ACT: Benzine

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
MarcoG
Contacteer:

Aan de andere kant...de olieprijs op de int. markt speelt natuurlijk ook een rol en sinds een tijdje wordt er in olie gehandeld en gespeculeerd, net als met aandelen en opties. Daardoor onstonden ook schommelingen in prijs (uiteraard schommelt het het liefst omhoog).
Misschien raakt de olie gewoon op nu...is het wel over een paar maandjes voorbij. :( Kan ik niet meer skeltere
Michael19

stel je voor dat ik straks op de fiets naar mijn werk moet. ik word al onwel bij de gedachte eraan :wink:
MarcoG
Contacteer:

Pomp je banden maar vast op. :)
Mike (spitsoor)
Contacteer:

MarcoG schreef:Wat tanken jullie toch veel bij dat domme kutbedrijf Shell???
Zal wel moeten :p met men bedrijfsauto kan ik alleen maar bij shell tanken. Doe dit met men eigen auto ook omdat ik gewoon geen zin heb om een ander tank station op te zoeken.
Michael19

MarcoG schreef:Pomp je banden maar vast op. :)
en smeer jij je ketting maar.. :)
5gt8vturbo

Mike (spitsoor) schreef:
MarcoG schreef:Wat tanken jullie toch veel bij dat domme kutbedrijf Shell???
Zal wel moeten :p met men bedrijfsauto kan ik alleen maar bij shell tanken. Doe dit met men eigen auto ook omdat ik gewoon geen zin heb om een ander tank station op te zoeken.
in spijkenisse zit de avia bij de hartel brug scheelt 6 cent per liter op de bp en met je pas nog een keertje 2cent de liter. zou ik best voor om willen rijden . :)
Xabre
Car: 19 16V

Michael19 schreef:stel je voor dat ik straks op de fiets naar mijn werk moet. ik word al onwel bij de gedachte eraan :wink:
Renault maakt ook fietsen (Y) :D

[img]http://www.vehidex.com/photos/serie2/velo_renau1.jpg[/img]
Trust me. I know what I'm doing.
Daniël W.
Car: 5TL-T

En ja hoor...kom net bij mn garagehouder vandaan, benzine gaat morgen weer 3 cent omhoog...wordt de prijs (bij hem althans, Total pomp) 1,390 voor Euro 95. Dat is 1,490 voor Super 98...ik vraag me echt af waarom ik zo graag een turbo motor in mn auto wilde hebben :wink:
Maar dit blijft natuurlijk schofterig :@ (N)
@MarcoG: :worship: (Y) f*ck Sh3ll...
8)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Michael19

Xabre schreef:
Michael19 schreef:stel je voor dat ik straks op de fiets naar mijn werk moet. ik word al onwel bij de gedachte eraan :wink:

Misschien word het tijd dat een RTC regenpak in het assortiment word opgenomen? :D
MarcoG
Contacteer:

@Arexstyle Shell krijgt geen cent van mij, en de schatkist ook niet (althans, niet via de accijns plus BTW over die accijns). 1,39 is wel erg gortig ondertussen. Bijna 3 piek...de liter.

Wat zoŽn turbo betreft, die kan het gebruik ook een deel omlaag helpen he. Dat, in combinatie met een lekker vers gereviseerd blokje... (Y) Misschien haal ik daarmee wel ooit eens 1:12,2 :D

€€n mooi r€g€npak is altijd handig h€h€ :wink: Doet me denken aan die krantenwijken die ik had, kreeg je ook een mooie sjaal of muts :lol:

RFC...Renault Fiets Club
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Xabre schreef:

Goed idee man, een Renault fiets.

Dacht dat alleen Peugeot dit soort dingen deed (fietsen, mountainbikes en scooters)

kunnen we onze Renault fietsen mooi volplakken met RTC stickers (ben ik met m'n huidige fiets ook van plan, hier en daar strategisch een RTC stickertje.... alleen dit is een eeuh ander merk waar ik nu absoluut niet kan opkomen)

On-topic:

Dat Shell de prijzen bepaalt klopt natuurlijk niet helemaal:

benzine op zich kost namelijk niet eens zo heel veel, onze fijne regeringen met de accijnzen bepalen zo rond de 75% van de benzineprijs.

