ACT: Benzine

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

En dan vinden ze het gek dat de economie naar de klote gaat... :S
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

:S:S dat zou wel verrekte serieuze sjitzooi zijn man..(N)
maar ja..wat kan je als klant eraan doen? niet tanken? je moet toch van A naar B komen..:S
Riël
Über-Spammer

gas rijden :lol: :lol:

ik blijf bezig he
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Martijn *Baccara* schreef:Ik rijd trouwens op LPG, dat is financieel best gunstig.
Riël schreef:gas rijden :lol: :lol:

ik blijf bezig he
En je hebt een medestander. :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
bartbrom82

€0,971/liter...

Verbruik 1 op 18,5

0,971/18,5=€0,0524864 per kilometer brandstofkosten...
Belasting : €40,- / mnd

Express 1996 - 460.000 klms.

Maar dan heet je wel overal Pieter Post :p
Riël
Über-Spammer

Lpg 0,43 Euro per liter
Verbruik 1:12

Kosten per km 0,036 da's 3,6 eurocent.

Wel 60 eurotjes belasting per maand maargoed, dat verschil heb ik er op (60-40)/0,036=555 km per maand ook uit :)
cspr

Riël schreef:Lpg 0,43 Euro per liter
Verbruik 1:12

Kosten per km 0,036 da's 3,6 eurocent.

Wel 60 eurotjes belasting per maand maargoed, dat verschil heb ik er op (60-40)/0,036=555 km per maand ook uit :)
Maar dan ben je geen Pieter Post, das ook wat waard!
Riël
Über-Spammer

Doorsnee 16v op benzine
1,40 per liter
1:12

=0,12 euro per km
:)
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Gas ruleert, ik wil het nog altijd in de express gtt inbouwen.

Als ik die shell datum bekijk, sinds 2002 zit er een glooiing en een stijgende lijn in. Als ik de glooiing bekijk, zitten we nu ongeveer op een max (ik heb het over super plus), maar als ik de stijgende lijn zie zitten we eind dit jaar op ongeveer 1,60
Madmaus

MarcoG
Contacteer:

Euro 95 hier net over de grens (Duitsland) kostte gister nog 1,249€/liter
Madmaus

Owh dan zal het wel niet kloppen :p
Martijnberk
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Gas ruleert, ik wil het nog altijd in de express gtt inbouwen.

Als ik die shell datum bekijk, sinds 2002 zit er een glooiing en een stijgende lijn in. Als ik de glooiing bekijk, zitten we nu ongeveer op een max (ik heb het over super plus), maar als ik de stijgende lijn zie zitten we eind dit jaar op ongeveer 1,60
ik heb het 1x meegemaakt, gas op een gtt blok, liep als een krant... heeft na 40.000km het blok kompleet stuk gereden. een gtt is gewoon niet voor gas gemaakt
5gt8vturbo

GAS IS OM TE KOKEN!!!!! 98 met mlv rules. ken mij het rotten wat het kost ik tank toch maar voor 25 euro :p
Martijnberk
Contacteer:

5gt8vturbo schreef:GAS IS OM TE KOKEN!!!!! 98 met mlv rules. ken mij het rotten wat het kost ik tank toch maar voor 25 euro :p
ps zet dan een 1.7 mpi in je express als je ga wilt.... ik heb nog wel zo'n blok met kabelboom en bak in de aanbieding voor weinig...
D-joenit

lpg ole ole :D
Menno

Martijnberk schreef: ik heb het 1x meegemaakt, gas op een gtt blok, liep als een krant... heeft na 40.000km het blok kompleet stuk gereden. een gtt is gewoon niet voor gas gemaakt
Dan stond dat ding gewoon niet goed afgesteld ofzo. Een gtt heeft knetterharde kleppen, dat gaat prima op gas. Ook van het mengstuk heb je nauwelijks last, omdat een gtt toch al een kansloos klein kut bromfietscarburateurtje heeft.

