ACT: Benzine
-
Komende week (met ingang van vandaag) weer op de fiets! Scheelt me weer bijna een tientje. En met een zo goed als volle tank moet het me lukken om niet meer te tanken tot het eind van de maand. Geen Zeelander, maar wel zunig. 

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
ik zie ff door de bomen het bos niet meer:
gewoon LPG?
G3 (das met subsidie ofzo)
GasFX of is dat gewoon een andere naam voor G3
LPi (ook weer iets nieuws, minder vermogensverlies ten opzichte van G3)
gewoon LPG?
G3 (das met subsidie ofzo)
GasFX of is dat gewoon een andere naam voor G3
LPi (ook weer iets nieuws, minder vermogensverlies ten opzichte van G3)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
LPG: de naam van wat er in de tank gaat.
G3: het systeem waar subsidie op zit, dus geen extra wegenbelasting betalen, gewoon net zoveel betalen als je met een benzinewagen betaald.
GasFX: net als G3 inclusief subsidie, alleen is het een nieuwer systeem als G3
LPi: ook net als G3 gesubsidieerd, maar dit is voor auto's met injectie (i van injection)
Vaak wordt er gezegd als je een LPG-systeem hebt, dat je dan een ouder systeem hebt dan G3. Deze is niet gesubsidieerd, dus moet je meer betalen. Dit is dus ook voornamelijk voor oude auto's, en daarom rijden er ook meestal oldtimers (>25 jaar) mee. Dit omdat er dan geen wegenbelasting betaald hoeft te worden.
G3: het systeem waar subsidie op zit, dus geen extra wegenbelasting betalen, gewoon net zoveel betalen als je met een benzinewagen betaald.
LPi: ook net als G3 gesubsidieerd, maar dit is voor auto's met injectie (i van injection)
Vaak wordt er gezegd als je een LPG-systeem hebt, dat je dan een ouder systeem hebt dan G3. Deze is niet gesubsidieerd, dus moet je meer betalen. Dit is dus ook voornamelijk voor oude auto's, en daarom rijden er ook meestal oldtimers (>25 jaar) mee. Dit omdat er dan geen wegenbelasting betaald hoeft te worden.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
gastank in de alpine dan
gelijk een beetje gewicht voorin

gelijk een beetje gewicht voorin

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Nah, G3 is puur een belastingsnorm. Dit is voor alle auto's evenveel en is geloof ik 370 euro per jaar wat je 'terug krijgt'.Je zegt 't een beetje fout. Je betaalt wel degelijk meer als op benzine! Check maar eens wat een safrane op G3 kost, en wat ie op benzine kost aan belasting. Om het over een zware auto te hebben dan. G3 is leverbaar op auto's vanaf bouwjaar 1996 of auto's daarvoor die een motor hebben waarvoor een g3 systeem gemaakt is. Zelf g3 ombouwen gaat niet, wel kan dit bij speciale bedrijven gebeuren.Joost (DoubleYou) schreef:LPG: de naam van wat er in de tank gaat.
G3 betekent dat het gassysteem aan de normen van een G3 installatie voldoet, dat betekend een eigen, zelflerende ECU die de gasinstallatie aanstuurt.
LPG is het gas. Dat moge duidelijk zijn.
Oudere systemen zijn het standaard 'mechanisch' geregeld mengstuk, een eigen ecu die de originele ecu vertaalt en er zullen nog wel meer varianten zijn. Deze vallen niet onder de G3 regeling en hebben dus geen belastingvoordeel.
GasFX is gewoon een reclameterm van de BP. Niets speciaals.
LPi daarentegen is niet voor auto's met injectie, maar het is een relatief nieuwe gastechniek:
Vroeger, ook bij de g3 systemen, ging het gas in een verdamper, waar het , je raad 't al, verdampte. Van daaruit ging het of naar een mengstuk, of naar 4 gasinjectoren welke het verdampte gas dus bij de lucht voerde. Dit is tegenwoordig zelfs nog gewoon normaal.
LPi (en nog andere namen, van andere merken zoals GSi (nee geen opel) verdampen het gas niet meer! Het LPG(dus niet het gas!) wordt met een pomp naar speciale injectoren geleid, welke de LPG vloeibaar inspuit. Een veel betere verdeling, nog schoner, en, door de sterke afkoeling als het gas verdampt, zelfs vermogensWINST ten opzichte van benzine.
Met GasFX (in samenwerking met Vialle en BP en dus Vialle's LPi) willen ze het autogas sterk gaan promoten.
En aangezien het gas nu RUIM EEN EURO goedkoper is dan benzine per liter zal dat vast wel goedkomen! Erg nice voor het milieu

