Ik was net even een rondje aan het doen voor wat nieuwe bandjes. 2 mm begint wel krap te worden. Maatje 205/55/16/91v
Bij profile tyrecenter
bridgestone 720/300/S03: ca 129 euro p.s.
michelin pilot premacy: 137 euro p.s.
Daarna even doorgereden naar Euromaster
bridgestone 720: 210 euro per stuk
michelin pilot premacy: 535 euro voor 4 halen, 3 betalen......
Toen ik ze confronteerde met de prijzen van de andere toko zei de dame in kwestie achter de balie dat dat dan waarschijnlijk geen europese banden waren, maar bv amerikaanse, en bij een ongeluk zou je dan niets vergoed krijgen omdat die niet goedgekeurd waren hier, maar een leek kan dat niet zien
Zit ze nou een compleet l*lverhaal op te hangen of.......?
Goedgekeurde europese banden vs amerikaanse?!
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ik zou het niet weten een amerikaan wordt toch ook met amerikaanse banden afgeleverd
via internet schijn je heel goedkoop banden te kunnen bestellen maar ik weet het adres niet meer
schijnt echt heel veel te schelen
via internet schijn je heel goedkoop banden te kunnen bestellen maar ik weet het adres niet meer

schijnt echt heel veel te schelen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
Alleen heb je daarna nog de bijkomende kosten van de bandjes erom laten leggen, en erheen rijden. Dus dat maakt voor mij weinig meer uit.
Ik vroeg me alleen af of ze bij euromaster een enorm l*lverhaal aan het ophangen waren. Ik heb er zelf nog nooit van gehoord althans
Ik vroeg me alleen af of ze bij euromaster een enorm l*lverhaal aan het ophangen waren. Ik heb er zelf nog nooit van gehoord althans
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
volgens mij scheelt het toch nog wel behoorlijk en ze worden gratis opgestuurd; maar ja als je geld weg wilt gooien:-)
102 euro voor een bandje, en dan nog ca 15 euro voor het om laten leggen, en dan moet ik ook nog naar de garage in kwestie voor een afspraak denk ik. Niet zo handig voor die 50 euro minder.
Maar goed, dat was ook niet mijn vraag
Maar goed, dat was ook niet mijn vraag

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
wil je perse een van deze banden hebben?
de toyo is stukken goedkoper en mij bevalt die goed
de toyo is stukken goedkoper en mij bevalt die goed

In Amerika hebben de meeste banden wel andere specs, ze zijn van veel harder rubber. Sturen kan je met zo'n amerikaanse schuit toch niet, en er wordt veel meer waarde gehecht aan levensduur, vandaar. D'r staat dan ook een veel hoger getal op de band voor tread-wear index. Edoch, dat verhaal van die bandenmuts klinkt wel heel erg als gelul.
Die muts achter de balie bij euromaster kwam toch al niet zo technisch over. Het was ook akelig stil daar met maar 1 auto in de werkplaats.
Maar ik ga er dan maar vanuit dat die banden van profile gewoon goed zijn. Tis wel een leuke rib uit mijn lijf
Maar ik ga er dan maar vanuit dat die banden van profile gewoon goed zijn. Tis wel een leuke rib uit mijn lijf

Bij de Euromaster in Deventer vertelden ze me excact dezelfde lulkoek, het was bij een andere zaak geen Europees product. (maar wel 60 euro per band goedkoper)
De banden die ik nu heb zijn ook "slechte Amerikaanse" Potenza's maar er staat toch duidelijk "made in France"op
Amerikaanse banden hebben vast en zeker wel Europese goedkeuringen, anders zou geen enkele Amerikaanse auto verzekerd zijn zker
De banden die ik nu heb zijn ook "slechte Amerikaanse" Potenza's maar er staat toch duidelijk "made in France"op

Amerikaanse banden hebben vast en zeker wel Europese goedkeuringen, anders zou geen enkele Amerikaanse auto verzekerd zijn zker

-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Op de banden zelf staat altijd het type, dus daar is het goed aan te controleren. Als je ziet dat ze je andere banden verkopen zijn ze aan het frauderen en laat dat nou net illegaal zijn 

Ojee moet ik me nu zorgen gaan makenTom schreef:En dit is zeker geen onzinmikko schreef:maar er staat toch duidelijk "made in France"op![]()
![]()

gelul; als er een DOT codering opstaat is het gewoon goed spul. Ook de snelheidsindex is hetzelfde hier en daar.
Maar ff; heb je een auto die in echte KM's niet harder dan 210 loopt mag je ook H banden monteren.. zijn vaak ook nét ff goedkoper.
Let wel; het gaat om 210 volgens fabrieksopgave. Ligt die erboven moet je V (<240 KM/H) banden nemen, eronder dan is H (<210 KM/H) voldoende
Maar ff; heb je een auto die in echte KM's niet harder dan 210 loopt mag je ook H banden monteren.. zijn vaak ook nét ff goedkoper.
Let wel; het gaat om 210 volgens fabrieksopgave. Ligt die erboven moet je V (<240 KM/H) banden nemen, eronder dan is H (<210 KM/H) voldoende