ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Je hebt gelijk Roy, ik had hem besteld, maar kwam van een koude kermis thuis.

Van een normale 5 is ie er nog wel.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
peter5GTTurbo
Contacteer:

Chris schreef:Je hebt gelijk Roy, ik had hem besteld, maar kwam van een koude kermis thuis.

Van een normale 5 is ie er nog wel.
Hmmm dat is jammer.
maar past die van een normale 5 niet op een gtt??
Roy
Moderator

Die past wel maar heeft niet die puntjes waar je spoiler op vast zit :)
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Originele Intercooler (7700762960 á 162.67 ex. btw) is ook niet meer leverbaar. (N)

En 1-tje van Forge kost gewoonweg 420-460 euro-tjes....

Originele ruitewisserschakelaar (7700761979) is ook niet meer leverbaar....

Schakelaar mistverlichting voor (7700760537) : (N)

Kaartenbakken L+R (7700761469 + 470) : (N)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
peter5GTTurbo
Contacteer:

Die schakelaars ken je toch veel beter bij de sloop vandaan halen?
Steek die dingen gewoon in je zak, zijn ze ook nog eens gratis.
Gerard race GT

Gerard race GT wrote:
retour dezelfde diameter, is standaard ook zo, de leidingen zijn echt wel groot genoeg om de brandstofstroom aan te kunnen hoor, daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. het gaat zelfs goed met een gt met 1800 16v turbo + 300 pk. en die vraagt echt wel meer peut dan een 1400 cc'tje

Fout.

Ik heb al eens zo'n ombouw gedaan, en de vlotter loopt dan over, als de retour niet snel genoeg afvoert. resultaat, gt loopt niet.
Nou, mijn vlotter loopt echt niet over en mijn gt loopt echt super, de standaard retour leiding is echt dezelfde diameter als de aanvoer.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Steven
Car: M536

Arie van de Hoek schreef:Originele Intercooler (7700762960 á 162.67 ex. btw) is ook niet meer leverbaar. (N)

En 1-tje van Forge kost gewoonweg 420-460 euro-tjes....

Originele ruitewisserschakelaar (7700761979) is ook niet meer leverbaar....

Schakelaar mistverlichting voor (7700760537) : (N)

Kaartenbakken L+R (7700761469 + 470) : (N)
Intercooler: is nog nieuw te verkrijgen via Brezan
Maar waarom wil je die nieuw hebben, die dingen slijten nauwelijks qua steenslag/aanslag omdat ze nogal verscholen zitten achter de grille.
Enige zwakke is dat ze op hogere druk uit elkaar vliegen, maar die zou ik lekker voor 25 euri van marktplaats vissen.

En de rest moet je gewoon ook van de sloop af halen(like Peet says), tis mooi en leuk allerlei zooi nieuw kopen. Maar wil jij een glimmende nieuwe schakelaar tussen die 5 andere ouwe?

Het blijft gewoon een oud lor van 15+ jaren, die kan nooit meer worden als dat ie vroeger was toen ie net uit de fabriek rolde.
Arco
Über-Spammer

Dat is dan weer waar ja.

Maar ik loop weer vooruit op de zaken...
Liefst wil ik alles z.g.a.n. hebben. Eerst volgende week maar eens inventariseren wat ik daadwerkelijk nodig heb. :p

Steven

Sja dan zou ik voor uprated of gewoon goed opknappen gaan.

Of ben je net zo'n Chris :p
Chris
Erelid - Moderator - RvT

?
Steven

Lama ;)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Steven schreef:Lama ;)
Links af naast de olifanten. en dan voor de tijgers rechts 8)
Steven

Vroeger had ik hier een schuurtje waar ik een kudde lama's in had staan, die trok ik dan wel eens uit de kast als ik ze nodig had.

Maargoed das verhaal is te ingewikkeld om uit te leggen, dus LAMA :p
Arco
Über-Spammer

:lol:

Tja, als je met "ben je dan ook zo'n Chris ?", bedoeld dat ik "perfectionistisch" ben, moet ik je daar wel bevestigend op antwoorden.

Doel van de GTT is (tot nu toe) : Er een leuke, goed werkende en rijdbare wagen van maken.

Steven

Naja kijk ieder z'n manier van opknappen, maar Chris is meer van alles origineel renault en zoveel mogelijk nieuw.
Terwijl ik meer het idee heb van weg die ouwe meuk/techniek en ik zoek er iets vervangends voor of imitatie. Ik vermijd de renault dealer zoveel mogelijk zeg maar.