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
je betaalt zeker meer belasting dan benzine, maar echt superveel is het niet.
ik geloof dat ik 10 euro per maand meer betaal dan benzine met mijn coupe
ik geloof dat ik 10 euro per maand meer betaal dan benzine met mijn coupe
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Contacteer:
Pff, volgens de gasfx site is er niet eens een Vialle LPi installatie voor de Clio RS. 

DEN HAAG - Bezitters van auto's kunnen vanaf dinsdag weer iets goedkoper tanken. Marktleider Shell heeft de adviesprijzen voor autobrandstof verlaagd, waarmee er een einde is gekomen aan een reeks verhogingen die resulteerden in de hoogste prijzen ooit.
Een liter euro ongelood gaat twee cent omlaag tot 1,399 euro. Super plus komt op 1,453 euro. Diesel is 1,6 cent goedkoper geworden en komt terecht op 1,069 euro per liter. Shell baseert de adviesprijzen op de internationale productennoteringen.
Een liter euro ongelood gaat twee cent omlaag tot 1,399 euro. Super plus komt op 1,453 euro. Diesel is 1,6 cent goedkoper geworden en komt terecht op 1,069 euro per liter. Shell baseert de adviesprijzen op de internationale productennoteringen.
Eergisteren Super mlv getankt voor 1,41 pleuro per liter, scheen elders al 1,51 per liter te kosten.
Toch dan een dubbie winst per liter, maar de prijze blijven asosiaal hoog ook al gaan ze weer een paar cent omlaag.
Toch dan een dubbie winst per liter, maar de prijze blijven asosiaal hoog ook al gaan ze weer een paar cent omlaag.
-
me clio 16v volgetankt met super plus bleifrei ( 98 ) in kleve. Dit maal voor 1.309.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
kan ja maar dan moet je ook het lef hebben om zonder nummerplaten te rijden vanwege dat alles tegenwoordig wel zo'n beetje gefilmd wordXabre schreef:je kan natuurlijk ook gewoon zo wegrijden, super98 voor 0,00 de liter![]()
en gelijk ook die bivakmuts maar uit de kast trekken
alhoewel, dan krijg je de pompbediende achter je aan terwijl je staat te tanken

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
bp ultimate 98 1.44 de liter koste me 62 euro voor een volle tank
ben ik ff blij dat ik me Laguna V6 niet meer heb die deed 1 op 8 en daar ging 66 liter in
lang leve de tank van de rs doet op lange afstanden 1 op 12 en gaat maar 49 liter in
ben ik ff blij dat ik me Laguna V6 niet meer heb die deed 1 op 8 en daar ging 66 liter in
lang leve de tank van de rs doet op lange afstanden 1 op 12 en gaat maar 49 liter in
Damnz vanmiddag voor het eerst in 3 maanden getankt
(zoo zuinig is tie!
) 1,43 voor super 98...had nog een paar liter 98MLV weten te bemachtigen maar toen was hun tank leeg
...en dat was voor 1,46.
Oja een lokale Total pomp was t...

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Ja idd, moest bij de Duitse lokale pomp tanken dat spul, moest gewoon een minuut wachten totdat die pomp actief werdAREXSTYLE schreef:Damnz vanmiddag voor het eerst in 3 maanden getankt(zoo zuinig is tie!
) 1,43 voor super 98...had nog een paar liter 98MLV weten te bemachtigen maar toen was hun tank leeg
...en dat was voor 1,46.

