Onderblok stuk

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
R.Williams

zoals jullie al zagen in mijn vorige topic, was ik een beetje bezig met het opknappen van mijn williams. Ik was laatst bezig om mijn stuurkolom te vervangen en had alles netjes aangesloten, ik starte vervolgens mijn auto en opeens hoorde ik een vreemde geluiden uit het onderblok :evil:

Volgens de monteur die er toen bij me was is er een lager stuk, en is hoogstwaarschijnlijk ook de krukas stuk... Wat zou nu de beste oplossing zijn om dit probleem te verhelpen? tijdens mijn zoektocht naar een nieuw onderblok vroeg een persoon er 800euro voor, en een ander sloperij zelfs 1250euro. die dingen zijn toch niet van goud gemaakt ofzo (N)
Abel
Über-Spammer

diesel krukas scoren van een 1.9 en een goede drijfstang uit een 1.8 16V (deze schijnen gewoon het zelde te zijn)
NielsT

Of er mee naar de motoren-revisie gaan, als het getik maar heel even heeft geduurt, dus je hebt hem op tijd uitgezet, kunnen ze hem vaak nog wel slijpen, overmaats lagers er in en klaar ben je. Heb hetzelfde gehad met een 1.8-16v
R.Williams

hoeveel heeft het dan gekost bij een revisie bedrijf???
frank_williams

ik zou cannonballman eens pm'en
Erik (Schepjes)
Contacteer:

ik ptrgte.. cannobal was toch van de versnellings bakken?
Martijnberk
Contacteer:

blokken zijn verschrikkelijk duur, ik heb er net een zoketocht opzitten en 1500 beginnen de meeste mee....

ik heb nu een 1.8 16V blok met 139.000 km en heb hemel en aarde afgezocht naar een goede...
NielsT

Hij had mij gematst omdat ik er even gewerkt had, maar ik moest E160.- voor het afdraaien betalen en iets van 60.- voor de lagers ofzo. Weet het niet zeker meer
Bram

Ook mijn onderblok is kapot gegaan. Heeft ook een hoop tijd , moeite en geld gekost voordat ik een blokkie had gevonden die nog goed was.
R.Williams

denk dat ik het dan toch naar een revisiebedrijf breng. volgens mij is de schade ook minimaal. heb de motor maximaal 30 seconden laten draaien, wisten al gelijk dat het blok stuk was. kan iemand mij mischien paar goede revisiebedrijfen adviseren, hier in enschede zijn ze allemaal vrij duur.

En zo'n diesel 1.9 krukas en 1.8 16v drijfstangen, is dat ook een goede oplossing dan?
Martijnberk
Contacteer:

zijn er speciale dingen die je al preventief kan doen aan zo'n blok om dit soort ongelukken te voorkomen (vooral als het blok nog naast de auto staat)

zoals:

- lagers vervangen
- distributie
enz??
NielsT

Ja distributie moet je zowieso gelijk vervangen, omdat hij ook los moet, doe er dan gelijk de spanrollen bij. Ik heb gelijk ook de Big-end lagers vervangen, omdat deze ook makkelijk te vervangen zijn als de krukas er uit is. Verder heb ik even naar de koppeling gekeken, of die nog goed is, kan je ook makkelijk bij, verder krukaskeerringen zou ik gelijk vervangen. Oliepomp op speling controleren, tja zijn veel dingen die je gelijk kan checken als de motor er uit is.. :)
Bart V

drijfstanglagers preventief vervangen is altijd raadzaam, makkelijk en niet duur. Dit is het zwakste punt van de motor, en vaak zijn ze slecht als de motor al een verleden heeft.
Martijnberk
Contacteer:

Niels Takken schreef:Ja distributie moet je zowieso gelijk vervangen, omdat hij ook los moet, doe er dan gelijk de spanrollen bij. Ik heb gelijk ook de Big-end lagers vervangen, omdat deze ook makkelijk te vervangen zijn als de krukas er uit is. Verder heb ik even naar de koppeling gekeken, of die nog goed is, kan je ook makkelijk bij, verder krukaskeerringen zou ik gelijk vervangen. Oliepomp op speling controleren, tja zijn veel dingen die je gelijk kan checken als de motor er uit is.. :)
wat zijn de kosten van die lagers en de distributie, koppeling van mijn gte komt erin (sachs met 0km)
R.Williams

ik ga toch voor een complete onderblok revisie, dan weet ik zeker dat het goed is. revisie gaat gedaan worden door patrick uit breda van het forum. Is waarschijnlijk een hele bekende op het forum hier.

in ieder geval bedankt voor jullie reacties! :worship:
Plaats reactie