-Gare turbo? -> gelijk een betere
-Gare motorkap? -> zoek gelijk iets anders met ene functie dan dat stuk blik
-Gare stoelen? -> setje goedzittende kuipen.

Staat trouwens los van de uiterlijke staat van mijn GT nu :D
En verder probeer ik em uiterlijk ook zoveel mogelijk standaard te laten, maja mijn doel is meer performance dan looks.

Ieder z'n ding, maar een originele intercooler nieuw kopen krijg je er bij mij echt niet in bijv.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ieder zijn ding Steven, ik grade ook gelijk op, zie mijn kachelrad.
En ik betaal origineel vaak hetzelfde of minder, en het aanschaf-regel-betaal verhaal is bij mij gewoon ideaal bij de dealer.
-PAZ-
Über-Spammer

helemaal met je eens steven, als je iets moet vervangen aan je auto vind ik dat het altijd een verbetering moet zijn. remmen versleten, setje sportschijven erop enz enz
R5GTT. Drive it like you stole it
5gt8vturbo

ben ik het ook wel mee eens. als je iets moet veranderen dat je het dan upgrade. Maar ik zou sommige dingen ook liever bij de dealer halen als imitatie: vaak wat chris zegt ook goedkoper (30% korting): raam rubbers, dorpel pakkingen, carroserie delen, etc.
Arco
Über-Spammer

Steven schreef:Naja kijk ieder z'n manier van opknappen, maar Chris is meer van alles origineel renault en zoveel mogelijk nieuw.
Terwijl ik meer het idee heb van weg die ouwe meuk/techniek en ik zoek er iets vervangends voor of imitatie. Ik vermijd de renault dealer zoveel mogelijk zeg maar.

-Gare turbo? -> gelijk een betere
-Gare motorkap? -> zoek gelijk iets anders met ene functie dan dat stuk blik
-Gare stoelen? -> setje goedzittende kuipen.

Staat trouwens los van de uiterlijke staat van mijn GT nu :D
En verder probeer ik em uiterlijk ook zoveel mogelijk standaard te laten, maja mijn doel is meer performance dan looks.

Ieder z'n ding, maar een originele intercooler nieuw kopen krijg je er bij mij echt niet in bijv.
Ben ik ook met je eens. Origineel is niet altijd beter, maar als je bij de dealer werkt zoals ik en dus het e.e.a. met korting kan krijgen, is het nogal makkelijk om dat dan te nemen ipv een ander merk welke meestal een stuk duurder is. En dan heb ik het dus over eventueel een ruitewisserschakelaar, plaatwerk, enz.
O.k., mocht b.v. de intercooler of iets anders (b.v. turbo, slangen, enz) kapot gaan, dan kijk ik ook eerst ff in de rondte wat waar en met welke kwaliteit iets ergens kost / verkrijgbaar is.
En dan hangt het er ook vanaf hoe je je auto persoonlijk wilt opbouwen/verfraaien/restaureren. Ieder z'n smaak, ieder z'n portemonnee.

Steven

Chris schreef:Ieder zijn ding Steven, ik grade ook gelijk op, zie mijn kachelrad.
En ik betaal origineel vaak hetzelfde of minder, en het aanschaf-regel-betaal verhaal is bij mij gewoon ideaal bij de dealer.
Sja jij hebt nogal mazzel dat jij in dat wereldje rondloopt.
Ik kom niet bij de dealer omdat gewoonweg niet goed is voor mijn bloeddruk.
Is trouwens niet alleen bij Renault, maar bij alle dealers in deze omgeving.

En imitatie bedoel ik niet in de zin van low-budget rommel, ik zoek gewoon altijd een alternatief om niet die stinktent binnen te hoeven :p
Arco
Über-Spammer

paz-maniac schreef:helemaal met je eens steven, als je iets moet vervangen aan je auto vind ik dat het altijd een verbetering moet zijn. remmen versleten, setje sportschijven erop enz enz
Klopt. Ook dat ben ik met je eens. Als je de prijzen gaat vergelijken van de originele remmen met die van OMP, dan weet ik het wel. Ten eerste zijn die van OMP goedkoper en remmen aanzienlijk beter. (dunkt mij).
Keuze als particulier is dan vrij gauw gemaakt ja.
Zelfde geldt voor remslangen. Originele kosten per stuk +/-25.- euro ex. btw. Die van OMP zijn gevlochten en kosten voor 4 stuks maar 85.- euro INCL> btw.... Tel uit je winst.