Mn tankje is alweer leeg..pff
Maaar de Freebees vliegen me tegemoet
Maaar de Freebees vliegen me tegemoet

Telegraaf:
Automobilisten willen benzineoorlog
AMSTERDAM - Woedende automobilisten willen, in navolging van de prijzenoorlog in de supermarktbranche, een benzineoorlog ontketenen. Met een boycot van de grote oliemaatschappijen Esso en Shell willen ze prijsverlagingen afdwingen.
[img]http://www.telegraaf.nl/multimedia/arch ... 41471c.jpg[/img]
"Kijk hoe de acties van boze klanten uitpakten toen ze hun boodschappen niet meer bij Albert Heijn haalden. Een ware prijzenslag werd ontketend, alles werd goedkoper en Albert Heijn werd gedwongen de prijzen te verlagen", aldus een pamflet van de actiegroep 'Benzineprijs omlaag', dat het afgelopen weekeinde bij tankstations en via het internet werd verspreid. De actie van de boze automobilisten richt zich in eerste instantie op marktleiders Shell en Esso omdat die de "prijstouwtjes in handen" hebben. "Als deze beide maatschappijen met hun prijs naar beneden gaan, dan moeten de overige ook volgen", zo luidt de redenering. De actievoerders verwijzen naar een soortgelijke boycotactie in Canada, die zou hebben geleid tot een prijsdaling van 12 eurocent per liter. Ook op diverse internetsites wordt opgeroepen tot een boycot van Esso en Shell. "Boycotten die handel. Tank een maand niet meer bij Shell en de prijs kan met 50 eurocent naar beneden", zo meent een autorijder uit Mijdrecht. "De recessie is mede te danken aan de hoge brandstofprijzen. De mensen die moeten rijden en nu veel meer geld kwijt zijn aan brandstof, kunnen hun geld niet aan andere dingen besteden. De overheid zal heel snel de accijnzen moeten verlagen."
Aanslagen
[img]http://www.telegraaf.nl/multimedia/arch ... 41251b.jpg[/img]
Shell en Esso denkt dat een boycot niet zal aanslaan. Ze wijzen er op dat de benzineprijzen afhankelijk zijn van de olieprijzen op de wereldhandel. Door een reeks van oorzaken, zoals de aanslagen in Irak, de toenemende vraag naar olie in China en verwoestende tyfoons, loopt de prijs van een vat ruwe olie steeds verder op. Het einde lijkt nog niet in zicht.
Automobilisten willen benzineoorlog
AMSTERDAM - Woedende automobilisten willen, in navolging van de prijzenoorlog in de supermarktbranche, een benzineoorlog ontketenen. Met een boycot van de grote oliemaatschappijen Esso en Shell willen ze prijsverlagingen afdwingen.
[img]http://www.telegraaf.nl/multimedia/arch ... 41471c.jpg[/img]
"Kijk hoe de acties van boze klanten uitpakten toen ze hun boodschappen niet meer bij Albert Heijn haalden. Een ware prijzenslag werd ontketend, alles werd goedkoper en Albert Heijn werd gedwongen de prijzen te verlagen", aldus een pamflet van de actiegroep 'Benzineprijs omlaag', dat het afgelopen weekeinde bij tankstations en via het internet werd verspreid. De actie van de boze automobilisten richt zich in eerste instantie op marktleiders Shell en Esso omdat die de "prijstouwtjes in handen" hebben. "Als deze beide maatschappijen met hun prijs naar beneden gaan, dan moeten de overige ook volgen", zo luidt de redenering. De actievoerders verwijzen naar een soortgelijke boycotactie in Canada, die zou hebben geleid tot een prijsdaling van 12 eurocent per liter. Ook op diverse internetsites wordt opgeroepen tot een boycot van Esso en Shell. "Boycotten die handel. Tank een maand niet meer bij Shell en de prijs kan met 50 eurocent naar beneden", zo meent een autorijder uit Mijdrecht. "De recessie is mede te danken aan de hoge brandstofprijzen. De mensen die moeten rijden en nu veel meer geld kwijt zijn aan brandstof, kunnen hun geld niet aan andere dingen besteden. De overheid zal heel snel de accijnzen moeten verlagen."
Aanslagen
[img]http://www.telegraaf.nl/multimedia/arch ... 41251b.jpg[/img]
Shell en Esso denkt dat een boycot niet zal aanslaan. Ze wijzen er op dat de benzineprijzen afhankelijk zijn van de olieprijzen op de wereldhandel. Door een reeks van oorzaken, zoals de aanslagen in Irak, de toenemende vraag naar olie in China en verwoestende tyfoons, loopt de prijs van een vat ruwe olie steeds verder op. Het einde lijkt nog niet in zicht.
-
Gaan ze nu eigenlijk wel de goeie boycotten. Want volgens mij is merendeel van de prijs van 1 liter brandstof gewoon accijns van de overheid. Kunnen het altijd ff proberen he 

