goedenmiddag mensen, ik heb een r1916v cabrio ph1 en ben bezig met wat dingen aan het opknappen en vervangen. nou ik vandaag onderdelen gekocht
helemaal happy
rij ik met mijn auto naar huis kom bij de garage aan zet motor uit (ivm openen van de deur). wil weer starten en hij start met wat getik erbij. ik dacht dat ik hem door had gestart. geparkeerd en op nieuw starten en niet meer doen alleen maar een getik en dan slaat hij aan even alleen getik en dan niets meer.
kan iemand mij misschien vertellen wat dat kan zijn alvast bedankt groetjes john 1916v cabrio ph1
is moeilijk uit te leggen maar zal het proberen.
als het contact uit is en ik wil hem starten.
in plaats van starten dat de motor loopt hoor je heel snel achter elkaar een soort getik van de motor komen. zoals ik al zei is het moeilijk uit te leggen.
dat was tegen mij ook al gezegt door mijn vader maar toch even op de site gezet daar zitten de pro's
moet ik straks toch mijn vader gelijk geven
maar bedankt
mensen een betere omschrijving:
als ik mijn wagen start dan geef hij harde tikken uit de motor loopt een paar tellen, alleen niet als normaal. maar alleen maar getik. en dan stopt hij er weer mee. verder weet ik niet hoe ik het moet uitleggen. hoop dat het een beetje genoeg is. groetjes john
Inderdaad, als hij wel gewoon aanslaat maar even een tikkend geluid blijft geven zullen het geheid je klepstoters zijn. Heb je een goede olie in de motor? niet een of andere hema olie en de goede viscositeit? Probeer eens zo'n toevoeging tegen tikkende klepstoters (of een beetje ATF). Rij hem daarmee de eerste keer goed warm, en ververs de olie na zo'n 500km. Daarna gewoon weer vullen met een goede olie. Grote kans dat het dan over is. Werkte bij mij ook. Daarna nooit meer last van gehad.
jongens heb de anwb laten komen. en het probleem uitgelegen. hij zij start hem maar eens en ik zei let op. en wat denkje gewoon starten. paar keer achter elkaar gedaan en gewoon blijven lopen. volgens die man is het mijn accu. die is leeggetrokken omdat ik mijn lichten aan liet staan en de sleutels eruit op de deur te openen gewoon te veel vermogen zonder draaiende motor. dus ga morgen even kijken of ik andere accu kan krijgen. maar alvast bedankt voor jullie medeleven en het nadenken over wat het kan zijn groetjes john 1916v cabrio ph1
John (1916VCabrio) schreef:goedenmiddag mensen, ik heb een r1916v cabrio ph1 en ben bezig met wat dingen aan het opknappen en vervangen. nou ik vandaag onderdelen gekocht
helemaal happy
rij ik met mijn auto naar huis kom bij de garage aan zet motor uit (ivm openen van de deur). wil weer starten en hij start met wat getik erbij. ik dacht dat ik hem door had gestart. geparkeerd en op nieuw starten en niet meer doen alleen maar een getik en dan slaat hij aan even alleen getik en dan niets meer.
kan iemand mij misschien vertellen wat dat kan zijn alvast bedankt groetjes john 1916v cabrio ph1