Nogmaals... als particulier zijnde dan he.
Laatst gewijzigd door Arco op wo 6 jul 2005 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Chris
Erelid - Moderator - RvT

Steven, zou je dan niet eens aan jezelf gaan twijfelen? :lol:

Ik heb behoorlijk wat jaren bij die dealer gewerkt en die magazijnman heeft ook een GT Turbo gehad, misschien dat het daarom wat leuker verloopt. :beer:

Overigens geld dat voor iedereen die een Sporty Renault rijd.
Steven

Chris schreef:Steven, zou je dan niet eens aan jezelf gaan twijfelen? :lol:

Ik heb behoorlijk wat jaren bij die dealer gewerkt en die magazijnman heeft ook een GT Turbo gehad, misschien dat het daarom wat leuker verloopt. :beer:

Ja misschien ligt het aan die grote neus of de rotkop in z'n geheel :p

Maargoed tis niet mijn enige ervaring, het is hier gewoon 9 van de 10 x dat ze je liever zien gaan met je ouwe troep omdat aan jou toch nix te verdienen valt.
En in een beetje automaterialenzaak wordt je tenminste gewoon normaal geholpen, vaak werken ook daar de mensen die er wel verstand van hebben.

Ik heb al menig discussie met magazijnman en monteurs van Renault drogtrop (droplul) in Beverwijk gehad, maar van alle werknemers is er welgeteld 1! die er wel serieus wat vanaf weet en waarmee te praten valt.

En tsja in uiterste nood ga ik ook wel heen, daarom vraag ik nog wel eens een nummertje op hier, zodat ik daarbinnen gewoon zo kort mogelijk kan staan en niet met die ouwe sjagerijnige knar achter die aftandse pc hoef te gaan zitten loeren.

Zow :D
Arco
Über-Spammer

"Twijfelen" is een groot woord Chris...
Maar krijg jij dan geen korting bij de dealer Steven ?? Of kom je daar alleen voor kleine dingen en gunnen ze je het gewoonweg niet ??
Nou is vlgns mij de dealer die daar zit (Stokman of Nieuwendijk ??) ook niet een van de soepelste..

Daniël W.
Car: 5TL-T

Is allemaal afhankelijk van de personen die er staan! Heb bij mij in de buurt ook alleen maar ouwe lullen die er niks vanaf weten, of willen weten...ik bestel dat soort dingen altijd via via mijn garagehouder, de eerste keer zei die vent dat hij alleen wat kon opzoeken met een kenteken...heb ik hem (renault sjappie dus!) nog moeten uitleggen hoe dialogys in mekaar zat :~

mja slangen zijn idd veeeeeel te overprijsd zeg...zou ik ff 2 nieuwe kachelslangen bestellen: resultaat 15 verschillende onderdelen, kwam op ruim 150 euro uit. Voor 149 heb ik SFS...ik bedoel maar... (N)
(S) 8)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Chris
Erelid - Moderator - RvT

AREXSTYLE schreef:Is allemaal afhankelijk van de personen die er staan!
Wat dacht je van al die soepkippen die 100 keer komen vragen wat iets kost en nooit wat bestellen...

Meeste magazijndudes willen best wat moeite voor je doen... Is mijn ervaring dan, ik heb natuurlijk ook niet zo'n grote gok al Steven.. :lol:
Daniël W.
Car: 5TL-T

Heb je wel gelijk in Chris, maar heel vaak wordt er gewoon geen moeite genomen voor (potentiele) klanten...service is heel zeldzaam in dit land lijkt wel...
Nu we het er toch over hebben 8) heb vandaag mn rvs olieaanvoerleiding binnengehad van MBCarperformance, had ik maandag besteld :worship:
Van bestelling tot afhandeling een goede, duidelijke, klantgerichte traject.
Big thumbs up (Y)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Chris schreef:
Wat dacht je van al die soepkippen die 100 keer komen vragen wat iets kost en nooit wat bestellen...