In de US of A betaal je omgerekend iets van € 0.40 per liter meen ik laatst eens te hebben gehoord.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
mikko
Contacteer:

67% gaat idd rechtstreeks de schatkist in..dat tikt lekker aan..
Ik ben maar Freebees gaan sparen, je krijgt er 1 per liter :)
MarcoG
Contacteer:

Da kan wel ongeveer kloppen van wat ik herinner uit Canada. 78 cdn dollarcent per liter (canadezen kennen liters :) )

Kijken wat die Olijnsma meekrijgt van de prijzen daar aan de andere kant. :wink:
Xabre

2 dollar per gallon (4 liter) :D benzineprijs is daar heilig :worship: als de overheid daar netzoveel belasting gaat heffen op benzine als hier breekt er echt een dikke burgeroorlog uit daaro :smoke:

mischien is het een idee om met de club eens een pijpje vanuit de USA naar hier aan te gaan leggen >-)
MarcoG
Contacteer:

Xabre schreef:2 dollar per gallon (4 liter) :D benzineprijs is daar heilig :worship: als de overheid daar netzoveel belasting gaat heffen op benzine als hier breekt er echt een dikke burgeroorlog uit daaro :smoke:
Gallon, is 3,785411784 liter :p (volgens Texas Instruments)
Zal wel een reden zijn waarom vuurwapens hier verboden zijn. :evil:
Anders had ik ook wel een mooi chromen exemplaar bij de hand.
"Dus U vond dat ik nogal hard reed meneer de agent..." :wink:
Gabri van der Veen
Über-Spammer

MarcoG schreef: Kijken wat die Olijnsma meekrijgt van de prijzen daar aan de andere kant. :wink:
Denk dat we "Flodder" acties kunnen verwachten :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Panoramix

1,485 bij de Gulf voor mijn super-zuipende sloep...Het is dat ik een vergoeding voor woon-werkverkeer krijg, anders kwam ik toch wel in wat anders voorrijden :)
Edward
Contacteer:

Panoramix schreef:1,485 bij de Gulf voor mijn super-zuipende sloep...Het is dat ik een vergoeding voor woon-werkverkeer krijg, anders kwam ik toch wel in wat anders voorrijden :)
Dat meen je niet! Zo duur is het hier nog niet eens!

Zal toch wel 98 zijn zeker..
Foeke

Zit hier bij de Tamoil op 1,38 voor 98
<-------So you know don't mess with a Reno------->
TMC16v

1,329 Euro95
Panoramix

ForeverYoung schreef:
Panoramix schreef:1,485 bij de Gulf voor mijn super-zuipende sloep...Het is dat ik een vergoeding voor woon-werkverkeer krijg, anders kwam ik toch wel in wat anders voorrijden :)
Dat meen je niet! Zo duur is het hier nog niet eens!

Zal toch wel 98 zijn zeker..
super 98 met loodvervanger. zie http://www.gulf.nl :)
Edward
Contacteer:

Net ff de tank volgegooid in Duitsland (moest ff een spindeltje CD-R 80 van de Duitse Aldi hebben, en dat scheelt zo'n 50 % met de NL Aldi :worship: )

Ik heb 'gewone' benzine getankt, octaan 91 dus, gewoon om ff te testen hoe m'n auto hier op loopt, maar dat kostte dus 1.209.

Duiste 95 (Super) was iets van 1.23 en Duitse 98 (Super Plus) 1.25, even uit m'n hoofd.
Steven
Car: M536

Ben je toch ook aardig stom als je 91 gaat tanken :p
Edward
Contacteer:

Steven schreef:Ben je toch ook aardig stom als je 91 gaat tanken :p
ForeverYoung schreef:octaan 91 dus, gewoon om ff te testen hoe m'n auto hier op loopt
had al zo'n reactie verwacht ja.

met de 19 deed ik het ook wel eens (niet vaak ofzo) maar dan wel afgewisseld met 95 of 98.

als je doorlopend 91 gaat rijden zou dat wel stom zijn ja, maar af en toe kan volgens mij geen/weinig kwaad. maar ik wou dus gewoon ff kijken of die motor ook anders loopt op 91, tot nu toe niet.
Steven
Car: M536

Sja ik zou er niet eens over denken om het te 'testen'
Nou zal het met een normale auto niet zo snel mislopen, maar met een wat snellere moet je dit soort geintjes niet flikken. Dan bespaar je misschien 25 cent maar wel grote kans op pingelschade.

