Mm, zeer vreemd, als dat stuk nou maar een milimeter of 2 a 3 breed was.......BONELESS (jeroen) schreef: ja zeg het maar ???? als ik de koppakking bekeek is hij die kant opgegaan richting het ronde retour kanaal?
Heb nog een tipje: gebruik vloeibare kit van Victor Reinz, de blauwe. ruikt niet naar silicone maar naar Bison kit. Smeer daar beide kanten van de koppakking licht mee in.
Verkrijgbaar bij de betere revisiebedrijven.
Iemand die ik ken, praktisch DE motorenspecialist in Tilburg en omstreken (ECHT al tientallen jaren ervaring met motorenrevisie) zweert bij dat spul.
Ik heb het pas ook gebruikt op zijn aanraden, bij een expressje, waar ik net de koppakking van had vervangen, incl. koprevisie. Enkele honderden km later was de koppakking door (op een totaal andere plek als eerst het geval was), en was er geen enkele oorzaak te bedenken dan misschien een vuiltje op die plaats ertussen, of gewoon domme pech.
Toen dus opnieuw vervangen, en de nieuwe koppakking erop gelijmd met dat spul; karretje rijdt nog steeds goed....
Baat het niet dan schaadt het niet: het kost je een nieuwe pakking en een tube a 10 euro.
Vliegt ie er dan weer uit, dan weet je het tenminste zeker.
Van M10 naar M12 scheelt maar 1 mm in de straal.....das weinig....mag toch haast geen verschil maken.