Stuur trilt

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Daymio

Mensen ik heb een probleem.Vanaf 70 km per uur gaat de clio trillen. Dit merk je in de hele auto. De wielen heb ik laten balanceren en de auto laten uitlijnen maar dit heeft geen enekel effect gehad. Waat zou hier de oorzaak van kunnen zijn. Misschien dat de bandenniet goed zijn of zo.
Alvast bedankt voor t reageren.
-PAZ-
Über-Spammer

banden niet inorde zou kunne, of evt een velg krom. maar een kromme velg zouden ze wel gezien hebben bij het balanceren.

heeft niet 1 van je banden karkas breuk????
R5GTT. Drive it like you stole it
FeelX

Het zou eventueel door cupping kunnen komen. Of door vlakke kanten aan je band. Denk dat ze bij het balanceren het wel kunnen zien, maar ik denk dat balanceren het probleem van trillen bij vlakke kanten niet verhelpt.
Rémi clio ph3

paz-maniac schreef:heeft niet 1 van je banden karkas breuk????
te herkennen aan een bult (ei) op het loop vlak. :wink:

Trek je wel eens een handrembocht >-) ivm platte vlakken op de banden?
Is het opeens gekomen? of sinds je iets aan je auto hebt veranderd (of misschien uitgeleend, en die gene er een stoeprandje mee heeft genomen)

wat het ook zou kunnen zijn is dat je velgen hebt die niet de juiste naaf diameter hebben, en dat ze dan niet goed gemonteerd zitten (lees: uit het midden) dat is op te lossen doormiddel van centreer ringen, of ze velgen zorgvuldig monteren, de bouten om en om steeds vaster aantrekken en blijven kijken of de speling om de naaf gelijk blijft.

Maar dat het trillen al bij 70 km/h begint betenkend dat het geen klein balans probleempje is
One clio to rule them all
pierre

alles waar wat hierboven staat en.....zoek een andere garage die wel een goed advies kan geven en nauwkeurig het euvel opspoort.
Plaats reactie