Leuk hè, Nederlandse politici...en dan niet alleen links of rechts, maar allemaal, gore zakkenvullers. Ze kunnen ook totaal niks behalve slap lullen en dan nog niks zeggen.
En maar blijven stemmen op dat uitschot.
Die boycot gaat never-nooit-niet werken omdat Nederlanders een slap karakter hebben, die laten zich liever compleet kaalplukken dan een normaal leven te kunnen leiden.
Ben nog steeds voor een Onafhankelijk Limburg, "rustig wachten op de dag...".

En maar blijven stemmen op dat uitschot.
Die boycot gaat never-nooit-niet werken omdat Nederlanders een slap karakter hebben, die laten zich liever compleet kaalplukken dan een normaal leven te kunnen leiden.
Ben nog steeds voor een Onafhankelijk Limburg, "rustig wachten op de dag...".

ja die 30% salarisverhoging voor dat kabinetstuig moet ergens vandaan komen, en aangezien de nederlandse burger graag bukt en zich lekker laat nemen door balkenende en consorten zal er voorlopig niks veranderen
nederlanders zijn slappe zakken
nederlanders zijn slappe zakken

Trust me. I know what I'm doing.
MarcoG schreef: Ben nog steeds voor een Onafhankelijk Limburg, "rustig wachten op de dag...".

Ik voelde m al aankomen

Dan zie ik het probleem al helemaal niet meer.Menno schreef:De rest van Nederland ook, go for itMarcoG schreef: Ben nog steeds voor een Onafhankelijk Limburg, "rustig wachten op de dag...".

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
hoop dan dat brabant zich aansluit bij limburg
"het noordën" is helemaal niks

"het noordën" is helemaal niks
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Denk dat ik eens een website ga opzetten voor een nationale boycot, Zoek alleen nog even een domeinnaam waarmee ze me nix kunnen maken, http://www.boycotshell.nl gaat hem nie worden natuurlijk
Want dit valt voor de gemiddelde scholier die auto heeft niet meer te betalen ookal werk je in de weekend nog beetje bij!
Want dit valt voor de gemiddelde scholier die auto heeft niet meer te betalen ookal werk je in de weekend nog beetje bij!
Als die malloot van een balkenende het zo ook even deed, Maar nee hoor die vult liever zijn eigen zakken.Omzetdaling
Sinds president Kirchner van Argentinië vorige week donderdag zijn volk opriep geen producten van Shell meer te kopen, is de Nederlandse-Britse oliemaatschappij geconfronteerd met meer dan een halvering van haar omzet. Bronnen spreken van een omzetdaling van maar liefst 70 procent.
[img]http://www.rtl.nl/components/financien/ ... ion138.jpg[/img]
Boycot
De Argentijnse president riep op tot de boycot nadat Shell had besloten de prijzen aan de pomp met 2,6 tot 4,2 procent te verhogen. De Spaanse oliemaatschappij Repsol en het Braziliaanse Petrobras deden dat niet. Shell heeft 930 pompstations in Argentinië.