Steven schreef:Maak es een duidelijke foto van onder de kap? (als je die voorzieningen hebt tenminste )
Ik zou iig ff niet teveel gaan proberen nu, als ie echt pingelt kun je echt snel de klos zijn en de boel flink de soep indraaien.
Je hebt zeker gene 209 onsteking met pingelsensor?
En wat zegt de drukmeter precies?
ik heb zeker een 209 met pingelsensor. de druk heb ik niet bekeken. er kwam wel olie op mijn voorruit (rij zonder kap) uit de DV
heb net nog een stukje voorzichtig gereden en de turbodruk loopt idd veelste hoog op. actuator zit goed aangesloten en naar mijn mening staat het stangetje goed afgesteld. zou de waste gate vast zitten?
edit:
wastegate zit niet vast en de actuator reageerd zoals het hoort.
turbodruk is dus te veelste hoog maar de afstelling lijkt goed. ligt het aan de aansturing van de actuator?
Moet in principe kloppen. COntroleer of het slangetje wat vanaf de carborateur naar de actuator gaat niet onderbroken is en NERGENS LEKT!!!
Als het dan nog niet goed is kun je de stang van de actuator wat uitdraaien. Controleer met een dikke schroevedraaier voorzichig of de wastegate nog gangbaar is.
Neu, het kan niet gigantisch veel kwaad bij een gt, enkel wat brokstukjes, maar die blijven eerder in de intercooler hangen dan dat ze doorvliegen. Goed is 't nooit natuurlijk.
Dynamo is recent vervangen
aantal delen zou opnieuw ingelast zijn ivm roest. zoals dorpels echter dit is niet netjes overgespoten volgens de verkoper.
voorbumper heeft wat schade ivm raken van paaltje
mistlampen zijn kapot en nooit vervangen (alletwee tegelijk?? )
Klinkt dit enigzins aannemelijk? voor zover daar natuurlijk zo iets zinnigs over te zeggen is! Tevens is volgens de site van de rdw datum tenaamstelling 29 juni 2005. En de advertentie is na deze datum geplaatst. Dus weet iemand mss welke historie deze GTT heeft in de afgelopen jaren?
Dynamo is recent vervangen
aantal delen zou opnieuw ingelast zijn ivm roest. zoals dorpels echter dit is niet netjes overgespoten volgens de verkoper.
voorbumper heeft wat schade ivm raken van paaltje
mistlampen zijn kapot en nooit vervangen (alletwee tegelijk?? )
Klinkt dit enigzins aannemelijk? voor zover daar natuurlijk zo iets zinnigs over te zeggen is! Tevens is volgens de site van de rdw datum tenaamstelling 29 juni 2005. En de advertentie is na deze datum geplaatst. Dus weet iemand mss welke historie deze GTT heeft in de afgelopen jaren?
Riël schreef:Moet in principe kloppen. COntroleer of het slangetje wat vanaf de carborateur naar de actuator gaat niet onderbroken is en NERGENS LEKT!!!
Als het dan nog niet goed is kun je de stang van de actuator wat uitdraaien. Controleer met een dikke schroevedraaier voorzichig of de wastegate nog gangbaar is.
Hoe heb je gecontroleerd of de actuator reageert?
actuator is idd gangbaar met een schroevendraaien. ik heb hem gecontroleerd door het slangetje bij het t-stuk los te halen en voorzichtig de fietspomp erop zetten.
ik zal de slangetjes nog een keer goed controleren maar volgesmij is hier nix mis mee. wel heb ik mijn carbu gereviseerd, zou daar iets mis/verstopt/kwijt zijn gegaan?
zit de slang op de juiste plek aangesloten?
Van actuator loopt een slangetje naar de zijkant van de carb. Misschien heb je m verwisselt met het overloopje ofzo
het slangetje is niet lek. en volgesmij zit ie goed aangesloten. aansluiting aan de actuator zit ook goed: voorkantaansluiting gaat naar de achter/zijkant van mijn carbu.
ik zal vanmiddag eens kijken of deze slangetjes niet verstopt zitten ofzo, moet nu gaan werken.
Kier schreef:Staat in alkmaar. Deze week nog ff proefritje maken en kijken in welke staat hij daadwerkelijk is.
Ga je zaterdag ?? Ff bellen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Kier schreef:
Sta nogal argwanend tegenover die gtt ivm zwarte gril en schade aan voorbumper, maar toch maar ff gaan kijken
Dat hoeft niets te zeggen. Op welke site stond ie te koop? Ben hem namelijk nog niet tegen gekomen.
Staat alleen op speurders.nl Verder ben ik hem ook nog niet tegengekomen.
Bespaar je de lange rit...
Ben ook al wezen kijken naar dit "ding". Brokkel laswerk, gaar spuitwerk, en een blok dat nog maar 50% van zn kunnen laat zien. Owja, en die gast blijft stug volhouden dat ie niet rot is, dus doet geen euro van de prijs af.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Chris schreef:Ik zou toch ff gaan kijken, word je nooit dommer van.
Hmm tis wel een pokke eind rijden... Maar kan wel gaan kijken en bovenstaande in achterhoofd houden.
5 kwartiertjes maar Kier, en het centrum is gezellig ivm eventueel een ......
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Chris schreef:Ik zou toch ff gaan kijken, word je nooit dommer van.
Hmm tis wel een pokke eind rijden... Maar kan wel gaan kijken en bovenstaande in achterhoofd houden.
5 kwartiertjes maar Kier, en het centrum is gezellig ivm eventueel een ......
5 kwartier? dat moet wel sneller kunnen hoor
En als ik aan het ga kan ik beter met de trein komen
A9 staat vol met flitspalen....
En de trein is voor ambtenaren en studenten....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Klopt. Was wel ff geleden ja..... Maar dat is mooi dan.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
onze gtt schakelt ineens vrij zwaar
nu heb ik de kogel onder de pookhoes al extra ingevet maar hij blijft vrij zwaar schakelen
iemand hier al ervaring mee??
Ik heb dat ook eens gehad . Zit je schakelstang nog goed? Bij mij was het wel ineens weer weg . Voelt best wazig, hij gaat zeker echt zwaar in elke gang?