Meerpuntsgordels

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Ernie E.

Wie kan me wat meer vertellen over het gebruik van meerpuntsgordels, want ben me aan het overleggen om deze te monteren.
Wat zijn de voor/nadelen ?

:smoke:
Liquid
Contacteer:

Hier staat een stukje erover..

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=354

Ik zie geen nadelen, behalve dat misschien als je een mooie dame meeneemt en ze die gordel om moet doen.. kan me voorstellen dat ze het raar vindt :)
Vroem enzo
Ernie E.

Liquid schreef:Ik zie geen nadelen, behalve dat misschien als je een mooie dame meeneemt en ze die gordel om moet doen.. kan me voorstellen dat ze het raar vindt :)
Och die dame van me is al veel gewend dus dit valt dan ook weer mee. :p
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

de onderste foto's bij het artikel kloppen niet. de 1e en 2e zijn omgedraaid.

verder is het (als je het goed doet) mogelijk om beide gordels in de auto te houden. Ik zal van de week even foto's maken zoals het bij mij zit.

bij mij heb ik er voor gekozen om alles zo te monteren dat wanneer er iemand achter in zit. ik nog altijd een gordel om kan doen. iets wat bij "vaste"4 puntgordels niet kan.

groote voordeel van 4 puntgordels vind ik toch wel dat je zo veel vaster in de stoel zit. vooral als je wat steviger moet remmen of bochten iets sneller neemt blijf je vast in de stoel zitten.

nadeel daarbij is wel dat je ook niet ff een andere radio zender kan opzoeken.

over het algemeen ben ik tevreden met mn 4 puntgordels. al is het soms wel ff wennen. zou nu eigenlijk niet meer "los" in de auto willen zitten.

Gr.Frits
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

shift00

Fijn voor erg lomp rijgedrag op de openbare weg, een must voor diegene die ook zo af en toe gaat vrijrijden op zandvoort ofzo. Normale gordels en stoelen schuif je snel wat heen en weer en moet je je half vasthouden. In een goede kuipstoel en 3/4puntsgordels zit je lekker muurvast en kun je je aandacht beter op de weg houden ipv. het jezelf vasthouden in elke bocht.

Ik hoef het niet in een normaal gebruik (mijn clio) auto. duurt lang(er) om te zitten en weg te rijden en is vervelend omdat je dan niet even iets van de achterbank kunt pakken of uit je dashboardkastje.

Plus het is minder fijn als je eens mensen meeneemt achterin. Die zitten dan tussen de "slingers" :)
Ernie E.

shift00 schreef: Plus het is minder fijn als je eens mensen meeneemt achterin. Die zitten dan tussen de "slingers" :)
Ja daar zit ook wel weer wat in, vooral omdat ik wel eens vaker mensen achterin heb zitten.
ARNO16V
Contacteer:

Die gordels staan hartstikke gaaf (heb ze zelf ook :lol: ) tis alleen wel wat lastiger met omdoen is wel ffe wennen.
Tom
Moderator
Car: MB

ik vind er niets aan voor straatgebruik. Dat ene voordeel (remmen) weegt mij niet op tegen al die nadelen in het dagelijkse leven
Steven
Car: M536

Ach het went wel, ik vind ene orsjinele 3 punts niet staan op een kuip :p
Plaats reactie