Dusja...
MarcoG
Contacteer:

Als je rustig rijd pingelt er niks. Je moet niet gaan racen met 91Žer dus. Als je em door wilt trekken tot 7000 toeren moet je bijna wel 98Žer nemen. Maar voor het huis-tuin-neuken-verkeer...91. Ik rij zelf afwisselend 95 en 98 in de 16v.
In USA rijden ze met 78 :lol: , pingelt ook niks...maarja, bij die toeren wat die lompe bakken ook draaien. Buitenlandse autoŽs (audi, porsche enzo) moeten allemaal octaan-boost erbij gieten hehe!
Edward
Contacteer:

MarcoG schreef:Als je rustig rijd pingelt er niks. Je moet niet gaan racen met 91Žer dus. Als je em door wilt trekken tot 7000 toeren moet je bijna wel 98Žer nemen. Maar voor het huis-tuin-neuken-verkeer...91. Ik rij zelf afwisselend 95 en 98 in de 16v.
In USA rijden ze met 78 :lol: , pingelt ook niks...maarja, bij die toeren wat die lompe bakken ook draaien. Buitenlandse autoŽs (audi, porsche enzo) moeten allemaal octaan-boost erbij gieten hehe!
Weer wat geleerd.

In de USA zullen die motoren er natuurlijk ook wel op afgesteld zijn, vraag me af hoe dat gaat als zo'n amerikaan hier komt te rijden, is 95 dan niet veel te hoog of maakt dat juist niks uit?

Echt rustiger rijd ik niet met 91, misschien vanaf nu wel, omdat ik dus nu weet dat je er niet mee moet racen. Met de 19 af en toe 91 gebruikt en overigens nooit ergens last van gehad, zolang je het later maar weer afwisselt met een normaal, hoger octaan benzine.

En anders meng ik het halverwege wel ff met 95 ofzo, dan komt het gemiddelde octaan wat hoger te liggen denk ik.

Wat ik wel es gehoord heb is dat 91 warmer word, bij de verbranding enzo, maar volgens mij heb ik dat ook wel es gehoord van 98 :lol:
Xabre

te hoog octaan is zo niet erg, te laag wel, dat ontbrandt namelijk steeds eerder ;)
paulusdecliokabouter

vraag me af hoe dat gaat als zo'n amerikaan hier komt te rijden, is 95 dan niet veel te hoog of maakt dat juist niks uit?
Meeste rijden hier toch op gas? Zou anders wel katchinggg zijn als je met zon dikke 5liter V8 ofzo hier benzine gaat rijden :lol:
Edward
Contacteer:

paulusdecliokabouter schreef:
vraag me af hoe dat gaat als zo'n amerikaan hier komt te rijden, is 95 dan niet veel te hoog of maakt dat juist niks uit?
Meeste rijden hier toch op gas?
eeuh. ja. weer eens niet verder gekeken dan m'n neus lang is. excuses :smile:
Mrtn
Car: R5GTT

en het octaangehalte van gas is dus nog hoger :)
Mrtn = Maarten
Riël
Über-Spammer

:worship: 1.7 Turbo LPG :D
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

't is zo jammer dat die grote afstanden zo onwijs lang duren op de fiets... Bijna 1,50 per liter is wel allemachtig veel...
Edward
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:'t is zo jammer dat die grote afstanden zo onwijs lang duren op de fiets... Bijna 1,50 per liter is wel allemachtig veel...
Jij zit toch nog redelijk snel op de grens of niet? Een verschil van 10 cent de liter is 'tegenwoordig' redelijk normaal....
Mike (spitsoor)
Contacteer:

vanmorgen vroeg ff getankt. Diesel is op het ogenblik ook niet bepaald goedkoop meer :p blij dat het wagen van de zaak is :D ging ff 70 liter in dat gekke ding :smoke:
Plaats reactie