Leuke is natuurlijk 't octaangetal van LPG op zo'n turbomotor, 110 ongeveer. Dan klinkt 98 in ene toch wel heel erg als tractorbrandstof :D

Met een 11 Turbo hebben we geloof ik minstens 100k op LPG gedraaid, probleemloos.
Riël
Über-Spammer

Gas geeft wel wat minder energie, dus je moet er wat meer druk opzetten :p

Maar een mengstuk heeft een diameter van zo'n 50mm, dan moet je eigenlijk die hele carb maar weglaten toch :D
LotuzClioWilliams

5gt8vturbo schreef:GAS IS OM TE KOKEN!!!!! 98 met mlv rules. ken mij het rotten wat het kost ik tank toch maar voor 25 euro :p
Dat is ook een manier om gelijkblijvende brandstofkosten te hebben. Alleen moet je wel steeds zuiniger rijden om even ver te kunnen rijden.

Ik dacht deze zomer zo'n € 40,- per maand uit te kunnen sparen door op de fiets naar m'n werk te gaan. De afgelopen twee weken ben ik één keer op de fiets gegaan en de andere dagen regende het. :(
ReneMegane
Contacteer:

Paul1916v schreef::S:S dat zou wel verrekte serieuze sjitzooi zijn man..(N)
maar ja..wat kan je als klant eraan doen? niet tanken? je moet toch van A naar B komen..:S
Heel simpel gewoon altijd bij de:

- Shell Express (shell benzine)
- Tinq (shell benzine)
- Tango (BP benzine)
- Brand Oil (shell benzine)
- Delta Oil (Total benzine volgens mij)

en alle andere (grote) onbemande tankstations...
scheelt gewoon heel veel geld op een liter benzine, omdat ze dan geen shop hebben staan dus ook geen personeel enzo...

groetjes rene
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

ja natuurlijk..dat doe ik sowieso, maar ik bedoel..wat kan je als consument doen tegen de alsmaar stijgende prijzen..niets ben ik bang..
Chris@R5

rene19 schreef:

- Tinq (shell benzine)
- Tango (BP benzine)

scheelt gewoon heel veel geld op een liter benzine, omdat ze dan geen shop hebben staan dus ook geen personeel enzo...

groetjes rene
Klopt, ik zweer ook bij de Tinq. Is toch echt een stuk goedkoper op een tank.
-Ray-
Contacteer:

die tango rommel is echt meuk, ik heb het wel eens uitgetest en ik kwam er met me GT niet verder mee als 300 km met een volle tank. bij de BP of Shell bijna 400. weg verschil.

en degenen die zeggen ik heb er geen last van want ik tank toch maar voor zo en zoveel, die hebben een steekie los of proberen de boel in de maling te nemen. :p
Immer wieder die verdammte Holländer
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

rene19 schreef:

- Tinq (shell benzine)
- Tango (BP benzine)

groetjes rene
Tango is Q8 benzine. Onderaan het bonnetje wat die betaalautomaat eruit gooit staat ook Kuwait Holland. Maar hier vlakbij staat er 1 en die wordt regelmatig door een Q8 tankwagen bijgevuld.

Delta Oil heb ik persoonlijk nog nooit van gehoord, maar kennen jullie Amigo al? Ook onbemande pomp, staat er 1 op de N34 tussen Coevorden en Emmen, en vast nog wel meer.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
SasjeSuper5
Contacteer:

Maus schreef:Afgelopen nacht was ie toch al tot recordhoogte gestegen? Vanwege de kans op een mogelijke tropische storm in Poelepenippie. Wat een B.S.! :evil:
Het wordt echt tijd dat wij, als volk, in opstand komt in plaats van alleen maar te mekkeren en verders nix doen.
ik ga met je mee!! (Y)
Bram

