijden, gelijk spel.
civic vti met spagetti spruitsuk + KNN, 1ste x gewonnen, 2e x verloren.
honda prelude 2.2 turbo, verloren helaas.
wordt vervolgd..........
Misschien leuk om eens wat RTCers uit te nodigen daar? 8)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
SMILLIAW
Berichten: 520
Lid geworden op: do 8 mei 2003 22:00
Locatie: Jail

Chris schreef:
SMILLIAW schreef:gisteravond heb ik gereden tegen een civic model 93(nog geen 900 kg)met en vtec blok erin, lichter vliegwiel, andere uitlaat + KNN.
die eigenaar loopt mn geest al een tijdje te lullen met hoe hij me eruit gaat rijden.
1ste x gewonnen, 2e x ook(hij schakelde mis), 3e x met een andere bestuurder die goed kan rijden, gelijk spel.
civic vti met spagetti spruitsuk + KNN, 1ste x gewonnen, 2e x verloren.
honda prelude 2.2 turbo, verloren helaas.
wordt vervolgd..........
Misschien leuk om eens wat RTCers uit te nodigen daar? 8)
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Vanmiddag nog een stukje proberen te sporten met een Clio rs 2.0 16v tegen mijn Clio 1.6 Si .helaas voor mij was dit maar voor korte duur.kreeg nog wel een complimentje hij dacht namenlijk dat het een 1.6 16v was ,want hij vond hem behoorlijk vlotjes.Maarja het is dat ook maar een 1.6 8v dus dat kon ik wel als een compliment zien Oja dit speelde zich allemaal in heerhugowaard af.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

SMILLIAW schreef:gisteravond heb ik gereden tegen een civic model 93(nog geen 900 kg)met en vtec blok erin, lichter vliegwiel, andere uitlaat + KNN.
die eigenaar loopt mn geest al een tijdje te lullen met hoe hij me eruit gaat rijden.
1ste x gewonnen, 2e x ook(hij schakelde mis), 3e x met een andere bestuurder die goed kan rijden, gelijk spel.
civic vti met spagetti spruitsuk + KNN, 1ste x gewonnen, 2e x verloren.
honda prelude 2.2 turbo, verloren helaas.
wordt vervolgd..........
Zo'n Willy is nog aardig wat meer uit te halen ;)
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

gisteren gelachen, rij ik terug uit R'dam met mn gtt, op mn gemakkie, muziekje op, sigaretje, genieten van de brom op de achtergrond wat boven mn muziek uit komt :D .

kom ik op de n15 een donkervoort tegen, ouwe knakker erin, met een jonge blonde vrouw. ook lekker een gangetje van 120 km/h. richting oostvoorne, afslag genomen, samen rustig over een drempel. Toen begonnen met douwen, schakelen en toen hoorde de bestuurder van de donkervoort ineens PSSSJT in zn nek. Geeft die een dot gas zeg hé, ik erachter aan!!! toch liep die langszaam steeds een beetje op me uit.

Maar toch stak die zn (Y) op, wel gaag, effe getuuterd
Heerlijk weer een franse auto
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Jaja. Voor de eerste keer met de GTT bij het stoplicht gestaan met naast me een "gozert" in een Golf V5.

bye bye..... (voor die Golf dan. :D )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
paulusdecliokabouter
Berichten: 145
Lid geworden op: di 20 jul 2004 16:07

zelf ook keertje met de clio de v5 eruit gereden :)
cliors
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 20 jul 2005 9:34

Laatst een stoplichtsprintje tegen een v6.
Hij kon het haast niet geloven, omdat ik de sportlogo`s en 2.0 16v van de zij kant had gehaald.
Maar even de motorkap omhoog gedaan.
leve mijn RS
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

cliors schreef:Laatst een stoplichtsprintje tegen een v6.
Hij kon het haast niet geloven, omdat ik de sportlogo`s en 2.0 16v van de zij kant had gehaald.
Maar even de motorkap omhoog gedaan.
leve mijn RS
Dat verdient een nadere uitleg. Hoe groot was het verschil?
cliors
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 20 jul 2005 9:34

Nou het scheelde niet heel veel,
qua prestaties doen ze elkaar niet veel.
Ik was wel iets eerder weg, volgens mij dacht hij het wel goed te kunnen maken.
Ik heb er een remus uitlaat onder andere luchtfilter en mijn tussendemper is verwijderd. Ik weet niet precies hoeveel pk hij nu heeft.
Maar een keer op de testbank
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Je bedoelt tegen een Clio v6 (phase1)?
Daarvan is bekend dat een 2 liter in een sprintje naar de 100 km/h de v6 aardig bij kan houden.
Een v6 weegt namelijk ruim 1300 kilo, met slechts 235 pk. Een 2 liter doet 't met 1010 kilo en 170 / 180 pk.
cliors
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 20 jul 2005 9:34

Sorry ik zit het nu al een paar keer na te lezen. Maar ik bedoel de volkswagen golf V6.
van de clio V6 ga ik het jammer genoeg niet winnen, en ik heb jammer genoeg nog geen clio v6 geld.
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

Vr6 is ook wat duidelijker...
cliors
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 20 jul 2005 9:34

nee ik bedoelde de golf 4 v6.
Gaat op papier 2 tiende sneller naar de 100, maar hij zat niet op te letten. Maar kon wel merken dat hij wel zijn best deed.
Het gaat dan niet meer om tienden maar wie het best schakeld.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

hmmrz niet dat het wat uitmaakt, maar de golf 4 heb je met een V5 of een VR6...al kan ik moeilijk geloven dat een RS moeite heeft met een van beide?
het zal allemaal wel (S) dingen kunnen toch alleen maar hard op het rechte end (S)

edit: zoek het net ff op:
golf 4 vr6: 0-100: 7,1s ; top: 235km/u
golf 4 v5 170pk: 0-100: 8,2s ; top: 224km/u

dus met een vr6 kun je best wat moeite hebben...ik ga verder slapen (S)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

AREXSTYLE schreef:hmmrz niet dat het wat uitmaakt, maar de golf 4 heb je met een V5 of een VR6...al kan ik moeilijk geloven dat een RS moeite heeft met een van beide?
het zal allemaal wel (S) dingen kunnen toch alleen maar hard op het rechte end (S)

edit: zoek het net ff op:
golf 4 vr6: 0-100: 7,1s ; top: 235km/u
golf 4 v5 170pk: 0-100: 8,2s ; top: 224km/u

dus met een vr6 kun je best wat moeite hebben...ik ga verder slapen (S)
Begon al aan mezelf te twijvelen...
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

He? Dat stuk overbodig ijzer heet toch gewoon een Volkswagen Golf V6 4Motion? Ook al is het een VR6... 8)
In ieder geval, de RS (zeker de ph 1 & 2) zouden hiermee wel eens moeite kunnen hebben: het hangt inderdaad helemaal er van af hoe er geschakeld wordt. Ik heb er zelf wel eens 1 uit gereden, maar ook wel eens verloren.
Gesloten