Meeste magazijndudes willen best wat moeite voor je doen... Is mijn ervaring dan, ik heb natuurlijk ook niet zo'n grote gok al Steven.. :lol:
die magazijnmannen moet je ter vriend houden :worship:
kom al jaren niet meer in alphen bij de renault maar bel hem weleens met vragen en altijd helpt die me keurig (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mark 5t
Contacteer:

ik ben het toch wel heel erg met steven eens maar het werkt hier bij mijn plaatselijke dealer nu wel eindelijk prettig omdat die oude droplul uit het magazijn is en omdat ik idd ook zelf een dialogys heb en nu dus gewoon de nummertjes kan doorgeven.
verder ben ik ook erg voorstander van uprated parts
Arco
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:
Chris schreef:

kom al jaren niet meer in alphen bij de renault maar bel hem weleens met vragen en altijd helpt die me keurig (Y)
Dat is ons Joske. (Y)

Arco
Über-Spammer

Steven schreef:
Chris schreef:Steven, zou je dan niet eens aan jezelf gaan twijfelen? :lol:

Ja misschien ligt het aan die grote neus of de rotkop in z'n geheel :p

Maargoed tis niet mijn enige ervaring, het is hier gewoon 9 van de 10 x dat ze je liever zien gaan met je ouwe troep omdat aan jou toch nix te verdienen valt.
En in een beetje automaterialenzaak wordt je tenminste gewoon normaal geholpen, vaak werken ook daar de mensen die er wel verstand van hebben.

Ik heb al menig discussie met magazijnman en monteurs van Renault drogtrop (droplul) in Beverwijk gehad, maar van alle werknemers is er welgeteld 1! die er wel serieus wat vanaf weet en waarmee te praten valt.

En tsja in uiterste nood ga ik ook wel heen, daarom vraag ik nog wel eens een nummertje op hier, zodat ik daarbinnen gewoon zo kort mogelijk kan staan en niet met die ouwe sjagerijnige knar achter die aftandse pc hoef te gaan zitten loeren.

Zow :D
Houdt er wel rekening mee dat niet elke Renault-monteur aan een GTT heeft gesleuteld, laat staan ooit onder de motorkap heeft gekeken...
Ik ben gelukkig in de positie dat er hier in Boskoop een monteur rondloopt (John :worship: ) die ooit aan de cup-GTT's en cup-Clio's heeft gewerkt op Zandvoort. Hetzelfde geldt voor de magazijnjongens. Als je weet hoeveel mogelijkheden er zijn mbt de 5, dan is het soms weleens lastig om iets op te zoeken en het juiste te hebben. Is gewoonweg tijdrovend. En als je dan alleen een chassisnummer hebt en ICM (Renault) geeft je voor de rest niets anders, dan wordt het nogal moeilijk om spullen uit te zoeken als je een motornummer/versnellingsbaknummer/interieurnummer nodig hebt.

Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Arie van de Hoek schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Chris schreef:

Dat is ons Joske. (Y)

wereldvent die Jos, doe hem degroeten van mij :worship: , wel jammer dat de oude werkplaatschef daar weg is die had verstand van alpines (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven

Arie van de Hoek schreef:Houdt er wel rekening mee dat niet elke Renault-monteur aan een GTT heeft gesleuteld, laat staan ooit onder de motorkap heeft gekeken...
Ik ben gelukkig in de positie dat er hier in Boskoop een monteur rondloopt (John :worship: ) die ooit aan de cup-GTT's en cup-Clio's heeft gewerkt op Zandvoort. Hetzelfde geldt voor de magazijnjongens. Als je weet hoeveel mogelijkheden er zijn mbt de 5, dan is het soms weleens lastig om iets op te zoeken en het juiste te hebben. Is gewoonweg tijdrovend. En als je dan alleen een chassisnummer hebt en ICM (Renault) geeft je voor de rest niets anders, dan wordt het nogal moeilijk om spullen uit te zoeken als je een motornummer/versnellingsbaknummer/interieurnummer nodig hebt.
Die discussies gaan niet eens over GT's, daar begin ik al niet eens over.
Als ze ernaar vragen en ik geef wat steekwoorden dan kijken ze me glazig aan.

Nee doe mij maar een tent als Brezan Beverwijk (kep er ook nix voor nix gewerkt :p ).

En dan gaat het me nog niet eens om kosten en het wel of niet krijgen van korting. Ik vind klantvriendelijkheid eigenlijk nog wel belangrijker.
5gt8vturbo

Steven schreef:Ik vind klantvriendelijkheid eigenlijk nog wel belangrijker.
ken mij het rotten als ze de spullen maar bestellen "Edit: en het liefst met veel korting" en ik ze de volgende dag in huis heb. Bij renault dealer spijkenisse kan ik altijd zelf mee kijken wat ik wil hebben en bij dorzo hebben albert en thijs er wel verstand van.
Steven

Sja ik bedoel dus ook meer de service dan het theegeleuter.
Gewoon van 'ik zal meteen ff bellen voor je'
Ipv 'ik schrijf het op, als je mazzel hebt is het er morgen'
Gesloten