Wij hebben hier langs de snelweg de Esso sexpress. Maar toch tank ik meestal bij de Total, winkeltje is vaak wel handig..
Michael19

ik tank altijd bij de makro, onbemand :) het enige nadeel dat die gleuf mijn pasje pas na 7 x accepteerd... maar over het algemeen is het wel iets goedkoper...
Mike (spitsoor)
Contacteer:

tank gewoon steevast shell V-power ongeacht de prijs ook mag zijn :wink: :)
Michael19

tjah als ik in sittard ben (regelmatig) rijd ik altijd ff de grens over om daar bij de shell te tanken, V-power (100 octaan). voor de zelfde prijs als 98 in NL. maar hier in NL rijd ik met een grote bocht en te hoge snelheid langs de shell :D
LotuzClioWilliams

Opmerking verwijderd. :wink:
Laatst gewijzigd door LotuzClioWilliams op vr 8 jul 2005 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Frits Clio 16v

Ik tank altijd bij de ANWB, naar mijn idee gewoon goede benzine want ik rij er net zoveel km mee als bij een normale pomp.
En met m'n ANWB pasje krijg ik nog een klein beetje extra korting :p

Gr, Frits.
Madmaus

Michael19 schreef:ik tank altijd bij de makro, onbemand :) het enige nadeel dat die gleuf mijn pasje pas na 7 x accepteerd... maar over het algemeen is het wel iets goedkoper...
Zeker ABN wereld pas?
Die haperen wel vaker
MarcoG
Contacteer:

Wat tanken jullie toch veel bij dat domme kutbedrijf Shell??? Doe dat nou gewoon consequent niet. Is echt niet veel moeite, serieus.
Of anders, hou op met dat zielige geklaag. Shell bepaalt de prijs in NL. Net alsof je op een ultra rechtse partij stemt en vervolgens gaat klagen dat ze niet aardig tegen buitenlanders zijn. WYSIWYG.

Zoek je een fijn klein stationetje uit die voor minder de benzine verkoopt en blijf daarbij. Ik tank al jaren uit principe niet meer in NL. En ook niet bij de Shell in Aken, fuck die hollanders, uitbuiters (=shell dus :wink: ). Gewoon bij een wit-merk station met sap van de Reinisch Westfalische weet ik veel destilleerderij. (Y)
En altijd maar met een grote boog OM die grote merken heen. :p
Michael19

Madmaus schreef:
Michael19 schreef:ik tank altijd bij de makro, onbemand :) het enige nadeel dat die gleuf mijn pasje pas na 7 x accepteerd... maar over het algemeen is het wel iets goedkoper...
Zeker ABN wereld pas?
Die haperen wel vaker
yep inderdaad... :@
Alleycat
Contacteer:

MarcoG schreef:Wat tanken jullie toch veel bij dat domme kutbedrijf Shell??? Doe dat nou gewoon consequent niet. Is echt niet veel moeite, serieus.
Of anders, hou op met dat zielige geklaag. Shell bepaalt de prijs in NL. Net alsof je op een ultra rechtse partij stemt en vervolgens gaat klagen dat ze niet aardig tegen buitenlanders zijn. WYSIWYG.

Zoek je een fijn klein stationetje uit die voor minder de benzine verkoopt en blijf daarbij. Ik tank al jaren uit principe niet meer in NL. En ook niet bij de Shell in Aken, fuck die hollanders, uitbuiters (=shell dus :wink: ). Gewoon bij een wit-merk station met sap van de Reinisch Westfalische weet ik veel destilleerderij. (Y)
En altijd maar met een grote boog OM die grote merken heen. :p
Daar ben ik het mee eens, ik haal nog geen broodje bij de Shell. Ze zijn inderdaad marktleider en als de prijzen omhoog gegooid worden hoor je altijd dat Shell de prijzen heeft aangepast en dan volgt de rest vanzelf.
Ik tank ook altijd onbemand. Wel een groter concern ( Esso ), maar het is de goedkoopste hier in Arnhem. Nog goedkoper dan Tango.
Plaats reactie