Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:zuigers en bussen set van 78 zijn er nog !
dat zijn "originele" zuigers zeker??? van die overdreven gietklompen? ik zat meer te denken aan wat lichtere zuigers...misschien om het toerental wat op te krikken ofzo...kweet ook nie, ik verzin ook maar wat...
met 81-82 mm slag moet je toch richting 8000 kunnen gaan, jammer is alleen dat je dan wat meer shit moet doen om het voor elkaar te krijgen...maar goed...niet geschoten...is altijd goedkoper...
Dat zal daarmee misschien wel lukken maar met die 1960 onderliggende nokkenas en stoterstangen etc. is de koek bij 6500 rpm wel op.
ook daar is wel weer wat op te verzinnen...
zo'n NASCAR blokkie heeft ook nog niet de OHC update gekregen naar mijn weten...als die gasten 9000+ kunnen draaien met "bepaalde" onderdelen, dan moet dat voor de GTT ook wel te doen zijn
Calle schreef:Dat zal daarmee misschien wel lukken maar met die 1960 onderliggende nokkenas en stoterstangen etc. is de koek bij 6500 rpm wel op.
ook daar is wel weer wat op te verzinnen...
zo'n NASCAR blokkie heeft ook nog niet de OHC update gekregen naar mijn weten...als die gasten 9000+ kunnen draaien met "bepaalde" onderdelen, dan moet dat voor de GTT ook wel te doen zijn
Dat zal zeker ook wel kunnen met dergelijke aanpassingen, het was meer dat met alleen de krukas en zuigers je er nog niet bent. OHC op een GTT blok lijkt me wel spannend hoe je dat wil construeren en waar de ruimte vandaan moet komen om dat te doen. Wordt in ieder geval weer een leuke aanpassing van het koelsysteem aan de rechter kant van het blok.
Dan ga je van een 77mm slag naar 84mm slag. Het een zuiger van 76mm zit je dan op 1.52 liter inhoud. Pak je een zuiger van 78mm heb je 1.6 liter. Het is zo simpel, je koopt gewoon die krukas voor 1900 euro en 4 zuigers voor 800 euro en 4 bussen voor 600 euro. Dus 3300 euro heb je het setje.
gr s nder
ja hiervan was ik op de hoogte. Maar ik ga echt niet zoveel geld voor een krukas neerleggen.... Dit moet inderdaad goedkoper kunnen. Deze krukas komt vast uit een andere auto... Heb er ook niet veel tijd in gestoken. Ben tot de conclusie komen dat je beter een heel ander blok kan kopen
Powerflex is binnen, maar nog steeds heb ik mijn twijfels of de rubbers voor de stabilisatorstang wel goed zijn. 19mm is wel erg dun!
Vanaf morgen zit ik 2 weken in huis bij mijn ouders, omdat ze op vakantie zijn, dus is het wat makkelijker om aan de auto te werken. Hopelijk komt het er een keer van.
Er zit een maximum aan het aantal BBQ'ers, maar daarna kan iedereen natuurlijk een pintje komen drinken, als ie zin heeft. Geef dat wel effe aan, want anders zitten we straks zonder drank te kijken.
Zo... Er is weer wat (klein) nieuws. De zuigers en bussen zijn eindelijk binnen en de rest van de motoronderdelen is besteld. Die zijn gelukkig wel op voorraad en dus zal het niet zo heel lang duren voordat het blok in elkaar geschroefd kan gaan worden.
Maar de lasser duurt me een beetje te lang, dus ben op zoek naar iemand anders. Wie kent een goeie plaatwerker/lasser in de wijde omgeving van Den Bosch, Eindhoven en Nijmegen? Wel iemand waar ik mijn auto met een vertrouwd gevoel naartoe kan brengen...