hoi allemaal,
ik heb sinds 2 weken een mooie clio rsi. een 93'er, blauw metallic, 15" AEZ velgen, remus uitlaatje, verlaagd, dakraam etc etc. heb ik voor weinig geld (1200 euri's) kunnen kopen. en natuurlijk zijn er een paar kleine die niet goed zijn...
ik wou eergisteren kijken of er genoeg koelwater in zat.. dus ik maak dat koelwater reservoir open... zit er bruin water in, met een lucht die ik nog niet uit mijn mond geproduceerd krijg na 2 weken geen tandenpoetsen veel bier drinken en veel shoarma eten met extra knoflook. de vorige eigenaar (een meid/vrouw) heeft waarschijnlijk dus gewoon water in het reservoir gegooid. en toen ik de auto kocht had deze ongeveer 4 maanden stil gestaan. ik heb het reservoir eraf gehaald, leeggegooid, schoongemaakt en bij gevuld, maar zoals ik verwachtte was het water weer bruin na een stuk rijden. dus nu moet ik de radiator leegmaken etc. iemand hier ervaring mee? of iemand die me tips kan geven hiervoor?
2e puntje: centrale deurvergrendeling. toen ik hem net had werkte de centrale deurvergrendeling wel. behalve op de bestuurdersportier. maar inmiddels werkt hij helemaal niet meer. batterijen van de AB heb ik vervangen, maar dat is het dus niet. zekeringen zijn ook okay. iemand enig id wat dit kan zijn?
alvast bedankt!
Michaël
Clio RSI checklist
Der gaat bijna 5 liter koelvloeistof in je karretje....dus het is wel logisch dat als je alleen je reservoirtje leegkiept en reinigt de boel niet schoon wordt.....Michael19 schreef:ik wou eergisteren kijken of er genoeg koelwater in zat.. dus ik maak dat koelwater reservoir open... zit er bruin water in, met een lucht die ik nog niet uit mijn mond geproduceerd krijg na 2 weken geen tandenpoetsen veel bier drinken en veel shoarma eten met extra knoflook. de vorige eigenaar (een meid/vrouw) heeft waarschijnlijk dus gewoon water in het reservoir gegooid. en toen ik de auto kocht had deze ongeveer 4 maanden stil gestaan. ik heb het reservoir eraf gehaald, leeggegooid, schoongemaakt en bij gevuld, maar zoals ik verwachtte was het water weer bruin na een stuk rijden. dus nu moet ik de radiator leegmaken etc. iemand hier ervaring mee? of iemand die me tips kan geven hiervoor?
Maar goed, als jeje voorbumper er af haalt, zie jeje radiator zitten. Links zitten 2 slangen (onder en boven) Als je nu de onderste loshaalt en leeg laat lopen in een emmertje is nagenoeg alles leeg!
Dan kun je er voor kiezen alle slangen los te halen en schoon te maken of de tuinslang erop en lekker doorspoelen!
Succes

Ik laat die tuinslang geruime tijd lopen (20 min ofzo). Dan vul ik heel het systeem met gewoon water + reinigingsproduct. Daarna wagen laten lopen en op temp laten komen. En als het nog warm is eruit laten lopen (wel oppassen heetR(ay)Si schreef: Dan kun je er voor kiezen alle slangen los te halen en schoon te maken of de tuinslang erop en lekker doorspoelen!
Succes

En als die dan nog vuil ziet, koop je maar een andere