toerenteller kapot

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Lemon8

dag mensen

mijn toeren teller is al een tijdje stuk en ik denk dat het aan het ding zelf ligt, want in het begin toen hij het begon op te geven deed hij het soms nog wel als ik er op drukte, dan pakte hij weer op en deed het ff.. maar nu is hij dus helemaal dood.

hoe kan ik makkelijk mijn toeren teller vervangen?? en kan dat wel apart van de KM teller, en stel dat ik mijn hele klokkending er uit haal hoe zit het dan met de km stand? die veranderd dan toch?? of kan ik die zelf verdraaien?..

alvast TNX
pierre

aansluiting dashboard of inpulsgever controleren
Menno

Die toerenteller kan je prima los vervangen, als dat 't probleem is.

Bovenkap van je dashboard af, dan kan de tellerbak er uit, en kan je die openmake.
Riël
Über-Spammer

Vaak helpt het ook even het naaldje wat omhoog te trekken met n vorkje, loopt wel eens aan op de achtergrond.
Lemon8

ja het rare is, is dat hij soms even pakt en dan weer bovenaan blijft hangen, en dan weer naar beneden valt... enz enz.. en als mijn toerenteller kaput is, hoe duur is zo'n losse toeren tellen?..of ff op de sloop zoeken? :-)
Lemon8

en nog 1 vraag, waar zit die inpulsgever?
Tom
Moderator
Car: MB

volgens mij een kwaaltje van de 16v/willi. heeft de mijne ook wel eens last van maar na een km rijden doet hij het altijd weer goed
Lemon8

ja maar de mijne komt niet meer tot leven helaas :) dus ff alle mogelijk heden aflopen hoe ik dat ding weer werkend krijg..
Plaats reactie